חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת השנה החדשה, יקב הרי גליל משיק ארבעה יינות חגיגיים במיוחד מבציר חדש: כרם משגב 2019 וכרם יפתח 2019 מסדרת כרם יחידני, יראון לבן 2021 מסדרת הדגל "יראון" וגליל אלה 2020 – אחד מיינות הדגל של סדרת גליל. 

"בגליל העליון, סמוך לקיבוץ יראון גילנו את יופיו של מפגש משוחרר עם הטבע. חווית המפגש הזו הולידה את יקב הרי גליל, יקב חופשי ויצירתי בגישה ובעשייה שלו. אנו פועלים עם הטבע ויוצרים יחסים ברי קיימא עם האדמה והכרמים הצומחים מתוכה. חשוב לנו לשמור על הקיים. לתת לחיים בסביבה לשרות. לתת חזרה. יקב בר קיימא "העתיד שלנו ושל הדורות הבאים טמון בידינו, וזאת לא קלישאה, אנו נמצאים במקום ובזמן שבו אנו יכולים להשפיע כדי לשפר את איכות חיינו ואיכות ילדינו". מתוך תפיסה זאת, יקב הרי גליל לקח על עצמו פרויקטים להובלת חזון הבר־ קיימא כדרך חיים ביקב, בכרמים ובסביבה החברתית. אין ספק, שכארגון שחי ומתפרנס מאוצרות הטבע כמקור לחומר גלם מהותי, אך טבעי הוא לנסות לעשות את המקסימום כדי לשמור עליו, חי, בריא, חיוני ולאורך זמן. מאז החל תהליך הטמעת תפיסת הבר-קיימא ביקב הרי גליל, אנחנו לא שוקטים על השמרים וממשיכים לחדש בפעולות ברוח סביבתית וחברתית כגון: מערכת חשמל סולארית על גג היקב, מערכת לטיפול במי שפכים, סולר מוחלף באנרגיה סולארית ועוד…"יקב הרי גליל משיק ארבעה יינות חגיגיים במיוחד מבציר חדש: "גליל"-אלה 2020, יראון לבן שרדונה 2021, כרם משגב עם קברנה פרנק 2019, כרם יפתח פטי ורדו 2019 בואו ותצטרפו אלי לרשמי הטעימה שלי.

יקב הרי גליל "גליל"- אלה 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה בגוון עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות של עשבי תיבול יבשים ופרחים, דובדבנים חמוצים וליקוריץ אדום. גוף בינוני עד מלא עם טאנינים משיי. שזיפים ודובדבנים, שולטים בחך עם חומציות בשפע בפה המפוצץ בתווים של תותים, שוקולד ושזיפים, רוך וקטיפה עם מרקם גמיש. חומציות נוכחת מאוזנת היטב. פיצוץ של טעמים על מסגרת אלגנטית. אני אוהב את התחושה המרווחת בחך, עם אופי פרי טהור. מרווה מקסימה בסיום.

סדרת "גליל" -יינות זניים ובלנדים ייחודיים, עשירים בטעם וארומה, חלקם עוברים תהליך במיכלי נירוסטה לשמירת רעננות הפרי וחלקם מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי. ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות המובילות.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב זני: 581% ענבי סירה, ו- 49% ענבי ברברה

תיאור היין על פי היקב: גליל אלה 2022 הוא יין אדום יבש המורכב מענבי סירה (51%) וענבי ברברה (49%). ליין צבע אדום בוהק והוא בעל ארומות של פטל אדום, דובדבן חמוץ ועשבי תיבול. ליין חמיצות רעננה מאוזנת ומרקם מלטף עם  סיומת ארוכה. היין עבר תסיסה אלכוהולית עם קליפות הענבים במשך 7-13 ימים. לאחר מכן תסיסה מלולאקטית מלאה וכשנה יישון בחביות עץ אלון צרפתי. על תוויות היינות של סדרת גליל מאוירות חיות בר שנצפו בכרמי היקב, בסקר טבע שערכו החברה להגנת הטבע  וזוהי הסיבה שעל תווית הבקבוק של היין מאויר פרפר.

התיישנות: היין התיישן כשנה בחביות עץ אלון צרפתי

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 ˚C

אלכוהול: 14.5%

כשרות: היין אינו מבושל, היין נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין הרב אהרון י. אוירבך רב לעיה"ק טבריה,  והרב ישי סמואל, ר' מח' הכשרות רמה"ג. K. P

מחיר מומלץ לצרכן:  65 ₪.

יקב הרי גליל יראון לבן שרדונה 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, קש בהיר וחיוור עם גוון השתקפות ירוק צעיר, צלול עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות תוססים של אשכולית טרייה ותפוח ריחני מתערבבים עם רמז של דבש וזילוף קינמון. אלה מהדהדים על החך הכול-כך נקי וטהור, שבו ניואנסים חמאתיים מאוזנים להפליא על ידי המינרליות האופיינית כסימן היכר של רעננות ועדינות. קליפת החמאה והדרים זוכות לתווים עדינים של פרחים ועלי בזיליקום. אחיזה פנטסטית בגימור עם מליחות של צדפה. יופי של יין.

סדרת יראון – הינה סדרת יינות הדגל של היקב. בלנדים מורכבים ועשירים, המבטאים את כרמי הגליל העליון במיטבם, מתיישנים בחביות עץ אלון ובעלי פוטנציאל התיישנות. ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות המובילות.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה הגדלים בכרם משגב עם

תיאור היין על פי היקב: יראון לבן יין הדגל של היקב. יין עשיר במרקם קטיפתי עם טעמי תפוח בשל, ניחוחות של פריחת אפרסק ורמז של חמאה עם סיומת ארוכה ומענגת. יראון לבן 2021 הוא יין לבן יבש מסדרת הדגל של היקב, המופק מענבי שרדונה שגודלו בכרם משגב ונבצרו בציר ידני בטמפרטורות צוננות בשעת בוקר מוקדמת. מדובר ביין איכות בעל צבע צהוב בוהק עם חמיצות רעננה, ניחוחות של תפוח זהוב בשל, מנדרינה, אגס, רמז לעץ אלון ומינרליות. היין תסס בחביות עץ והתיישן במשך כחמישה חודשים על משקעי השמרים, מה שעידן את טעמו והקנה לו מרקם משי וסיומת מענגת. היין יהיה בשיאו בשנתו הראשונה וישמר היטב כשנתיים-שלוש ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

התיישנות: היין תסס והתיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 5 חודשים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12 ˚C

אלכוהול: 13.5%

כשרות: היין אינו מבושל, היין נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין הרב אהרון י. אוירבך רב לעיה"ק טבריה,  והרב ישי סמואל, ר' מח' הכשרות רמה"ג. K. P

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

יקב הרי גליל כרם יפתח פטי ורדו 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה עם שוליים בוהקים. אף, הרבה דובדבן, פטל שחור, ניחוחות של סיגליות, שזיף שחור וליקוריץ, עשב ועלים יבשים, רמז של אדמתיות, בושם ותה מתוק. חך, תה שחור, חמוציות, דובדבן שחור ותווים עשבוניים. סיומת ארוכה, תה כמו טאנינים, אבל לא משתלט, ואוכמניות לצד תווי קפה נשארים בסיומת. יופי של יין.

סדרת כרם יחידני – יינות זניים ובלנדים יחודיים, הנותנים ביטוי מלא לכרם ממנו הם באים, מתיישנים בחביות עץ אלון ובעלי פוטנציאל התיישנות. ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות המובילות.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי פטי ורדו

כרם יפתח ניטע בשנת 2005 בליבו של אזור עמק קדש ומהווה דוגמא לעוצמתו של הגליל העליון. היין מספר את סיפור שיתוף הפעולה בין היינן מיכה ועדיה והכורמת דוריס פארן. 

על אזור הגידול: כרם יפתח שוכן בעמק קדש המצוי מערבית לעמק החולה. השילוב בין הקרקע הפורייה (חרסיתית אדומה ) ותנאי מזג האוויר המייטיביים לגידול ענבי יין נחשב האזור לאחד מן הטובים ביותר בארץ להכנת יינות איכות. גובה כרם יפתח:  420 מטר מעל פני הים. סוג הקרקע- גרומוסול אקומולטיבי – vertisol (מקורה מבלייה וסחף של טרה רוסה)

תיאור היין על פי היקב: כרם יפתח 2019 הוא יין אדום המורכב מענבי פטי ורדו הגדלים בכרם יפתח בעמק קדש, מערבית לעמק החולה. כרם יפתח מבטא יותר מכל את הסגנון והאופי שמייחד את יינות הגליל העליון. בזכות השילוב בין הקרקע הפורייה בו לבין תנאי מזג אוויר מיטביים לגידול ענבי יין, הוא נחשב לאחד האזורים הטובים ביותר בארץ להכנת יינות איכות. זהו יין מבציר חמישי במספר של יינות כרם יפתח והוא מייצג את איכויות האזור במיטבן. צבעו סגול עמוק בוהק והוא מאופיין בארומות של פירות יער כהים, פטל ודובדבנים לצד ניחוחות וטעמים של וניל, קפה ועץ אלון צרפתי. ליין מרקם מלא וסיומת ארוכה ואלגנטית. והוא בעל יכולת התיישנות טובה, אם ישמר בתנאים נאותים.

התיישנות: היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 15%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 ˚C

כשרות: היין אינו מבושל, היין נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין הרב אהרון י. אוירבך רב לעיה"ק טבריה,  והרב ישי סמואל, ר' מח' הכשרות רמה"ג. K. P

מחיר מומלץ לצרכן:  195 ₪.

 יקב הרי גליל כרם משגב עם קברנה פרנק 2019

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות ארומטיים של אספרסו, שוקולד ושמנת, המזכירים טירמיסו, עוברים להפליא למקהלה סוערת של אניס, קסיס ושזיף שחור, ונבנים לתוך קרשנדו אלון מתובל עם גימור מורחב שמתחנן להדרן. תחושת הפה מלאה, עשירה, תווי שוקולד, אדמה רטובה ושפע של דובדבן כהה סוחפים את החך. סיגליות ובלסמי משחקים היטב יחד, ונקודת האמצע רואה טבק מתוק, ומוסיף עוד עומק לאיכות המלוחה שלו בגימור האלגנטי. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה פרנק.

הכרם: כרם משגב עם נטוע משנת 2013 בליבו של אזור הגליל העליון ונחשב לכרם הצפוני ביותר בישראל.

תיאור היין על פי היקב: כרם משגב עם 2019 הוא יין סינגל ויניארד נחשק מאוד ואיכותי שיצא עד כה רק בבציר 2016, ויוצא כעת בבציר חדש. זהו יין עוצמתי בעל צבע בורדו עמוק מענבי קברנה פרנק שגודלו בכרם משגב-עם. היין, שהתיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מתאפיין בארומות של פרי בשל, תבלינים, אדמה ועץ קלוי. יינות הסינגל ויניארד של היקב מביאים לידי ביטוי בכוס היין את הטרואר הספציפי בו גדלו הענבים, והטעמים והניחוחות בהם מתאפיין היין, מושפעים מאוד גם מגידול הענבים בטרואר של כרם משגב-עם. הכרם הוא הצפוני ביותר בישראל. הוא מצוי ברום של 800 מטר מעל פני הים על גבול הלבנון וניטע בשיפולי רכס רמים. הכרם מניב ענבי יין בעלי איכויות יוצאות דופן לאורך שנים וזוכה לגידול בפרוטוקול בר קיימא.

יין זה מגלם את שיתוף הפעולה, שבולטת בו המחויבות למצוינות, בין היינן הראשי של היקב מיכה ועדיה והכורם ברק וסטריש, הפועלים לשיפור איכות ענבי היין בכרם.

התיישנות: היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 14.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 ˚C

כשרות: היין אינו מבושל, היין נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין הרב אהרון י. אוירבך רב לעיה"ק טבריה,  והרב ישי סמואל, ר' מח' הכשרות רמה"ג. K. P

מחיר מומלץ לצרכן: 195  ₪.

יקב הרי גליל

קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500
טלפון 04-6868748 

[email protected]

קרדיט צילום: סטודיו דאדלוס

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top