חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טועמים ותומכים בענף היין הישראלי – טרה קיסריה – 21.12.2023 – רשמי אורח

בתחילת השבוע, פנה אליי זוהר דדי מ"רזי הכרם" שיחד עם שותפו נתי פאוסט מ"הבוטיק של נתי" מקיימים אירועי יין ברחבי הארץ והזמין אותי להתארח באירוע יין אותו יזמו השותפים הנקרא: " טועמים ותומכים" בענף היין הישראלי, שתכליתו ככותרתו, לתמוך ביקבים בתקופה קשה זו על כולנו, כש 30% מכלל ההכנסות יעברו כתרומה לחיילי צה"ל. הזמנתו של דדי הייתה על שום כך אטרקטיבית עבורי. גם בזכות אירועים קודמים מאוד מוצלחים כך מספרים, שקיימו השניים וגם בזכות העובדה שזה יום חמישי, גם מצאתי נהג תורן, וגם שתמורת מחיר סימלי של 85 ש"ח, אתם זוכים לטעימות חופשי, חניה ללא עלות וגם יוצאים הביתה עם כוס היין איתה טעמתם במהלך האירוע וללא חיוב.

אבל רגע, זה עוד לא הכול, קרה המזל והרבה דברים טובים התחברו לערב זה. 70 יום גיא הבן החייל של דדי, לוחם בגבעתי בעזה לא יצא הביתה, והיום יום שישי, יש לו יום הולדת ומירי אימא שלו מה זה מתגעגעת ודדי אבא שלו, מה זה מתגעגע והילד יוצא לסופ"ש וערב היין לא יכול להיות מוצלח יותר עד שהחייל לא ידרוך בפסטיבל היין היישר מהדרום ומהלחימה הקשה, לפגוש את הוריו המחכים לו בכליון עיניים ובציפייה מרגשת מורטת עצבים. הייתה לי הזכות ללוות את מירי עד למפגש עם הבן כשהמולת המבלים בפסטיבל היין באיזה שהוא מקום הופכת להיות רקע בלבד אבל בדיוק במקום ובזמן הנכון.

ולעניינו. רשימה מכובדת מאוד לדעתי של יקבים ויצרני אלכוהול השתתפה באירוע. כאשר היזמים דדי ונתי פתחו בפניהם דלת ללא כל חיוב כספי והעניקו להם עמדה מכובדת להציג את יינותיהם או את מוצרי האלכוהול שלהם. ולהלן המציגים: האגם הצפוני, אלול, עמוס, אבהתנא, תל שיפון, אביבים, אביתר, גת בסלע, טרה נובה, כמיסה, נעמן, בית אל, טפרברג, מבצר עתלית, עמק האלה, הר ברכה, צורי 26, ערק דוד המלך, נתיב היין, מזקקת באסל, טפירו, מזקקת אולגר, איש הפסיפלורה, ערק אפרתה, פסגות, יקב שילה, יקב ירושלים, סקוריה, מגל, אדרא, אוריאל, נישקה, צפת, תלם, נבו, הרוא"ה, יקב גסקון, ירון – מבעבע, Pasek Cellars Winery, מישעל, מוניץ, בן נון.

אותם יקבים שהיינן בכבודו ובעצמו נכחו, הציגו והטעימו את יינותיהם, העניקו ערך מוסף ליין. ומאידך יקבים אחרים שהיינן לא נכח, זכו לייצוג מטעמם של מטעימים על שום העובדה שהם מגוייסים.

העובדה שהיזמים אפשרו ליקבים וליצרני אלכוהול להציג את מרכולתם ללא עלות, משכה לא מעטים, לרבות מציגים שאת שמם אתם ואני מן הסתם שומעים רק לראשונה.

חבר שליווה אותי לאורך הערב וגם הציע לי טרמפ עד הבית, ידע לספר על המאמץ וההשקעה של היזמים להרים את הערב וכן את העובדה שאירועי יין קודמים שהתקיימו כאן בטרה קיסריה משכו אליהם עד 1000 איש עד כי האולם של המתחם היה גדוש מלהכיל את המבלים. אמש, אני מעריך היו כ- 350 אישה ואיש. ולא שוכנעתי שהיזמים כיסו את השקעתם תוך שיש להביא בחשבון ש – 30% מכלל ההכנסות עוברות כתרומה לחיילי צה"ל כך הבטיחו והתחייבו היזמים והחבר יודע לספר: "שלעשות כסף, כלל לא הייתה כאן המטרה"!

כמו בכל אירוע יין, תמצאו תמיד עמדות הטעמה עמוסות יותר בקהל מאשר אחרות. לעיתים זו דמותו הייחודית או המוכרת מאוד של היינן. לעיתים אלה פשוט היינות שחלקם פשוט טובים ואפילו מוצלחים שיוצרים את המשיכה השווה גם המתנה לתורך בעמדת הטעימה. אמש, היו אלה: יקב נבו עם היינן נבו חזן, או יקב גסקון עם היינן קובי קקון, או יקב כרם אביתר עם היינן מרדכי בוחבוט. ומאידך, אסור היה לטועמים להחמיץ יינות נהדרים כמו של: יקב רימון/האגם הצפוני, או יקב שילה, כמיסה, בית אל, טפרברג, ירושלים, ויקב מוניץ.

שלא נדבר על עמדות ההטעמה המוצלחות, של האלכוהול ובעיקר של העראק על כל גווניו וצבעיו, שמשכו אליהם קהל רב.

ומאידך ואין בכוונתי חלילה להעליב או לפגוע, היו גם יקבים עם יינות פגומים, יינות רעים, יינות שבטרם עלו לשולחן עמדת ההטעמה, מן הראוי היה, שייטעמו קודם על ידי מי שיצר אותם, בטרם יוציא לו וליין שלו שם רע. שכן לא יתכן שבעמדת טעימה אחת 3-5 בקבוקי יין, של זנים שונים שהוצעו לטעימה, היו פגומים "קורקי" ויינות אצל מטעימים אחרים היו פשוט יינות רעים.

ולסיכום. מחווה נפלאה ראויה מושקעת ומכובדת היא זו, מצד המארגנים היזמים, לתת דחיפה לעולם היין הישראלי. שאפו!

תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top