יקב שורק ממליץ על שורק לבן 2022 ו- קברנה פרנק אורגני 2019, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

"יקב שורק הוקם על ידי משפחת שחם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ. הוא שוכן בלב עמק שורק היורד מהרי ירושלים אל שפלת יהודה. זהו אזור ירוק, עתיר יערות, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני 3000 אלפים שנה. בעבר היה אזור זה ארץ יין אדירה. כיום האזור נמצא בעיצומה של מהפכה בה חוזרים ומגלים את איכותו וייחודו. יינות היקב  מביעים את האיכויות הנובעות ממאפייני האזור, הכרם והענבים. אלה יינות הניחנים בעוצמת טעמים ובטקסטורה בולטת שמקורה בענבים ובטכנולוגיה המביאה למיצוי טעמים עשירים מהפרי. הענבים נבצרים בכרמים נבחרים מארבעה אזורי גידול שונים, תוך חיפוש מתמיד אחר כרמים חדשים בהם זנים ייחודיים ומעניינים. היקף הייצור המשותף הינו כ- 90,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים בין היקב, בית הספר ויקבי השירות. יקב שהוא גם בית ספר לעשיית יין – מאז הקמתו מפעיל היקב בית ספר מקצועי לעשיית יין, הפועל לחינוך ולימוד תורת עשיית היין. חזון היקב "יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין". ואנו שמחים להגשים חזון זה יום…יום!" 

ביקב שורק עושר ענבים מזנים רבים ומאזורים שונים בארץ בכל שנה מיוצרים ביקב מגוון יינות בהתאם לאופי עונת הבציר. הקו המנחה הוא איכות גבוהה ומוקפדת ועושר סגנונות. יקב שורק ממליץ על שורק לבן 2022 ו- קברנה פרנק אורגני 2019, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב שורק שורק לבן 2022

רשמי טעימה שלי: האף, מציג ניחוחות של אפרסק לבן, לימון, אגס, תה צמחים פרחוני. החך, רענן ופריך, בעל גוף בינוני, עם חומציות מאוזנת היטב וטעמים עשירים ומשיים של אפרסק אקזוטי, אגס וחבוש, בשכבות דקות של דבש ותה ירוק, לצד מינרלים ועשבי תיבול, שמגיעים עם עושר עדין וסיומת יבשה במרקם.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 50% גרנאש לבן, כרם כוכב השחר, שומרון, 35% רוסאן, כרם נוב, רמת הגולן,

15% ויונייה, כרם הר אודם, רמת הגולן

אלכוהול: 12.5%

מיועד ליישון עד…: חורף 2025

תאריך השקה: מאי 2023

הכנת היין: הזנים השונים תססו בנפרד, הויונייה וחלק מהגרנאש תססו והתבגרו בחביות עץ אלון על השמרים. הבלנד נעשה בתום ההתבגרות לקראת הביקבוק

התיישנות: 30% מהיין תסס בחביות והתבגר מעט על השמרים

מספר בקבוקים: 1650

תאריך ביקבוק: פברואר 2023

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב שורק קברנה פרנק אורגני 2019

רשמי טעימה שלי: צבע אודם עז. באף, יש לו ניחוחות אופייניים לזן, כמו פלפל אדום קלוי, צ'ילי, עגבנייה, עלה ופלפל שחור, עם איזון ומורכבות נהדרים. בחך, הוא ידידותי, בעל עוצמה רבה וטאנינים עגולים, בקנה אחד עם הפרי באף. הסיומת מתמשכת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% קברנה פרנק – כרם צבעון, גליל עליון

שנת בציר: 2019

סגנון: אלגנטי

אלכוהול: 13.5%

מיועד ליישון עד…: 2029

תאריך השקה: דצמבר 2022

מושג לימודי מתהליך עשיית היין:  חקלאות ביו-דינמית- גישה חקלאית הוליסטית שפותחה על ידי רודולף שטיינר, הגישה, דוגלת בחקלאות התומכת בבריאות וחיוניות על ידי הגברת מעגלי חיים רבים בכרם ומשלבת השפעות סביבתיות, בעלי חיים, צמחיה, מיקרוביולוגיה מים וגם רוח

הכנת היין: הענבים הופרדו מהשזרות ללא מעיכה, והותססו על שמרי הבר ללא תוספת שמרים בתסיסה הדרגתית ומתונה במשך 26 ימי מגע על הקליפות

התיישנות: 18 חודשים ב-3 חביות ישנות מאלון צרפתי

מספר בקבוקים: 900

תאריך ביקבוק: ינואר 2021

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב שורק

"עשיית יין עובדת היטב מהסוף להתחלה. חולמים על יין, על טעם, על גוף ועל טקסטורה ואז בוחרים את הענבים ואת התהליך שיביא ליצירת יין זה על פי רוב זה עובד…" ניר שחם יינן.

יקב שורק ביה"ס לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844 

קרדיט תמונות: ANTON SERKIN

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top