חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רקנאטי "סדרת גליל" סוביניון בלאן 2021 ו- פטיט ורדו 2021, לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי

"עוד לפני שנטעה גפן אחת בכרמים של היקב, לני רקנאטי ואורי שקד כבר נטעו את החלום”. החלום היה להביא את בשורת יינות האיכות לאניני היין בארץ ובעולם, להפוך את יקב רקנאטי לשם נרדף למצוינות בינלאומית בעולם היין. לני רקנאטי ואורי שקד העומדים בחוד החנית של עולם היין הישראלי, התחילו את המסע כבר בשנת 2000 ומאז הדרך רק משתבחת. צוות הייננים בשיתוף הבעלים חולקים חזון משותף ומלא השראה: להפיק יין מקומי, ישראלי, שיבטא את הטרואר המיוחד של האזור. כמו טביעת אצבע ייחודית האופיינית רק ליינות המופקים ביקב רקנאטי. בשנים הראשונות צוות הייננים של רקנאטי עסק בחקר הזנים הקלאסיים הבינלאומיים ובדק לעומק בציר אחר בציר את איכותם ואזור הגידול האידאלי עבורם על מנת להגיע לזיקוק הטעם והביטוי הישראלי המובהק שלהם. אך רק לאחר כמה שנים, בעת בציר לילי בשנת 2007 עלה רעיון מהפכני. הפקת יין שיבטא שילוב זנים קלאסיים וזנים ים תיכוניים, לצידם. לאחר המהפכה הים תיכונית שיקב רקנאטי היה חלק חשוב ממנה עם יין הקריניאן פרא, הגיעה פריצת דרך נוספת: הפקת יין מענבי זן המראווי. זן ישראלי שורשי, בן 3,000 שנה שגדל פרא-בכרם שאין דומה לו. החתירה למצוינות וניסיונות חדשניים, הם נשמת אפו של יקב רקנאטי והדוגמאות הללו, הן רק טעימה קטנה ממה שמחכה לאוהבי היין בעתיד. מאחורי כל סמל של יקב רקנאטי מחכה יין בוטיק המעניק ביטוי מושלם לאזוריות שבו. יין ים תיכוני אמיתי ומרגש בכל טעם מחדש. כיום, לאחר שנים ארוכות של השקעה, תשוקה ואהבה, זה לא במקרה שהיינות של יקב רקנאטי זוכים בפרסים, מחמאות וציונים גבוהים ממבקרי היין החשובים והמשפיעים ביותר בעולם". יקב רקנאטי "סדרת גליל" סוביניון בלאן 2021 ו- פטיט ורדו 2021 לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי.

יקב רקנאטי "סדרת גליל" סוביניון בלאן 2021

רשמי טעימה שלי: תווים המזכירים פסיפלורה וגויאבה עם רק שמץ של עשב. היין מציג רעננות טבעית מה שהופך אותו לאידיאלי עבור שתיית קיץ.

סדרת גליל של יקב רקנאטי מציגה זנים קלאסיים וים תיכוניים מבית גידול מובחר. הגליל הינו אחד מאזורי הגידול הייחודיים והאיכותיים ביותר על מפת היין הישראלי. לאורך השנים הקפדנו לגדל, לטפח ולפתח באזור זה כרמי איכות רבים וחלקות כרם מובחרות. גפנים אשר ניטעו בראש ובראשונה ליצירת יינות מורכבים והרמוניים והינם ביטוי ייחודי לאדמה גלילית משובחת ואקלים יוצא דופן.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי סוביניון בלאן

שילוב של טרואר יוצא דופן וגידול מוקפד הביאו ליצירת יין ייחודי, כזה החושף את עשבוניותו והדריותו של זן הסוביניון בלאן. בשעות הבוקר המוקדמות נקלטו ביקב ענבי הסוביניון בלאן ולאחר סחיטה עדינה והצללה, הותסס התירוש בטמפרטורה נמוכה, תוך שימת דגש על שימור ארומות הפרי ורעננותו. הודות ליישון מבוקר על משקעיו במיכלי נירוסטה, מביא עימו יין זה רבדים נוספים של עידון ומורכבות, המשתלבים בהרמוניה מושלמת עם פריכות היין ורעננותו.

תיאור היקב את היין: ליין ארומה אופיינית של אשכולית לבנה ופירות טרופיים. סוביניון בלאן גליל הוא ביטוי ייחודי לאדמה גלילית משובחת ואקלים יוצא דופן.

יינן ראשי: קובי ארביב

בקבוק: 750 מל"ל

אלכוהול: 12%

ידידותי לטבעונים

כשרות: בד"צ בית יוסף. כשר למהדרין בהשגחת הרב יוסף קרסיק  רב אזורי עמק חפר. בהשגחת חוג חתם סופר בני ברק. הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש עורלה ושביעית. כשר לפסח. לא מבושל. U P

טמפרטורת הגשה מומלצת: º12 – 9ºC

כשרות: כשר בהשגחת הרב וייס מכפר הרוא"ה (הרבנות הראשית), ה-Orthodox Union (OU), והחל מבציר 2006, גם בהשגחת בד"צ "בית יוסף".

טמפרטורת הגשה מומלצת: º10 – 8ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪.

יקב רקנאטי "סדרת גליל" פטי ורדו 2021

רשמי טעימה שלי: תו עשב בהיר רוקד על האף, משתהה ומפתה לתוך חך כהה ומלא דובדבנים שחורים ושזיפים דם. הפרי מורם על ידי סיגליות עדינות ונישזר יחד עם טאנינים גיריים.

סדרת גליל של יקב רקנאטי מציגה זנים קלאסיים וים תכוניים מבית גידול מובחר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי פטי ורדו

אלכוהול: 13.5%

שילוב של טרואר יוצא דופן וגידול מוקפד הביאו ליצירת יין ייחודי, כזה החושף את ריכוז הפרי ועוצמת התבלינים המאפיינים את זן הפטיט ורדו. בשעות הבוקר המוקדמות נקלטו ביקב ענבי הפטיט ורדו. לאחר הפרדת גרגרי הענבים עבר היין תסיסה עדינה ומבוקרת. טמפרטורות מתונות, הביאו לביטוי זני אופטימלי, לעושר הפרי, מורכבותו ולסגנון היינני האלגנטי אליו אנו שואפים.

תיאור היקב את היין: ליין ארומות אופייניות של תותי יער ופירות שחורים עם תיבול של קינמון וציפורן בליווי ניחוחות עץ אלון. פטי ורדו גליל הוא ביטוי ייחודי לאדמה גלילית משובחת ואקלים יוצא דופן.

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 8 חודשים.

ידידותי לטבעונים

כשרות: בד"צ בית יוסף. כשר למהדרין בהשגחת הרב יוסף קרסיק  רב אזורי עמק חפר. בהשגחת חוג חתם סופר בני ברק. הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש עורלה ושביעית. כשר לפסח. לא מבושל. U P

יינן ראשי: קובי ארביב

בקבוק: 750 מל"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: º16 -18ºC מומלץ לקרר 30 דק' לפני הגשה

כשרות: כשר בהשגחת הרב וייס מכפר הרוא"ה (הרבנות הראשית), ה-Orthodox Union (OU), והחל מבציר 2006, גם בהשגחת בד"צ "בית יוסף".

טמפרטורת הגשה מומלצת: º16 -18ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪.

יקב רקנאטי

קרדיט תמונות: עומרי מרון

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top