חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורח בישראל של "שקד משפחה של מותגים"- Jean-Frédéric Hugel – מיקב FAMILLE HUGEL ALSACE, FRANCE

אורח בישראל Jean "Johnny" Frédéric Hugel עלם חמודות, רב ידע, הדור ה-13, לייצג את יקב Famille Hugel, חלק ממסורת משפחתית עשירה שהוא חלק ממנה, של ייצור יין. שכן, היקב פועל מאז 1639 והדומיין נפתח ב-1934.  Jean "Johnny" Frédéric Hugel הנו יצרן יין באלזס, שתואר על ידי מומחה היין טום סטיבנסון כ"האדם החשוב ביותר בפיתוח תעשיית היין באלזס לאורך המאה ה-20. והוא האורח בישראל של "שקד משפחה של מותגים" שאירחה באירוע אינטימי ומצומצם קבוצת כתבי יין, אותנו כיבד בנוכחותו אורי שקד ובליווי צמוד של רונה גור בצלאל המקסימה, מנהלת תקשורת שיווקית בחברת היבוא שקד, לטעימת יינות לבנים של היקב, לרבות יינות הקיימים ביקב בכמות מוגבלת, אינם מוצעים למכירה בקטלוג של "שקד"  והם הובאו במיוחד לטעימה. כמו REISLING SCHOELHAMMER DRY 2012, ו – MAGNUM RIESLING GROSSI LAUE DRY WHITE 2013 ואיזה יינות נפלאים אלה עם חוויית טעמים וארומות ייחודית וכזו שלא תישכח.

ז'אן פרדריק, גאה בכך שהיינות שלהם הם "טבעיים ככל שיהיו", ותיאר את היינות שלהם כ"ללא מייק-אפ". ותסכימו איתי שזה בהחלט תיאור מעניין, ליינות של הוגל.

וכך הוא מספר: "לעתים קרובות מאוד, היינות שלנו הם יינות אלזס הראשונים שאנשים טועמים ומנסים ברחבי העולם; במקומות באסיה למשל כמו במיאנמר, וייטנאם, אינדונזיה, הם לרוב יינות אלזס היחידים הזמינים. בקשר לכך, יש לנו אחריות כלפי הלקוחות שלנו, ראשית, לייצר את היינות הטובים ביותר שאפשר, אך גם לעמיתים שלנו, שגם עושים יינות בגאווה ובלב. אם אנחנו רוצים את אלזס במעמדה הראוי כאזור ייצור היין הלבן הגדול ביותר על פני כדור הארץ, זה מתחיל בייצור איכות מדהימה בכל רמה. אז אני לא מרגיש שאנחנו צריכים להגיד לאנשים מה לעשות, מכיוון שהיין נשאר אישי ביותר והוא צריך להישאר כך. את השאר אנחנו משאירים לכוחות השוק להחליט".

"ריזלינג, מייצר יינות מאופקים, מגוונים ואלגנטיים; גוורצטרמינר שופע, נדיב וארומטי. אבל כשזה מגיע לפוטנציאל התיישנות, שאנחנו די מעלים להגדרה של אצילות ליין במשפחה, שניהם קרובים מאוד. אנחנו מיישנים את גוורצטרמינר כמו שאנחנו מיישנים ריזלינג, אבל לא מאותה סיבה. ריזלינג, עם הזמן יתחזק, יגדל במורכבות, יעלה במשקל, יעגל את החומציות שלו, בעוד שהגוורץ יפחית, יעדן את המתיקות שלו".

"יינות אלזס מרשימים בזכות יכולתם להתיישן, להראות טרואר ולבטא לאורך זמן. הם היינות הלבנים הגדולים ביותר על פני כדור הארץ וראויים לכבוש מחדש את המעמד הזה. להיות ייחודיים, זה יתרון גדול של האזור שלנו, יש לזכור שאנו משווים את אלזס: עם, 15,000 הקטרים, עם בורדו: 118,000 הקטרים, ובורגונדי: עם 30,000 הקטרים. אנחנו אזור קטן יחסית לשאר ארץ היין הצרפתית". (הקטאר שווה ל-2.47 דונם)

טעמנו יינות לבנים נהדרים. עם חמצמצות ומורכבות מתבקשת, ממותג כל כך נחשב עם פירותיות, נגיעות עדינות של מתקתקות וככל שטועמים יינות "מבוגרים" יותר, קמים ועולים ריחות מרתקים כמו בריזלינגים שתמיד מזכירים לי סיור בשמירת לילה בשירותי הצבאי, תמיד כשהייתי חולף על פני משאית הסולר בחנייה, ברז התדלוק בחלקה האחורי של המשאית תמיד היה מטפטף קלות ושלולית קטנה הייתה מצטברת על הקרקע מתחתיו. כן, זה הריח הפטרולי(הכל כך מזוהה עם זן ענבי הריזלינג) שעולה מתוך כוס היין, שאו שאתם אוהבים את זה כמוני, או שלא.

FAMILLE HUGEL, המשפחה מחזיקה באחוזה בשטח של 30 דונם של אתרים מובילים ב RIQUEWIHR, רובם מוגדרים כגראנד קרו, בנוסף, היקב קונה ענבים מ-110 דונם נוספים, המעובדים עבורם, תחת התקשרות בחוזה. באחוזות הוגל נטועים רק זני הענבים האצילים של אלזס, עם גפנים בגיל ממוצע של 35 שנים.

ייצור הוגל עומד בממוצע על 110,000 בקבוקים בשנה, מתוכם כ-90% מיוצאים ליותר מ-100 מדינות ברחבי העולם, שם "אלזס" הוא לעתים קרובות שם נרדף ל"הוגל".

גפנים מעובדות באלזס כבר יותר מ-2,000 שנה והביאו שגשוג רב לאזור. אזור היין השני היבש ביותר בצרפת, באלזס יש אקלים ייחודי, המאפשר להבשיל לענבים באיטיות, ומעניק יינות יבשים וארומטיים, עם עדינות רבה ועוצמה שאין כמותה, המייצרים לידי התאמה מושלמת לרוב המטבח המערבי והאסיאתי.יינות הוגל, עם התוויות הצהובות המיוחדות שלהם, מבטאים את האופי הזני הטהור של גוורצטרמינר, ריזלינג, פינו גרי, מוסקט ופינו בלאן, שלכולם אין כאמור שום "מייק אפ" מחביות עץ אלון או מתוספי מתיקות.

משפחת הוגל הייתה חלוצה של יינות אלזס שנבצרו מאוחר, Vendange Tardive ו-Sélection de Grains Nobles וניסחה את החוק המסדיר את ייצורם. החוק נולד מתוך כבוד ליינות המיוחדים הללו ונחישות להבטיח איכות ואותנטיות, החוק הוא המחמיר ביותר בתוקף בכל אחד מאזורי היין AOC הצרפתיים.

מרתפי הוגל, מתחת לבניינים משובחים מהמאה ה-16 בלב Riquewihr מימי הביניים, מכילים חביות עץ אלון גדולות בנות יותר ממאה שנה, כולל ה-S. חבית Caterine, משנת 1715, שמכונה על פי "ספר השיאים של גינס", כחבית העבודה העתיקה ביותר בעולם.

משפחת הוגל ובני משפחת הוגל, הם חברים ב- Primum Familiae Vini – אגודה בלעדית של כמה משושלות היין היוקרתיות בעולם – המקדמת את ערכי יצרני היין המשפחתיים. כורמים מאז 1639 את העקבות הראשונים של משפחת הוגל באלזס ניתן לאתר את המאה ה-15. כמאתיים שנה מאוחר יותר, הנס אולריך הוגל התיישב בריקווייר, שנחרבה במלחמת שלושים השנים הנוראה. בשנת 1639 הוא הפך לבן חורין של העיר ועד מהרה קיבל את האחריות על תאגיד הכורמים החזק מאוד.

בשנת 1672 בנה בנו בית משובח ברחוב Rue des Cordiers, ומעל הפתח נחצב סמל המשפחה שהיה מקור הלוגו של החברה בשימוש עד היום. במהלך המאות ה-18 וה-19, משפחת הוגל זכתה למוניטין מעורר קנאה בזכות כישורי גידול הכורמים שלה ובזכות הדרך המוקפדת שבה טיפחה את הכרמים שלה.

בשנת 1902, פרדריק אמיל הוגל עזב את הנכס המשפחתי הישן והתבסס בחצרים במרכז Riquewihr שעדיין מהווים את לב העסק המשפחתי.

יין לבן של אלזס נחשב מהמשובחים בעולם. גפנים מעובדות באלזס במשך יותר מ-2,000 שנה, והביאו שגשוג רב לאזור, במיוחד בימי הביניים. הודות לנהר הריין הסמוך, אז עורק התקשורת החשוב ביותר באירופה, יוצאו יינות אלזס להולנד, בלגיה, סקנדינביה ולאנגליה, שם זכו להערכה מיוחדת.

עד תחילת המאה ה-17, אלזס הייתה אזור ייצור היין הגדול והנודע ביותר באימפריה הרומית הקדושה הגרמאנית. מלחמת שלושים השנים (1618 – 1648), המהפכה הצרפתית (1789), מלחמות נפוליאון ומלחמת צרפת-פרוסיה של 1870 גרמו לדעיכה המתמדת של אזור היין באלזס. בתחילת המאה העשרים, ההרס שנגרם על ידי מזיקים של חרקים ועל ידי מחלות קריפטוגמיות גרמו למצב נואש. לאחר 1918, קומץ כורמים בעלי ראייה וחזון למרחוק ואמיצים, כולל פרדריק אמיל הוגל, נקטו צעדים להצלת הכרמים של אלזס. חלוץ אמיתי זה הקדיש את כל חייו לקידום יינות איכותיים מזני ענבים אצילים. בנו ז'אן המשיך במסע הצלב הזה. בהתמדתו ובעבודתו הקשה הוא הוכיח כי יינות אלזס ראויים למקום בין היינות המשובחים בעולם.

שלושת בניו, ז'ורז', ז'אן ואנדרה, פעלו בקפדנות על אותו מסלול, והם קיבלו הכרה רשמית עבור יינות "Vendange Tardive" ו-"Sélection de Grains Nobles" המאוחר בבציר באלזס. הדור הבא מיישם נאמנה את העקרונות העיקריים שירש מאבותיו. משימה נעלה מחכה לז'אן-פיליפ, מארק ואטיין: להפוך את יין אלזס ליין הלבן הגדול של המאה ה-21.

ליינות הטעימה:

הוגל ג'נטיל – Hugel Gentil

אזור גידול: כרמים סביב הכפר Riquewihr שבאלזאס

זני ענבים: גווירצטרמינר, פינו גרי, ריזלינג, מוסקט וכן סילבנר

תהליך ייצור: היין תסס ושהה במיכלים וחביות עם בקרת טמפרטורה

על היין: שילוב הזנים החשובים של אלזאס יוצר יין ארומטי יבש ורענן המציג ניחוחות פרחוניים של וורדים ויסמין לצד נגיעות אפרסק ותפוח עץ. ייצוג נהדר לאזור היין המקסים וליקב האיכותי.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

הוגל פינו בלאן – Hugel Pinot Blanc

אזור גידול: אלזאס

זן ענביםפינו בלאן

תהליך יצור: בציר ידני, סחיטה עדינה ותסיסה במכלי עץ גדולים בטמפרטורה של 18-24 מעלות. הצללה טבעית במכלים וסינון עדין לפני הבקבוק באביב.

על היין: גוון זהוב בהיר וניחוחות מעודנים של פריחה אביבית ותפוח עץ ירוק. ליין אופי צעיר, מלא חיים ורענן. לבן יבש מקסים ומהנה ביותר.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

הוגל ריזלינג –  Hugel Riesling Classic

אזור גידול: כרמים סביב הכפר Riquewihr שבאלזאס

זני ענבים: ריזלינג

תהליך ייצור: היין תסס ושהה במיכלים ובחביות גדולות עם בקרת טמפרטורה

על היין: ריזלינג אלזאסי קלאסי של אחד היצרנים הטובים באזור. יבש, רענן, ארומאטי ומהנה המציג ניחוחות אפרסק לבן ותפוח לצד נגיעות הדרים. מבוא משובח לריזלינגים של אזור אלזאס ושל יקב הוגל בפרט

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

הוגל גוורצטרמינר – Hugel Gewurztraminer

אזור גידול: כרמים סביב הכפר Riquewihr שבאלזאס

זני ענבים: גווירצטרמינר

תהליך ייצור: היין תסס ושהה במיכלים וחביות עם בקרת טמפרטורה

על היין: גוורץ אלזאסי נהדר של אחד היצרנים הטובים באזור. ארומטיות מתפרצת עם ניחוחות מבושמים ומתיקות עדינה ומאוזנת.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪

3, rue de la première Armée, 68340 Riquewihr, France

קרדיט תמונות בקבוקי קטלוג שקד: יח"צ

כל יתר התמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top