חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדש מהדרום בציר חדש ומסקרן ליינות DAROM BY YATIR דרום רוזה 2022 ודרום אדום 2021 לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

"דרום מבית יתיר הוא סיפור ייחודי עם זהות וחותם אישי מיוחדים במינם.
גידול ענבי יין בנוף המדברי עוצר הנשימה, בתנאי האקלים הקיצוניים הדרומיים, מגלה אזור מיוחד במינו שאין כמעט למצוא כמותו בעולם. האדמה ייחודית, ברובה חולית, הטמפרטורות גבוהות במשך היום והולכות ומצטננות לקראת הלילה. היובש והלחות הנמוכה מהווים כר מצוין לגידול כרמי יין, חלקם על שרידי גתות שייצרו יין כבר לפני 3,500 שנים, ודרך היינות ניתן לחוש את צבעי הטרואר, את ניחוחות וטעמי האזור, ואת התרבות והאנשים שחיים כאן. ארץ היין החדשה – לכל יין בסדרת דרום סיפור עם אופי ייחודי. היינות מיוצרים מכרמים נבחרים בדרום הארץ, מארץ התנ"ך המסורתית הישנה. מומחי היקב, שהביאו לנו את יינות יתיר האהובים, מרחיבים הפעם את גבולות הטרואר מעבר ליער יתיר ומציעים יינות שורשיים, נגישים ולא כבדים, צנועים ונינוחים, הרמוניים ונעימים, יינות שמדברים בגובה העיניים. סדרת דרום משלבת בין הפשטות והצניעות למורכבות המדברית, בין השקט לעוצמה של המדבר, ההופכים את אזור הדרום לדבר הבא בעולם היין הישראלי.חדש מהדרום בציר חדש ומסקרן ליינות DAROM BY YATIR דרום רוזה 2022 ודרום אדום 2021 לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

DAROM מבית יתיר, מאופיינת ביינות נגישים ומרעננים המבוססים על זנים אהובים ומוכרים, כולם מיוצרים מכרמים נבחרים בטרואר (אזור גידול) הדרומי. הכרמים נהנים מאקלים מדברי יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים טרואר ייחודי. זני הענבים הנטועים זוכים לתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין, מהם מופקים יינות DAROM שטעמיהם השורשיים והחמים נגישים ומאפשרים לצרכן הישראלי להנות מהדרום במלוא הדרו.

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר ודרום מספר על הבציר בכרמי הדרום: "חורף 2021 היה פחות קר וגשום מהרגיל, עם אירוע שלג באמצע חודש פברואר ומיד אחריו שרב מוקדם בחודש מרץ. מיעוט מנות הקור בחורף השפיע על הפוריות של הגפנים וצמצם את היבול. לעומתו, חורף 2022 היה הקר ביותר ב-25 השנים האחרונות ובעקבותיו הבשלת הענבים היתה אחידה ואיכותית במיוחד.
ב- 2 הבצירים תקופת ההבשלה בסוף הקיץ היתה נוחה יחסית ללא אירוע חום קיצוניים.

חדש מהדרום בציר חדש ומסקרן ליינות DAROM BY YATIR

DAROM BY YATIR דרום רוזה 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, גוון נחושת חיוור, צלול, עם שוליים בוהקים. אף, מזמין עם מגוון של תווי פרי, מתות ופטל ועד רימון ואבטיח. בחך הגמיש, טעמים שופעי חיים ורעננות, של קליפת קלמנטינה, פריחת תפוז ושושנים נישאים, על ידי מתח חומצי יפהפה, מושלים על ידי גימור מלא טעם בפה.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: 60% זינפנדל, 40% גראנאש נואר מכרמים ברמת ערד. זני הענבים תססו והתיישנו במיכלי נירוסטה במשך 4 חודשים כדי ליצור יין רענן ופירותי שילווה היטב מנות ים תיכוניות.

כשרות: כשר בפיקוח ואישור מחלקת הכשרות הארצית שע"י הרה"ר לישראל כשר לפסח כשר לקידוש והבדלה משנת שמיטה ע"פ היתר מכירה של הרה"ר לישראל לא מבושל

אלכוהול: 12.5%

יינן ראשי: ערן גולדווסר

תיאור היין על פי היקב

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית להגישו בטמפרטורה של 10° 8°℃

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

DAROM BY YATIR דרום אדום 2021

רשמי טעימה שלי: אם ספרתי נכון, יש כאן ביין הזה 7 זני ענבים וניכר שערן גולדווסר היינן "הלך על כל הקופה" עם הזנים שברשותו משל היה "תנו לילדים לשחק לפניי". צבע, סגול אטום, עם אף ריחני, של סיגליות, ליקוריץ, דומדמניות שחורות, פטל שחור, וניל, אלון קלוי, תבלינים ואדמה מאובקת. בחך, הגוף בינוני נוטה למלא, עם טאנינים רכים שהתפזרו והשאירו אותי עם סיומת עוצמתית מפתה, המפיצה ניואנסים של ליקר קאסיס, דובדבנים, פטל שחור, תבלינים אקזוטיים רכים, עשבי תיבול יבשים ואדמה מאובקת. היין מאוזן בצורה מבריקה, עם שכבות של מורכבות ו"כבדות" מלוטשת באלגנטיות. בקיצור, הרבה יין בלא הרבה כסף.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 39% שיראז, 19% מרסלאן, 14% זינפנדל, 11% מרלו, 8% טמפרניו, 5% מורוודרה, ו- 4% ויונייה, מכרמים ברמת ערד, מצפה רמון, ודרום הרי יהודה. היינות השונים, התיישנו במיכלי עץ גדולים (פודרים) ומיכלי בטון במשך כ- 7חודשים, כדי ליצור יין רענן ופירותי שילווה היטב מנות ים תיכוניות

אלכוהול: 13.5%

כשרות: כשר לפסח בהשגחת בד"ץ מהדרין הרב אברהם רובין. כשר בפיקוח ואישור מחלקת הכשרות הארצית שע"י הרה"ר לישראל כשר לפסח כשר לקידוש והבדלה משנת שמיטה ע"פ היתר מכירה של הרה"ר לישראל לא מבושל.

יינן ראשי: ערן גולדווסר

אלכוהול: 13.5%

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית, רצוי להגישו בטמפרטורה של

15°-17°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

DAROM, מביא אליכם את ארץ היין הדרומית במלוא הדרה. יינות DAROM מורכבים מזני איכות שגדלו בכרמים נבחרים בדרום הארץ, בתנאי המדבר המורכבים, מהם מתקבלים ממסכים מיוחדים במינם, שורשיים, חמים, עגולים ונגישים. היינות משלבים בין הפשטות והצניעות למורכבות המדברית ושמים את הנגב על מפת היין האיכותי בישראל.

ניתן להשיג את היין בחנויות היין המובחרות ובמסעדות ברחבי הארץ.

darom

"דרום" מבית יתיר

תל ערד

[email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top