חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב לוריא משיק יינות חדשים !

במסעדת "פלימרקט הפישפשים" שבתל אביב, קיים היינן גידי סיידא מיקב לוריא, מסיבת השקה של כמה מיינות היקב. המסעדה מאוד טרנדית אופנתית ועכשווית וציבור עצום של בליינים פוקד את המסעדה החדשה הממוקמת במתחם שוק הפשפשים שהפך להיות מאזור אפור ומוזנח לסצנה תל-אביבית חיה נושמת צבעונית ומזמינה עד כי אין מקום למצוא שם חניה בשעות הלילה כמו בשעות היום. אין להתפלא איפה שהיינות של יקב לוריא מופיעים בתפריט המסעדה כך גם במסעדות רבות אחרות ובחנויות היין הנבחרות.

האם אהבתי את היינות של יקב לוריא ? התשובה היא כן. למה זה מצליח ? התשובה היא שפע של כרמים, איכות גבוהה של ענבים וטרואר, לא פחות מ-10- זנים של ענבים הגדלים בכרמים והזכות הגדולה שנפלה בחלקו של גידי סיידא היינן להיות "הבן של" הבעלים, והיכולת הבלתי נגמרת של לימוד הכרמים על ציר הזמן, בחירת הענבים הטובים ביותר מהחלקות הטובות ביותר. ומכאן לא הייתי אומר שהדרך קלה, אבל היא בהחלט סלולה וברורה למי שהבחירה להיות יינן כמקצוע וכדרך חיים, הייתה הרבה יותר מאשר מובנת מאליה.

לקבלת הפנים, פתחנו ב- רוזה לוריא 2011 של היקב. הרוזה עשוי מ- 100% ענבי קברנה סוביניון היין איננו עובר תהליכי סחיטה (קראשינג) וכל הנוזל נאסף בתהליך הדימום (בלידינג) בלבד (נוזל חופשי) קודם לתסיסה.

צבעו של הרוזה אדמדם בעל גוון נוכח ומודגש. היין פרחוני, ריחני, קריספי מציג תות שדה טרי, הסיומת יבשה והחומציות מאוזנת. רוזה קייצי, כיפי ומהנה.

היין הבא היה ה-  שרדונה לוריא 2011

היין נעשה בחבית מיוחדת בת 1000 ליטרים (חבית חדשה) המבצעת תהליך של סיבוב אוטומטי במחזוריות של פעם בשבוע או נשלט ע"י היינן וזאת על מנת לבצע ערבוב ללא מגע יד אדם (פעולת הבטונאג') של השמרים והמשקעים וגם למנוע חימצון של הנוזל. בסך הכול, שהה היין בחבית זו כשנה ולאחר מכן בוקבק. צבעו של השרדונה בהיר ולא צהבהב והוא חף מתחושה כבדה וחמאתית. היין מפגין רעננות טובה והעץ מלווה ברקע באלגנטיות. באף ארומות אופייניות לשרדונה כשל מלון ואפרסק לבן ותפוח ירוק. היין מהנה לשתייה, החמיצות נעימה ומהנה. בסך הכול שרדונה ארץ-ישראלי שעומד בכבוד בז'אנר שלו.

לוריא שרדונה הופק מ100% ענבי שרדונה מחלקת טרסות בגובה 850 מ' בכרם יוסף  סיידא בגליל העליון, היין תסס בחבית עץ מיוחדת והתבגר על משקעיו תוך כדי סיבוב של החבית על צירה למשך כשנה מה שהביא  לסינרגיה מושלמת בין היין למשקעים. לוריא שרדונה כאופי האדמה והכרם בעל מינראליות עשירה ומרגיש כפסיפס של ניחוחות פירותיים העטופים ברבדים של חמאתיות ושקדים.

אלכוהול: 13%

 

היין הבא האדום הראשון ביינות הטעימה מכונה ע"י גידי היינן "יין סופר טוסקאן"

לוריא רוסו 2010

היין מורכב מ- סנג'ובזה – 50%, ברברה – 20%, סירה – 20%, קברנה סוביניון –  10%, כשהרכב הזנים משתנה אך הבסיס נשאר.  

זהו יין מהנה לשתייה המתאים גם לטמפרטורות הקיץ החמות. הוא לא כבד בגוף יחד עם זאת מפגין שילוב מאוזן היטב שבין פרי טוב ולא עמוס, לנוכחות עץ חבית שאינה משתלטת, אלא מתחברת לתוצאה הסופית. באף פירות יער אדומים וקליית עץ חבית ונגיעת טבק. תשאלו אותי, הייתי רץ עם היין הזה לצד צלחת עמוסה במקרוני נוטף עגבניות עסיסיות. לוריא רוסו מיוצר על בסיס זנים איטלקיים 70% (סנג'ובזה ברברה) עם השלמה מהזנים המובחרים בכל שנת בציר. היין כמאפיינים המינראלים של אדמת הכרם (גליל עליון, מושב ספסופה), בעל בוקה עמוק, עשיר ועגול ומרגיש כפסיפס של טעמים וניחוחות פירותיים, הוא מתיישן כשנה וחצי בחביות עץ אלון צרפתיות ומבוקבק ללא סינון.

אלכוהול: 13.5%

 

היין הבא לוריא גראנד ויטל 2008

זהו יין הדגל, יין הפרימיום של היקב. וכאן באה לידי ביטוי עובדת היותו של גידי היינן בעל זכות הבחירה הראשונית מאיזה ענבים לעשות את יין הפרימיום והתשובה לכך היא די מתבקשת. לוריא גרנד ויטל מיוצר מהענבים הטובים ביותר מהחלקות המובחרות בכרם יוסף סיידא. היין עשוי מ- קברנה סובניון 70%, שיראז 20%, מרלו 10%.

היין מורכב בעיקרו מענבי קברנה סוביניון, כשסוגי הענבים הנלווים משתנים בהתאם לשנת הבציר, הקברנה סוביניון הוא נותן הטון ביין והוא גם מהווה את עמוד השדרה. אם אתם אוהבים את הקברנה שלכם כבד ופירותי ובעל גוף מלא עם תחושות ריבתיות משהו, אזי מצאתם לכם פירות יער שחורים ושזיף כהה בשל אוכמניות ודובדבן וגם עץ נוכח ומלווה אך מתאזן עם הפרי בהרמוניה. החמיצות תומכת והיין בהחלט מתחבר לז'אנר היינות היותר חביבים עלי. לוריא גרנד ויטל כאופי האדמה והכרם, בעל גוף עשיר ומרקם אלגנטי ומורכב. היין מתיישן במשך כשנתיים בחביות אלון צרפתי ומבוקבק ללא סינון.

 

כרם יוסף סיידא

בלב הגליל העליון במדרונות המערביים שלמרגלות הר מירון בגובה של 840 עד 890 מטר, נטע יוסף סיידא, נצר למשפחת חקלאים, את כרמי הענבים של יקב lueria הפרושים על כ-180 דונם.

ייחודו של כרם יוסף  מתבטא בשילוב נדיר של שכבות אדמת בזלת, טרה רוסה וגיר בחלקה אחת. מבנה האדמה בכרם, גובהו הרב, הקרקע המנוקזת, האקלים הייחודי באזור,שיטות ההשקיה בטכנולוגיה מתקדמת, דישון אורגני (קומפוסט מייצור עצמי), יוצרים תנאים מצוינים לגידול ענבי יין איכותיים.
יוסף סיידא מקדיש את מלוא עמלו בכל יום בכדי למצות את המיטב מהכרם, יקבים רבים מבקשים לבצור את ענבי היין מכרם יוסף, להשלמת סדרות האיכותיות והיוקרתיות. איכות הענבים בכרם יוסף ידועה ובכל שנה יינות המיוצרים מענבי הכרם זוכים לשבחים ופרסים.

יקב lueria

הכרם הייחודי והזכייה בהכרה אודות איכות הענבים, בקרב העוסקים במלאכה בתעשיית היין, הוליד את רעיון הקמת היקב המשפחתי.
גידי סיידא, בן כורם, למד את אהבת האדמה מאביו עוד בילדותו, החל את לימודי הייננות מיד עם שיחוררו מהשרות הצבאי. גידי אחראי על ניהול היקב וייצור היין יחד עם ייננים מומחים המלווים את תהליכי הייצור מרגע הבציר ועד לתהליכי ההתיישנות המתקדמים.
ביקב לוריא מייצרים 3 יינות מחלקות הכרם הטובות ביותר בכל שנת בציר.

יקב לוריא – כרמי יוסף סיידא

יקב 04-6980105,
052-5254570
מרכז מבקרים 04-6980105
פקס 04-6989426
מייל [email protected]

קישורים

פייסבוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top