חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחג שבועות תעשה לך – ביקורי יקבים – ביקורי יקבים

הרבה יין נמזג בחג השבועות ואירועי טעימות והשקות יין הקיפו את המדינה. יקבים רבים, כיוונו השקתם של יינות לבנים מבצירים חדשים על מנת להוציאם לקראת החג. גבינות ויין הולך נהדר אבל אין שום סיבה שבעולם להתמקד רק ביין לבן והיקבים ששו להטעים מכל מגוון יינותיהם. קשה היה לעשות חלוקת ביקור ביקבים והבחירה האמינו לי הייתה קשה. אתה חייב לבוא לומר שלום. אתה טועם יין, נפגש עם מכרים, ואתה שוכח לפעמים להביט בשעון ואו-טו-טו, השבת כבר עומדת בפתח. בואו הצטרפו אלי ואל עדשת המצלמה של איל גוטמן לטעום קצת יין, גבינה ולפגוש הרבה אנשים יפים. חג שמח חברים !

השקה ביקב צורעה היקב חגג את בוקר יום שישי שלפני חג השבועות עם התרגשות גדולה. אלה היינות הראשונים פרי העבודה המשותפת עם  יועץ היין, מר ז'אן קלוד ברואה Jean Claude Berrouet

העבודה המשותפת עם מר ז'אן קלוד ברואה התמקדה בסגנון יין המדגיש מורכבות ארומאטית ואלגנטיות, תוך הקפדה על שימור סגנון הייננות המוכר של היקב.

 היינות הם הרי יהודה 2010 ושורש 2010, נווה אילן 2011 לבן בטעימת טרום השקה, מיסטי הילס 2009 ואור קינוח 2011.

ז'אן קלוד יועץ היקב התחיל לעבוד בתחילת 2010 הוא מייעץ ליינן ערן פיק איך להגיע לארומאטיות וטקסטורה שהם מחפשים ביין. היינות שהיקב מחפש אחריהם יינות לא כבדים מדי לא טאניים מדי עגולים מלטפים ובישראל זה קשה להגיע. היקב מחפש יינות איכותיים, קלים לשתיה, נעימים, עם הרבה ויטאליות. רוב העבודה נעשית בכרם בטיפול בגפנים בהשקיה ובמועד הבציר שמאוד חשוב מתוך הבנת כל הפרמטרים ובחירת המועד הנכון שמתאים לסגנון. זוהי מערכת יחסי גומלין של התייחסות לטרואר, לכרם, לחלקה, בין האדמה לגפן, לאדם ולמזג האוויר. בצרעה מקפידים לתת דגש לכול. בין טאנינים קשים לרכים, לארומאטיות בתהליכי התסיסה, לנסות להבין את הענבים ולנסות למצות את הדברים הנעימים שבתוך היין ולהשאיר בחוץ את הדברים המרירים הקשים והפחות נעימים.

אומר לי אורי רן מנכ"ל היקב : "אני חושב שאנחנו בתהליך טוב. אבל הדרך האין סופית ביין היא ארוכה. אני בהחלט מרגיש התבגרות של היקב גם בסגנון וגם ביציבות האיכות.

חגיגה ביקב רות שעשה חגיגה לכבוד השבועות של טעימת יינות גבינות עם אווירה נעימה. ביקב רות מייצרים יינות איכות אדומים, החל מיין הקז'ואל – בלנד ארומתי ופירותי שילווה אתכם בכל ארוחה או בישיבה על המרפסת, דרך יינות הקברנה סוביניון ובלנד השיראז- מרלו לארוחות מיוחדות ולאירועים, וכלה ביינות הרזרב (קברנה-סוביניון או מרלו).

אומר לי טל מאור יינן ובעל היקב : "רבים מתושבי האזור פוקדים את היקב ומזהים אותו כיקב הביתי שלהם לצריכת יין. הרבה בזכות ערבי טעימה והדרכה שהיקב מקיים והחשיפה ליין באזור מודיעין מתחילה לתת את אותותיה לחיוב. אירועים של היכל התרבות, אירועי התרמה לאיל"ן, הם אירועים בהם היין של יקב רות מהווה חלק בלתי נפרד מהמאורע ולו בגלל שהיין נמזג באהבה והכי חשוב בתרומה כמחווה מכובדת ביותר של היקב. היקב עובד עם כמה מסעדות חדשות בתל-אביב והתמהיל של יינות היקב בצורה מפתיעה נמכר באופן אחיד וביחס ישר לציפיות".

אבל החגיגות האמיתיות של יקב רות, צפויות דווקא בחודשים הקרובים. בחודש הבא יושקו יינות חדשים וב- 21.6 היקב הולך לקיים אירוע מאוד גדול לכבוד היום הארוך בשנה ויום הולדתו של טל מאור היינן ובעל היקב. האירוע מתוכנן להיות חגיגי ביותר עם אסדו ארגטינאי והשקת יין הקינוח הדזרט של היקב. מדובר ביין קינוח מחוזק שכל הבקבוקים שהיקב ייצר, נחטפו חודש אחרי שרק יצא היין לשוק ומיד אזל. השנה הכמות תגדל בכדי לעמוד בביקוש ובהזמנות שכבר רשומות זאת ועוד, לקראת ראש השנה יצא יין הקינוח בסגנון פורט של היקב, שייקרא "פורט 3" אחרי כמעט 4 שנים של השתבחותו בחביות תחת השמש הקופחת הוא עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מאותה חלקה המניבה כמות מאוד מצומצמת של כ- 300 ק"ג לדונם עם אותם ענבים שנבצרים בבציר מאוחר מאוד בכמעט 28 בריקס, שרשמו לעצמם הצלחה וביקוש יוצא מגדר הרגיל ביינות הקודמים פורט 1 ו- פורט 2. לקראת הקיץ הקרוב היקב מרחיב את שטחו ובחזית נבנית בימים אלה רחבת בטון ובמה להופעות שיחכו לקהל הרב הצפוי להגיע לערבי יין לצד מופעים.   

 

חגיגת שבועות ביקב כרמי יוסף BRAVDO הסוכה של הפרופסורים ברבדו ושוסיוב הייתה הומה אדם והסוכה שלצידה שנבנתה במיוחד בכדי לקדם ולארח את המוני הבאים, הייתה החלטה נבונה הרואה את הבאות. חגיגת שבועות, שזימן לאורחיו יקב ברבדו כרמי יוסף הייתה יותר מראויה. היא הייתה שמחה והיא שילבה בין טעימת יין טוב, לגבינות איכותיות ושמן זית משובח עם קריצה חמודה לאורחים בזכות סלסלות ענק עמוסות במלפפונים ירוקים קטנים וטריים, עגבניות שרי ואפילו משמישים.

באירוע הוטעמו מגוון היינות של היקב: קברנה סובניון, קופאז', מרלו  ושיראז מבציר 2010,  ושרדונה 2011, שזכה במדליית ארד בתחרות הבינלאומית היוקרתית שרדונה דה מונד.

ביקב התארחו גם בני משפחת פנקס המייצרים את "השמן של אסי" – שמן זית איכותי, שמופק מעצי זית הנטועים בתל גזר, שבשפלת יהודה. משפחת פנקס, הינה נצר למשפחת חקלאים ותיקה, שהחלו בנטיעת עצי זית בשנת 1998.

לטעימת היינות הצטרפו בהתאמה גבינות שנמכרו בצלוחיות של 20 ₪ ממבחר הגבינות של מחלבת הבוטיק "עברי", המפתחת גבינות ממיטב מתכוני העמים בטכנולוגיה חדישה, לדוגמא: הג'יבן העירקית, סולוגוני – מוצרלה בסגנון גרוזיני, חלומי קפריסאי, ועוד.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top