חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברת צילינסקי איטליאן פרימיום מארחת את מנהלת הייצוא לשוק האירופאי ואסיה של יקב NATIV ממחוז קמפניה איטליה

חברת צילינסקי איטליאן פרימיום, מתמחה ביבוא יינות ומותגי אלכוהול מצטיינים מאיטליה. החברה הינה הנציגה הרשמית והבלעדית של מזקקת הבוטיק הוותיקה Giori Distillati ממחוז טרנטינו ויקב Fantini היוקרתי ועטור הפרסים ממחוז אברוצו. החברה, הוקמה בשנת 2007, על ידי צוות פורשי עולם ההייטק, אשר שמו להם למטרה לקדם את תרבות היין ואלכוהול הפרימיום בישראל.  בתחילת השבוע שעבר, ערב לפני אירוע תערוכת היין סומלייה, הייתה לי הזכות והכבוד לקחת חלק, יחד עם מנהלי חנויות יין מוזמנים, באירוע טעימה עשיר בכיבוד נפלא, שהתקיים במסעדת "בבה יגה" בתל אביב, כשאורן צילינסקי הבעלים של חברת צילינסקי איטליאן פרימיום, אירח את מנהלת הייצוא לשוק האירופאי ואסיה של יקב NATIV ממחוז קמפניה איטליה.

יקב NATIV – ממוקם על מורדות הגבעות ללא רבב של טאורסי, באחד האזורים המתאימים ביותר של אירפיניה, יקב נתיב ממוקם בלב פטרנופולי. ארץ עשירה בהיסטוריה ומסורת. השמועות אומרות שהטריטוריה התיישבה לראשונה בין המאה ה-4 ל-3 לפני הספירה. בעקבות צו קונסטנטינוס, שהעניק חופש פולחן ברחבי האימפריה, יותר ויותר גברים החלו לנטוש את חיי העשירים ואת עושרה של העיירה, בחיפוש אחר מקומות מבודדים ושלווים, בהם יוכלו לעשות מדיטציה ולהתפלל. האנשים האלה כונו "פאטר", בעקבות הנזירים של עמק הנילוס. השם פטרנופולי נטבע אפוא לכבודם של נזירי פטר, אנשי הכנסייה המוקדשים להפצת דבר האל במקומות בתוליים יותר. במהלך עלייתם לרגל, ה"אבות" (מהמילה הלטינית Pater) ייסדו מנזרים של תפילה, מקומות אמיתיים לפולחן נוצרי. הגבעה שעליה התיישב ה"פטר" נקראה "פטרנום". נולד עם הרצון להפיץ ולהעצים את מקורות הטרואר שלו, נתיב רצה לבחור במקום עשיר כל כך בהיסטוריה ומסורת כמו פטרנופולי בתור הלב הפועם של החברה, שבו פעילויות ייצור היין והביקבוק מתבצעות בקפידה ותשוקה.

טרואר – עשירה בהיסטוריה עתיקה ממוצא סמניטי, אירפיניה הייתה מיושבת במאה השביעית לפני הספירה. מהיוונים, שירשו מההלנים, שהיו אבותיהם, את פולחן דיוניסוס והבצ'אנטים שלו, מה שהפך את הארץ הזו לביתו של "הוויטיס ההלני" שממנו נובע אגליאניקו בשמו. נקראה "קמפניה פליקס" על הפוריות המופלאה של הארץ והייעוד לטיפוח הגפן, אירפיניה הייתה ארץ שהוקדשה לחקלאות מאז ימי קדם, כאשר "יינות הקיסרים" המפורסמים כבר הופקו. שטחה של קמפניה היה אחד המרכזים הראשונים והחשובים לביסוס, גידול ופיזור הגפן. אזור האפנינים של אירפיניה הפך למולדת היינות הטובים ביותר של קמפניה, כמו Greco di Tufo, Fiano di Avellino ו-Taurasi.

NATIV האב, נולד בלב אירפיניה, בפטרנופולי באיטליה, על פי צוואתם של ד"ר מריו ארקולינו, ייננולוג בעל שם בינלאומי, וד"ר רוברטה פירונה, המתמחה במדעי המזון, במטרה לייצר יינות מצוינות הנובעים מפעילות חשובה וניסיון מעמיק בתחום.

NATIV נוסדה בשנת 2008, החברה מוקדשת לייצור יינות טיפוסיים של הטריטוריה, בפרט הזנים הבאים: Fiano di Avellino, Greco di Tufo, Falanghina, Aglianico and Aglianico of Taurasi.הגפנים גדלות על קרקעות בבעלות, אשר ידועות בפוריותן המיוחדת הודות למקורן הוולקני. הכרמים היקרים הללו משתרעים על פני כ-15 דונם, בין פטרנופולי לטאורסי.

השם NATIV נולד אפוא כדי לייצג את מקור גידול הגפנים של אירפינה, באמצעות ייצור אוטוכטוני, ובכך מתווה את המושג "מקור המקום", המתבצע באמצעות ייצור יינות המגיעים מענבים האופייניים לטריטוריה שלהם.
הענבים המעובדים בארצות אלו תמיד ייצגו את סמל התרבות של IRPINIA, והיין המיוצר משקף את ה"תוצרת איטליה" האמיתית, טוב יותר מכל אחר.

לכל יין NATIV אופי ייחודי וחד משמעי, שכן הוא מיוצר בשיטות ייצור חדשניות, כיבוד המסורת, תוך הקפדה על שמירה על המבנה האורגנולפטי של הענב ללא שינוי.

NATIV יינות בעלי איכות חד משמעית שיכולה להשביע כל חך.

פורטפוליו NATIV מציע מבחר רחב של יינות, על מנת להבטיח לצרכן מבחר רחב, המונה עד 13 תוויות. בפרט: שלושה יינות Cru wines, הקשורים מהותית לטרואר; אלה יינות מיוחדים, יינות ארומטיים, המקושרים לניחוחות האופייניים של פירות אירפיניה המקומיים; יינות DOC ו- DOCG, אופייניים לאירפיניה, וקו IGT, סמל קמפניה.

כיום, הסגנון המוכר יותר ויותר והחותמת האישית המסומנת, יחד עם צוות צמוד, מוכשר וחדור מוטיבציה, מאפשרים לחברה לצמוח ולהשתפר ללא הרף.

NATIV היא חברה סולידית עם עלייה מתמדת בהפצה בקהילה האירופית (גרמניה, אנגליה, הולנד, דנמרק, ספרד, בלגיה, צ'כיה, איסלנד) ובמדינות מחוץ לאירופה (ארה"ב, קנדה, סין, רוסיה, מקסיקו, יפן , פנמה, קוסטה ריקה, קולומביה, קפריסין). המנוע שמניע את החברה הוא אהבה וכבוד לטרואר ולגפן, ומכאן מימוש מקצוע, דרך חיים ועסקים.

יין הדגל הוא ה-NATIV Cru "San Quirico" Hermitage, המיוצר מענבי Aglianico הגדלים בפיסת אדמה קטנה, הממוקמת בעיריית טאורסי. כרמים אלה בני מאות שנים מייצרים ענבים באיכות גבוהה. ענבים אלו נבצרים ידנית ומובלים בארגזים של 20 ק"ג. הם נתונים ללחיצה קלה למשך כ-20 יום במיכלי נירוסטה. בתום התסיסה, היין מופרד מקליפות הענבים ולאחר מכן מתיישן בחביות עץ אלון צרפתי חדשות של 2.25 Hl למשך כ-18 חודשים.

*השם Suadens, נבחר כדי לייצג את הנכונות של היין הזה, שהוא פרויקט מולקולרי שמטרתו להגביר לא רק את הגפנים האוטוכטוניות של אירפיניה, אלא גם את הפירות המקומיים האופייניים, שאינם מעובדים בשום מקום אחר בעולם.

*יין זה נקרא Bicento מכיוון שהוא נולד מגפנים בנות 200 שנה. השם Bicento, למעשה, פירושו המילולי הוא פעמיים 100.

*השם: Velluto Rosso – Beneventano Aglianico – "קטיפה אדומה" נבחר מתוך מחשבה על המאפיינים האורגנולפטיים של יין זה. הרכות שלו על החך המזכירה קטיפה, בד שמעורר תחושה של רכות, שאין לעמוד בפניה למגע. כך גם, התווית של בקבוק היין שעשויה מבד קטיפה.

*Eremo San Quirico יין אדום חשוב עם לוגו יפיפה שופע צבע הוד והדר, של סוס מוזהב על תווית הבקבוק, שגפניו גדלות על קרקעות וולקניות על גבעות טאורסי. שמו של היין, מגיע מהמקום שבו פעם רעו הסוסים בטבע, ושם שרידי ההרמיטאז' של סן קוויריקו.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top