חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג משיק את Providence 2018 – בציר חדש ליין הדגל של היקב לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג

יקב טפרברג, משיק את Providence 2018 – בציר חדש ליין הדגל של היקב לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג. יין זה, המיוצר בשנות בציר מובחרות בלבד, מורכב מממסך של החביות האיכותיות ביותר, שנבחרו על ידי הייננים. הענבים נבצרו מטובי הכרמים של היקב, עברו ליווי אישי מהכרם ועד לסיום תהליכי ההתבגרות בחביות העץ. היקב כבר בן יותר מ-150 שנה ונחשב לאחד מהיקבים המוערכים בארץ – חמישה דורות ומשפחה אחת המעבירה מאב לבן מורשת משפחתית ענפה של אהבה ליין. ב-2006 עבר יקב טפרברג, למשכנו החדש מול קיבוץ צרעה. כעת מתכתב היקב עם החזון שהנחה את משפחת טפרברג מאז ומעולם – שמירת מסורת היין העתיקה, תוך השתכללות מתמדת ויצירת חתימת יין ברורה הנשענת על שורשים איתנים. חמישה דורות של יקב שעובר מאב לבנו ושומר באדיקות על מסורת משפחתית שהחלה בדור הראשון בשנת 1830. 

שיקי ראוכברגר, יינן ראשי, יקב טפרברג: “אנו שמחים להשיק את הבציר החדש והאיכותי ליין הדגל של היקב, השקה שמרגישה כמו חלום שמצפים, ואכן מתגשם. בציר 2018 של Providence מגיע מפתחם של חביות יין, המביאות איתן סיפור אהבה, גידול ועשיית יין הרמוני ואנו נרגשים לשתף בו אתכם. זהו סיפור אגדה המתפתח בתרומה ההדדית שבין היין לחבית עם הבוקה המתפתח ומבטא את האומנות שאנו יוצרים ביקב”.

יקב טפרברג Providence 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם כהה נוטה לשחור עשיר, עמוק וצפוף, עם גוונים מפתים של סגול. באף המורכב והאלגנטי, ניחוחות של דומדמניות שחורות, קאסיס, עשבי תיבול יבשים, פירות שזיפים מתובלים, פטל שחור, על רקע עץ אלון מעושן, עם תווים של טבק וארז ברקע. לחך, עוצמה וריכוז נהדרים, בהרמוניה מושלמת עם האף, צפוף עם פירות כהים, ליקוריץ ותבלינים. רעננות פנטסטית וטאנינים משובחים, אלגנטיים, בעלי מבנה טוב, משולבים היטב, המבטיחים פוטנציאל התבגרות מעולה, עם עץ אלון מאוזן יפה. סיומת ארוכה. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש – יין הדגל של היקב

כרמים: הענבים לממסך זה נבצרו מחלקות ייחודיות בכרמי היקב – מקור הענבים: הענבים לממסך ייחודי זה נבצרו מחלקות ייחודיות מסך הכרמים האיכותיים ביותר של כרמי היקב. הקברנה סוביניון, נבצר בעמק קדש שבגליל העליון, המרלו, נבצר מעמק האלה, הפטיט ורדו והסירה, נבצרו מגוש עציון. החלקות הללו, הן חלק מתוכנית כרמי האיכות של היקב, שנקבעת לפני כל בציר. כל הכרמים הללו מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה המאפשרת הגעה לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי זני מובהק.

הטרואר: של חלקות אלו הוא בעלי מאפיינים איכותיים שונים ועל כן החלקות גודלו בפרוטוקול גידולי ייחודי ששילב בין היתר משטרי השקיה מוקפדים שהיו מפתח בוויסות הצימוח. החלקות עברו זמירה קפדנית ובהמשך, דילול שריגים מוקפד ואף דילולי אשכולות.

הבציר: מכני, בשעות הלילה המאוחרות.

הרכב זני : בלנד של 60% קברנה סוביניון, 20% מרלו, 10% פטיט ורדו, 10% סירה.

תיאור היין על פי היקב: היין בעל צבע עמוק ומלא, האף של היין מורכב ועשיר במספר רבדים. שילוב של ארומות פרי שחור בשל ופרי אדום, בשר מעושן, נגיעות שוקולד מריר, טבק, נגיעת מנטה ואספרסו, משתלבים עם ניחוחות עדינות של אלון. בפה, היין בעל גוף בינוני עוצמתי ומרוכז עם נוכחות של טאנינים רכים ובשלים, המחזקים את גוף היין. הסיומת שלו ארוכה ועגולה.

תהליך ייצור היין: כל כרם נבצר באופטימום ההבשלה של הענבים, כל זן הגיע ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. לאחר ריסוק עדין, הועברו הענבים דרך מחליף חום להורדת הטמפרטורה לכדי 12 מעלות, ולאחר מכן למיכל נירוסטה מקורר למשך שלושה ימים, להשריה קרה (cold soaking), לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. על פי היקב, “מטרת ה-cold soaking היא מיצוי צבע עדין, במדיום המימי (לפני תחילת התסיסה האלכוהולית). עם סיום ה-cold soaking העלנו את הטמפרטורה והחלה התסיסה האלכוהולית בטמפרטורה של 27 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים ועדינים לצורך מצוי טעמים, פנולים, ארומות וצבע, מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית, היינות עברו השרייה על הקליפות (extended maceration) למשך של כארבעה ימים. מטרת ה-extended maceration הייתה למצות רמה גבוה יותר של טנינים. עם סיום ההשריה הקרה, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המלולקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. כאמור, תהליך זה נעשה לכל יין בנפרד”.

התיישנות: לאחר סיום התסיסה המלולקטית, כל יין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות, נטעמו כל החביות ונבחרו האיכותיות ביותר לממסך זה, והורכב היין הסופי אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם.

בקבוק: 750 מל"ל

סך הכול בקבוקים: היין יוצר במהדורה מוגבלת של 7,000 בקבוקים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃ עם נתח בקר בציר מרוכז או גבינות כחולות ועוצמתיות.

כשרות: כשר למהדרין. בהשגחת הרבנות מטה יהודה.  U P הבד"צ ירושלים העדה החרדית, הרבנות מטה יהודה והרב שלמה מחפוד. לא מבושל. ללא חשש ערלה טבל ושביעית. בהשגחת ועד "יורה דעה" הכשרה.

מחיר מומלץ לצרכן: 250 – 300 ₪.

יקב טפרברג

ת.ד. 669 ד.נ. שמשון 99803

צרעה

טלפון: 077-8998080

אימייל: [email protected]

קרדיט צילום: איל קרן צילום קולינרי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top