חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"איתי עישון וגריל" – "להכין בשר טוב, צריך ים של ניסיון. וים של ניסיון, מגיע מאוקיינוס של כישלונות"

בחודשים האחרונים, בביקוריי ביקבים, אני פוגש יותר ויותר את עמדת הבשר של "איתי עישון וגריל" והחיבור הכול כך מתבקש של יין ובשר. תכירו את איתי לוי בן ה- 38 מתל מונד, נשוי + 2. הוא החל לעשן בשר בשנת 2009… ובשנת 2018 הוא הקים את העסק הנקרא "איתי עישון וגריל" מתוך אהבה לבשר והידע שצבר.

לקח לו לאיתי לא מעט זמן וכמו שהוא אומר: "להכין בשר טוב, צריך ים של ניסיון וים של ניסיון, מגיע מאוקיינוס של כישלונות" זה התחיל במעשנת חצר קטנה בכניסה ליישוב מגוריו תל מונד זה התפתח די מהר ותוך חצי שנה כבר היו 3 מעשנות והחלה התנועה החוצה והעבודה עם יקבים.

לאיתי הרבה מילים טובות והמון הערכה לאותם יקבים שהתחברו איתו כמו יקב שורק, יקב סימון, יקב כהנוב, יקב חיטים, יקב גלילאו, יקב אופיר, וכל מקום שבו יזמינו אותו לרבות אירועים עד 200 איש.

איתי והצוות שלו מגיעים לפריסה כשהם מצוידים בלא פחות מחמישה סוגי בשרים מעושנים, את הבשרים הוא מכין הרבה ומראש בשיטת הסו-ויד, למשל את האסאדו הנפלא שאתם טועמים הוא מכניס לבישול איטי וממושך בסו ויד ב- 82 מעלות ל- 24 שעות, אחרי זה הבשר יוצא למי קרח לקירור ומכאן למקרר לכ-12 שעות ומכאן אחר כך אל המעשנה לכ- 3-4 שעות תלוי בגודל הנתח.

האנשים שאוכלים את החוויה לבטח לא יודעים את מידת ההשקעה והעבודה של איתי בכדי לעשות להם את הבשר הכי רך, הכי נימוח, הכי טעים והכי משובח. את הבריסקט (חזה בקר) בשר שנוטה להתייבש, איתי מכין מראש בבישול איטי וממושך של שימו לב 30 שעות ב- 82 מעלות ואחרי זה יוצא לעישון וזה אם תשאלו הנתח שאיתי הכי אוהב. בעמדת הבשר תמצאו גם נקניקיות צ'וריסוס משגעות בייצור עצמי עשוית מבשר עגל ושומן בקר עם תבלינים.

איתי גם עושה סדנאות כמובן לחובבי הבשר ועישונו לעד 10 אנשים בכל סדנא שכזו כאן איתי מסביר לנוכחים את תורת העישון והסו ויד. הסדנא מעשית והיא אורכת לא מעט שעות מהבוקר ועד שעות אחר הצהרים המאוחרות.

אם אתם מאלה, שזה חשוב להם ורוצים לדעת מה עם עניין הכשרות, ובכן איתי עובד בשבתות בעיקר אצל היקבים המארחים ומכאן שלקייטרינג שלו אין תעודת כשרות אבל חשוב לו שתדעו שהבשר שלו כשר רבנות והוא מגיע מהספק: "איתן מעדני בשר".

טווח המחירים: מנה באירוע יכולה לנוע בין 200 ש"ח ל- 300 ש"ח לאדם, ביקב המחיר הוא 270 ש"ח לקילו, מי שקונה פחות זה מתומחר אחרת.

אירוע ביקב נחשב לחגיגה עם המון אחריות עבור איתי והוא מתכונן לכך שבוע מראש עם "פרפרים בבטן" וביום האירוע, איתי המעשנות והצוות, כבר נמצאים במקום השכם בבוקר, כי "כשאתה אוהב משהו אתה רוצה שהוא יצא בצורה הכי נכונה והכי קרוב למושלם" ומבחינתו של איתי אין זה משנה אם האירוע הוא לקבוצת אנשים קטנה או אירוע גדול של 200 איש.

איתי בענווה רבה, מחייך, מרגיש מוחמא מאוד, כשהוא שומע שיותר ויותר אנשים מבקשים את הגעתו, את נוכחותו, והביקוש למוצריו רק עושה לו טוב. והוא מספר: "אני זוכר בתחילת הדרך הייתי צריך לחזר אחרי היקבים שיעבדו איתי, לא כולם רצו אותי כי לא כולם הכירו אותי, כאן גם המקום להודות ליקב סימון שהיה הראשון לקחת אותי זוהי זכות גדולה בשבילי, אני אוהב אותם, ומרגיש שאני חייב להם המון על הדחיפה שהם העניקו לקריירה שלי ואני לא שוכח את זה אף פעם. מאז אנחנו עובדים יחד והמשוב החיובי שאנחנו מקבלים הן היקב והן אני, מצד הקהל עושה לכולנו טוב".

אחרי יקב סימון הגיעו היקבים הנפלאים האלה כמו שורק וכהנוב, גלילאו, חיטים, וכל האחרים והיום "אני כבר מוצא את עצמי מתנצל שלעיתים בשל לו"ז צפוף ושיריון הגעה שבועות קדימה, אני נאלץ לדחות בצער רב פניות אליי להגיע".

כל נתח ונתח וכל ביס וביס שבא אל פיכם, עברו את ידיו האמונות של איתי וחשוב לו לשמוע מכם האם אהבתם וגם אם לא הוא יבקש לדעת למה בכדי להיות טוב יותר כאן ועכשיו כי רק ככה לומדים וכי לדבריו "הוא שם את האהבה שלו והנשמה שלו על הצלחת שלכם". 

עם הבשרים המעושנים ביקבים תמצאו גם כרוב חמוץ וצ'ימיצ'ורי ופלפלונים חריפים, וחרדל דיג'ון, שישדרגו לכם את מנת הבשר קל וחומר שכל החגיגה הזו בצלחת הולכת כידוע לכם עם יין מצוין כי בינינו לשם כך התכנסנו.  

 

"איתי עישון וגריל"

0548041984

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top