חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כרם אביתר Pét Nat ריזלינג 2022

בפסטיבל היין שהתקיים בסוף השבוע שעבר בטרה קיסריה "טועמים ותומכים" בענף היין, צד את עיני בקבוק יין Pét Nat ריזלינג 2022, של יקב כרם אביתר. הבקבוק לא הוצע לטעימה, לנוכח היותו מהאחרונים שנותרו ביקב, שייצר מהם כמות מועטה. אודה על האמת, לאחר שטעמתי כמה וכמה יינות שכאלה, שאינני חסיד של יינות Pét Nat, הידוע בשם 'Pétillant Naturel' אלה יינות מבעבעים שמסיימים את התסיסה שלהם בבקבוק. הם בדרך כלל מהנים, טריים, ולדעת הייננים שמייצרים אותם, יש להם בדיוק את הנישה לקהל מיוחד ואת האיזון הנכון של תסיסה. והחלטתי לצאת עם הבקבוק הביתה כדי לטעום ולהתרשם.

בלב הגליל העליון שוכן יקב כרם אביתר .

סיפור על חלום ילדות שמתגשם , חלום שמגיע מתוך אהבה לאדמת הארץ ולתוצרת שלה – היין.
היקב נמצא בלב הגליל העליון כרמיו נטועים במדרונות הר אביתר בגובה 780 מטר מעל פני הים, מיקום הכרמים הממוקמים במיקרו אקלים אידיאלי לגליל העליון, שימוש באגרו טכנולוגיה מתקדמת לצד משטר מים קפדני, והקפדה על יבול נמוך לגפן . מבנה האדמה בכרם מורכב מטרה-רוסה גיר ומעט בזלת , הטיפול המסור, תשוקה ויצירתיות לצד ידע וטכנולוגיה מתקדמת יוצרים תנאים מצוינים לגידול ענבים.
יקב כרם אביתר הוא בוטיק משפחתי קטן המייצר כיום כ20,000 אלף בקבוקים בשנה בלבד. זאת במטרה להעניק תשומת לב אישית לכל בקבוק , והקפדה על איכות גבוהה בתהליך הייצור.
היקב הוקם בשנת 2014 על ידי שני חברי ילדות ישעיהו שוורץ יינן היקב . ומרדכי בוחבוט בנם של כורמי יין ועובדי אדמה אשר למדו , ייצרו , ונשמו מגיל צעיר את יצירת היין וגידול הענבים.
ליקב 2 סדרות יין סדרת – ארץ נפתלי על שם נחלת שבא נפתלי שמיקומה באזור זה וסדרת – אביתר על שם הכרם שנטוע על הר אביתר.
היקב מייצר יינות כשרים ומייחס כבוד רב להיסטוריה ולגאוגרפיה של ארץ ישראל אותה ניתן לראות בשמות היינות בעיצוב התוויות בטופוגרפיה של הכרם ממנו הגיעו הענבים.
יינות היקב זכו במהלך השנים לשבחים ופרסים ונהנים מאמינות גבוהה בקרב חובבי היין.
היקב מייצא את יינותיו לארה"ב ולאירופה וכן נמצא בארץ בחנויות יין מלונות ומסעדות.

Pét Nat היא למעשה אחת השיטות הוותיקות ביותר להכנת יין מבעבע. שלא כמו יינות השיטה המסורתית המבעבעים במלואם של שמפניה, קרמנט או קאווה, יינות אלו מיוצרים בתסיסה אחת (בעוד שיינות בשיטה מסורתית רואים שתי תסיסות).

היינות המבעבעים הללו, הידועים בדרך כלל כ-Pét Nat, הם משפחתם הקדמונית של מתודה שמנואז, שבה היין מסיים את התסיסה העיקרית שלו בבקבוק, לוכד פחמן דו חמצני ומשקע, של שמרים. סגנון ייצור יין זה ידוע כ-Méthode ancestral, אשר מייצר יין מבעבע פשוט וכפרי יותר, מאשר שמפניה. במקום ששמפניה היא בדרך כלל צלולה כבדולח, Pét Nat יכול לפעמים להיות לא צלול ומעט מעונן. Pét Nat זה אינו מעודן ואינו מסונן, ואטום עם מכסה כתר, ולא בפקק וכלוב כמו יינות השמפניה המסורתיים. היין, סיים את התסיסה הראשונית בבקבוק, שבו הוא נמכר ונשאר לכוד בבקבוק, ללא הפרעה עד לשחרור.

"הטריק" טמון בבקבוק. המיץ המותסס חלקית, ללא תוספת SO2 (גופרית דו חמצנית) לאחר מכן, התסיסה מסתיימת בתוך אותו בקבוק. כשהשמרים הופכים סוכר לאלכוהול ומשלימים את מסעם ליובש (נשאר מעט שאריות סוכר מאחור) נוצר תוצר הלוואי של פחמן דו חמצני ונלכד בבקבוק – בועות!

יינות ה Pét Nat הם בדרך כלל דלי אלכוהול, טריים, עם פירות תוססים ולעתים קרובות יש להם מתיקות מתמשכת קלה בחך. תחושת הפה, היא לעתים קרובות די מעוגלת ויש כאלה שיכולים להרגיש את האיכות הלחמית/שמרית הזו ביינות.

יקב כרם אביתר Pét Nat ריזלינג 2022

רשמי טעימה שלי: ביטוי רציני, אך מהנה של Pét Nat מבוסס ריזלינג. צבע, בגוון לימון מעונן עם שפריץ קל ותוסס. האף, מורכב בנדיבות, עם ליבת אפרסק אקספרסיבית מפרי אבן משמש, עם צד בצק לחם מלוח ומלוח. יבש, ועם זאת עסיסי. תחשבו על אשכולית, הדרים, לימון וקצת נגיעה של מתיקות, שמוסיפה גישה לבסיס תוסס של שרבט לימונדה. הוא תוסס על הלשון, בעל איזון נפלא של חומצה ופירות. הדרים, יבשים וממוקדים עם רמיזות לתווי שמרים קלים, מיישון הבקבוק. זהו יין אחר, מעורר תיאבון – יש שיאמרו, שזה היין האידיאלי, להתחיל איתו ערב, או להשלים בראנץ' חגיגי.

סוג היין: לבן יבש מבעבע בשיטת ה- Pét Nat

הרכב זני: ענבי ריזלינג

תיאור היקב את היין: זהו יין מבעבע טבעי שענביו נבצרו מבציר מוקדם, סחיטה של אשכולות שלמים ותסיסה ראשונה קרה במיכלי נירוסטה. ללא סינון.

אלכוהול: 11%

בקבוק: 750 מל"ל

המלצת הגשה: מומלץ להגיש קר 8-10°C

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה. ללא חשש ערלה. הופרשו תרומות ומעשרות עפ"י היתר מכירה בהשגחת הרב אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל.

יקב כרם אביתר

כתובת:
דלתון

טלפון:
0548018574

שירות לקוחות:
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top