חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סומק שרדונה 2021, סוביניון בלאן 2022, "הדרך הלבנה" 2020, "כרם 13" 2016, סירה 2018, קריניאן 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023

"יקב סומק הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה. כרמי היקב נמצאים באזור בקעת הנדיב למרגלות זיכרון יעקב ואותן החלקות מעובדות ע"י המשפחה מאז שנת 1882. מסורת טיפוח הכרמים העוברת מדור לדור מקנה ניסיון רב בגידול ובהכרת הטרואר המקומי. הטיפול המיוחד בגפנים, זמירה קפדנית, דילול והשקיה מועטה מביאים ליבולים נמוכים ולאיכות ענבים גבוהה במיוחד. ברק, דור חמישי לכורמים בזיכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב. הילה, סיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ונסעה לאוסטרליה על מנת להמשיך להעמיק את הידע היינני והמקצועי של עשיית היין והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד. השילוב בין השניים מביא ליקב מסורת, ידע וניסיון של גידול הכרמים באזור זכרון יעקב, יחד עם ידע טכנולוגי ויינני. העבודה ביקב מתבצעת בשיתוף פעולה מלא של השניים כאשר מילת המפתח היא מקצוענות ללא פשרות והנאה בעשייה. ביקב סומק מאמינים, בכורמות בלתי מתפשרת המאפשרת לענבים להגיע לאיכויות גבוהות במיוחד ומתבטאת בכל יין, האוצר בתוכו את הטבע והטרואר, האופייניים לאזור בקעת הנדיב. סומק הוא יקב משפחתי הממוקם במרכז המושבה זיכרון יעקב. כרמי המשפחה נטועים באזור בקעת-הנדיב ומעובדים ע"י המשפחה מאז שנת 1882,
באמונה כי מדובר באזור איכותי וייחודי לגידול ענביי יין. כל בקבוק יין של היקב אשר נפתח הוא סופו של תהליך מהנה וארוך בו חברו האדמה, השמש, הגשמים והרוחות, לעבודת כפיים, תשומת לב קפדנית ואהבת היין. יקב סומק שרדונה 2021, סוביניון בלאן 2022, "הדרך הלבנה" 2020, "כרם 13" 2016, סירה 2018, קריניאן 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד.

יקב סומק שרדונה 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב קש בהיר, צלול עם שוליים בוהקים. אף, יבש,  סגנון פרי קדימה, ניחוחות הדרים, דבש ותפוחים, פרי אבן וגרידת לימון טרייה. קלמנטינה, רפרפת ושקדים קלויים, מדגישים רמות פרי וחומצה מאוזנות היטב. אופי הדרים טריים בולטים, תווי תפוח ירוק ואגס, ניכרים הן על האף והן בחך. טעם לוואי מורחב ואלגנטי של הדרים ותפוח, נתמך על ידי חומצה פריכה וטאנינים עדינים. מרקם מינרלי וקרמי, מאוזן להפליא, רענן ונעים, עם "מתיקות" פרי. לטעמי המשי הרכים, יש מינרליות נחמדה עם תווים של תפוח וקרמל, שמתעכבים על הגימור העגול.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה.

תיאור היקב את היין: ליין צבע זהוב מבריק, ארומות של אשכולית לבנה, תפוח זהוב ואגוזים. סיומת נעימה ומאוזנת. יין עשיר, מינרלי ואלגנטי. ליווי נהדר לפסטה, דגים וגבינות.

אלכוהול: 13.5%

קצת על תהליך היצור: הענבים נבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות. בהגיעם ליקב, הוכנסו למיכל נירוסטה לתסיסה קרה ומבוקרת. לקראת סיום השליש הראשון של התסיסה, הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות, עד לגמר התסיסה.

התיישנות: היין נשאר להתבגרות נוספת של שנה בחביות ועוד שנה בבקבוקים.

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: הילה דהאן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7° -12°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪

יקב סומק סוביניון בלאן 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, מראה חיצוני צלול, בהיר וברור, עם ליבה חיוורת בגוון קש, שוליים בוהקים והדגשים ירוקים בזכוכית. האף, ארומטי עם תפוח ירוק בשל, גרידת לימון, אפרסק, פרחים לבנים ואבן גיר. החך, בעל גוף בינוני עם ליים שופע ויטאליות ותפוח גרני סמית בכניסה, וטעמים של אפרסק בשל, אננס חמצמץ ולימון באמצע החך. הסיומת הארוכה למדי היא רזה ומרובדת עם תווים של הדרים טריים, אבן גיר ופרחים לבנים.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% סוביניון בלאן מהכרם שלנו בבקעת הנדיב.

עשיית היין: תסיסה קרה מאד במכלי נירוסטה.

תיאור היקב את היין: ארומות של אשכולית, אגסים וקליפת תפוח ירוק. בטעם מתווספים רמזים לגויאבה ופסיפלורה. חומצי, רענן וטעים טעים.

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: הילה דהאן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7° -12°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪

יקב סומק "הדרך הלבנה" 2020

רשמי טעימה שלי: אלגנטי ומתוחכם, היין מציג תערובת לבנה פריכה, בהירה ומלאת חיים, עם ארומה מענגת של יערה, פריחת תפוז, נקטרינה, אפרסק לבן, תבלין ג'ינג'ר, חבוש, אגס לבן והדרים, עם תבלין עץ אלון עדין ותת גוון פרחוני. החך, ממוקד. עם חומציות בהירה, שמאוזנת עם מרקם קרמי באמצע החך. את החומציות המרעננת והעגלגלות של היין, משלימים טעמים של קלמנטינה, ליים ולימון, גראס לימון, ג'ינג'ר, אפרסק לבן ותפוח ירוק. הגימור נקי וארוך, נוגע ברמזים ל"מליחות" קלילה, עם רמז מתמשך של ליים.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: בלנד לבן ייחודי של ענבי רוסאן, שנין בלאן וויונייה.

תיאור היקב את היין: היין, הדרך הלבנה, נקרא על שם דרך רומית עתיקה החוצה את אזור הכרמים שלנו. צבע קש מבריק. טעמים של פריחת הדרים ושקדים. סיומת רכה ומרעננת. יין מקסים ופירותי. מתאים לפיקניק חורפי, לארוחה בבית עם חברים או משפחה. מתאים במיוחד לדגים, פירות ים, בשרים קרים או ארוחה איטלקית.

אלכוהול: 13%

קצת על תהליך היצור: הבלנד מורכב משלושה זנים, שנבצרו ותססו כל אחד בנפרד. כל זן נבצר במועד המדויק לו, בבציר ידני וסלקטיבי בשעות הבוקר המוקדמות. בהגיעו ליקב, הוכנס למכלי נירוסטה לתסיסה קרה למשך שבועיים. בסיום התסיסות, הורכב הבלנד הסופי,

התיישנות: והיין הוכנס לחביות עץ אלון צרפתי להתבגרות של שנה.

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: הילה דהאן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7° -12°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 110  ₪.

יקב סומק "כרם 13" 2016

רשמי טעימה שלי: שקיפות יפה, בתערובת בצבע לבנים אדומות נוטה לגווני ארגמן, מתחילה להראות ובאף עולים ניחוחות של דובדבן בהיר, פרי כהה, סיגליות מיובשות, שזיף, פלפל קצוץ, שוקולד מריר וקפה, גוון ארצי-מעושן וקל, קרמל נפתח, כשהוא מתחמם עד חמוציות, עם נימה קלה של טבק למקטרת. החך, מקדם מרקם חלק, תוך מתן טעמים וניחוחות של פירות, תבלינים ואדמה להגיח, לצד עסיסיות, המעניקה תחושה רעננה בפה, תוך כדי קטיפתיות משיית. דובדבנים וחמוציות מגיעים קדימה, עם קורטוב קל של צ'יפוטלה, מקוזז על ידי קרמל בהיר, וניל וטוסט חמים בחמאה. היין מתהדר במורכבות אלגנטית ותחושת פה מלא. הגימור החלק, מציע פירות וכוכב אניס. יין, שהשנים רק עושות לו טוב.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני:  בלנד ים תיכוני קלאסי של גראנש, סירה ומורבדר (GSM) 50% גראנאש, 30% סירה, 20% מורבדר

תיאור היקב את היין: היין מיוחד ועדין. צבעו אדום מבריק, מפוצץ בארומות וטעמים של דובדבן אדום, פטל, תות שדה ובשר מעושן. מצוין לליווי פלטת גבינות, דגים, פסטות ואוכל ים תיכוני. טעים ומפתיע.

אלכוהול: 13.5%

קצת על תהליך היצור: הענבים נבצרו ידנית בשעות הבוקר המוקדמות, כל זן בהתאם למועד הבציר המדויק לו. בהגיעם ליקב, התבצע ריסוק עדין והתירוש הוכנס לתסיסה במכלי נירוסטה. בגמר התסיסה הורכב הבלנד

התיישנות: והוכנס לחביות עץ אלון צרפתי למשך 36 חודשים. לאחר הביקבוק, ממשיך היין להתבגר בבקבוקים עוד כ 36 חודשים לפני יציאתו לשוק.

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: הילה דהאן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב סומק סירה 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול/אדום עמוק, עם ליבה צפופה וכהה ושפה סגולה בהירה ומהבהבת. באף, ניחוחות אוכמניות, סיגליות ולבנדר, מועצמים על ידי תווי שוקולד מריר, וניל, המוני פירות שחורים, מגע של פלפל, קצת בשרניות, פטל שחור, שזיפים ועץ אלון מקסים ומלוח, נותנים את הטון. חך, בעל מבנה יפהפה. גוף מלא ומורכב, עם טאנינים משי ואורך נהדר. הפרי באמצע החך נמשך ונמשך. טעמי תבלינים ופלפל שחור, רמז לליקוריץ וסיומת עשירה והרמונית מאוד.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% סירה קלאסית, ים תיכונית משובחת.

תיאור היקב את היין: ליין גוף מלא וצבע סגול עמוק. עשיר בטעמים של גרגירי יער, תבלינים ים – תיכוניים, אדמתיות ופלפל שחור. סיומת קטיפתית ונעימה. מצוין לליווי תבשילי ירקות שורש ופטריות, תבשילי קדרה וגבינות עשירות וארומטיות.

אלכוהול: 14%

קצת על תהליך היצור: הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי. ביקב הם עברו ריסוק והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה למשך שלושה שבועות. בתום התסיסה היין נסחט ונשאר לשקיעה טבעית, ללא שימוש בפילטר. כשהיין צלול לגמרי,

התיישנות: הוא הועבר לחביות עץ אלון צרפתיות להתיישנות של 24 חודשים. לאחר הביקבוק היין, מתיישן תקופה נוספת של 24 חודשים בבקבוקים, על מנת להגיע למלוא הפוטנציאל שלו.

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: הילה דהאן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב סומק קריניאן 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם רציני ועמוק. האף, אינטנסיבי ומורכב, עם גווני אלון איכותי (עץ ארז, ציפורן) בחזית, אך מדויק, שחור בשל, פירות מאחוריו, ניחוחות רעננים ותוססים של פטל שחור ושזיפים בשלים, מייצר תווים נהדרים של עור, טבק, תבלינים ודומדמניות שחורות. טאנינים מוצקים לוקחים את ההובלה בחך, מיד לאחר מכן רעננות יוצאת דופן, המתאזנת בצורה מושלמת עם האלכוהול ביין. פטל, קסיס, טימין, פלפל שחור, עץ ארז, קטורת וגוון אדמתי עדין. יין מורכב, ארוך, חומציות מאוזנת מעולה. התחושה הכללית אלגנטית ובשלה, כשהיא מובילה לסיומת יבשה וארוכה להפליא. זהו יין הנותן ביטוי מצוין ומדויק של קריניאן ומהטובים שמסתובבים כאן.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% קריניאן מחלקה בוגרת בת מעל ל 50 שנה.

תיאור היקב את היין: ליין צבע רובי שחור. יין עוצמתי ועמוק עם טעמים של שזיף שחור, פטל, אדמה , ציפורן ואספרסו. עשיר ומאוזן עם סיומת מרעננת ואלגנטית. מצוין לליווי גבינות קשות עשירות בטעם, מנות כבש ובשר מתובלות וכמובן, בשר על האש.

אלכוהול: 14%

קצת על תהליך היצור: אזור בקעת הנדיב הוא אידאלי לגידול ענבי קריניאן. הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי מאד בשעות הבוקר המוקדמות. ביקב הם עוברים ריסוק עדין המשמר את הטעמים המיוחדים. היין עובר לתסיסה במכלי נירוסטה בטמפרטורה מבוקרת למשך כשלושה שבועות.

התיישנות: בסוף התסיסה היין נכנס לחביות עץ אלון צרפתי להתבגרות של 24 חודשים. לאחר הביקבוק היין מתיישן תקופה נוספת של 24 חודשים על מנת להגיע לעושר טעמים מושלם לשתייה.

בקבוק:

יינן: הילה דהאן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

ביקב סומק מיוצרים ללא שימוש במרכיבים מן החי ולכן קיבלו את תו Vegan Friendly

יקב סומק

הרצל 16, זיכרון יעקב, ישראל

04-6397982

050-5346491

[email protected]

קרדיט תמונות: אתר האינטרנט של היקב ובאדיבותו

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top