חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Domaine du Castel – Castel Grand Vin 2020 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023

זוג חברים, מאוד יקרים לליבי, שיודעים עד כמה אני אוהב אותם, פינקו אותי במתנת יין Domaine du Castel – Castel Grand Vin 2020. "יקב קסטל, הכול התחיל כמעט במקרה. אלי בן זקן, יליד אלכסנדריה, עלה לארץ עם משפחתו, בשנות ה- 70 ממילאנו. עם מעט הכסף שהיה בידו הוא קנה נחלה במושב ליד ירושלים ורצה להגשים חלום; להיות חקלאי בארץ ישראל. אלי בנה לול ונטע בוסתן של פירות שונים.  הכרם הראשון ניטע בשנת 1988, בסמוך לבית המשפחה וליקב, על פי המסורת הצרפתית הנהוגה בבורדו – בצפיפות רבה ובגובה נמוך. ארבע שנים לאחר מכן נקראו המשפחה והחברים לבציר הראשון. בציר זה יושן משך שנתיים בשתי חביות עץ אלון שייבא אלי בעצמו מצרפת. באביב 1995 מושקים 600 בקבוקים ראשונים, ואלי נותן ליין את השם “גראנד וין”. החברים התלהבו אולם אלי לא היה בטוח עדיין בטיב היין. בעזרת העיתונאית דליה פן-לרנר נשלח בקבוק אחד למנהלת בית המכירות סות’ביס שבלונדון. התגובה הנלהבת שנשלחה בחזרה, שכנעה את אלי לטעת עוד גפנים ולפתח את היקב. השם ‘קסטל’ ניתן לו על שם המצודה הצלבנית הנמצאת בסמוך. אלי בן זקן הינו יינן היקב מראשיתו. ילדיו של אלי – אילנה, איתן ואריאל, ממשיכים במסורת. אריאל, אשר שהה בבון שבצרפת ולמד שם גידול גפן ועשיית יין במשך כשנתיים, כיהן למעלה מ-15 שנים כמנכ”ל היקב. איתן ליווה את אלי בלמידת אומנות הייננות מספר שנים והוא משמש כינן לצדו של אלי. אילנה, הבת הבכורה, היא מנהלת הרכש והייצוא של היקב. הנכדים זכו כולם לחלקות כרמים צעירות במעלה החמישה הקרויות בשמם – מלבק “נעמה”, מלבק “איתמר”, קברנה “בת-עמי”, קברנה “גדעון”, פטי ורדו “פולי”, מרלו “אלון” ושרדונה “אביב”. בשנת 2015 עבר היקב אל משכנו החדש במושב יד השמונה – במבנה מתוכנן לעילא, הנמצא מול כרמי היקב הצעירים שבמעלה החמישה. לאחר 23 בצירים במבנה היקב שברמת רזיאל, משפחת בן זקן ביקשה להבטיח המשכיות ארוכת טווח למורשת המשפחה ויקב קסטל". Castel Grand Vin 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

Domaine du Castel – Castel Grand Vin 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, ארגמן-סגול עמוק, החושף את מורכבות התערובת. באף ובחך, הקברנה סוביניון מספק את המבנה, עם תווים של פלפל אדום, תות עץ וליקוריץ. המרלו מוסיף רכות ועגלגלות, מעורר רמזים של תותים ודובדבנים טריים. התוספת של פטי ורדו מעניקה מורכבות מלוחה, מביאה תווים פיקנטיים וצמחיים. האיזון המעולה של תערובת זו, מודגש עוד יותר על ידי טאנינים רכים ומשיים. הצבע, אופי הפרי, הטעמים ואורך היין, מעידים כולם על האיכות יוצאת הדופן של הבציר הזה. זוהי תערובת זנים הרמונית מהממת ומהפנטת, מושלמת לכל אירוע. בין אם אתה אונופיל ותיק או טירון יין, היין הזה יוסיף נופך של תחכום למרתף ולשולחן שלך. יין שעושה כבוד להיסטוריה של היקב, כיין האדום הראשון, מבית יקב קסטל, בזמן שהיא לוקחת אותך להרפתקת טעימה ייחודית ומהנה.

סוג היין: אדום יבש – יין הדגל של היקב

הרכב זני: יין זה הופק מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי וורדו.

תיאור היין על פי היקב: Castel Grand Vin הינו היין האדום הראשון מבית יקב קסטל. זני הענבים המרכיבים את היין הנם ענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו הנבצרים בבציר ידני, מהחלקות המובחרות ביותר בכרם.  Castel Grand Vin הינו יין אלגנטי וקלאסי בעל צבע עמוק, בוקה מרוכז ומורכב המלווה בטעמי פירות יער שחורים, תבלינים וטאנינים רכים (אך מוחשיים). זהו יין מאוזן הנוטה לקטיפתיות חלקה ובעל סיומת ארוכה ונקיה.

אלכוהול: 14.5%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: לאחר תסיסה, היין התיישן במשך כ – 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות והתיישנות נוספת בבקבוק, תוסיף להתפתחות היין  ותאפשר לו להגיע לשיאו.

היין לא עבר תהליך סינון.

יינן: אלי בן זקן, איתן בן זקן

תאריך מילוי: יולי 2022

ידידותי לטבעונים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃ Castel Grand Vin מגיע לשיאו כ – 8 שנים לאחר שנת הבציר. מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה.

כשרות: חרדים. כשר לפסח. למהדרין מן המהדרין. בהשגחת הרבנות מטה יהודה. בהשגחת בד"צ בית יוסף. ללא חשש ערלה טבל ושביעית. לא מבושל. בקבוק חדש. K P

מחיר מומלץ לצרכן: 270-299 ₪.

Domaine du Castel

יקב קסטל, יד השמונה

הרי יהודה 9089500 ישראל

טל’: 02-5358555

פקס: 02-5700995

דוא״ל:  [email protected]

ימים ושעות פעילות משרד

א׳ – ה׳: 8:30 – 17:00

יום שישי: סגור

שבת: סגור

שעות פעילות מרכז מבקרים

ביקורים, טעימות ואירועים בתיאום מראש בלבד.

א׳-ה׳: 10:00-16:00

יום שישי: 10:00-14:00

קרדיט תמונה: מאתר האינטרנט של היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top