חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהצהרה משותפת התחייבו יקבי אזור היין יהודה ומועצת מטה יהודה להמשיך ולקדם את תעשיית היין של האזור ולפעול בהתאם לכללי האפלסיון החדש ולאחר מכן – נהנו המבקרים מחגיגת יינות איכותית, מהנה ומשכרת באירוע הפתיחה של פסטיבל היין

באירוע הפתיחה החגיגי של פסטיבל היין שהתקיים ב-2 ביוני, יום חמישי בגן התנ"כי שבמלון יד השמונה, חתמו מועצת מטה יהודה והיקבים השייכים לאזור היין "יהודה" על הצהרה משותפת, בה הם מתחייבים להמשיך לפעול יחד לקידום תעשיית היין האיכותית של האזור ולייצר את יינותיהם בהתאם לכללי האפלסיון המקומי. על ההצהרה חתמו ניב ויזל, ראש מועצת מטה יהודה בשם המועצה ונציג של כל אחד מ-35 היקבים של האזור. אלי בן זקן, חלוץ יקבי הבוטיק האזוריים והיינן והבעלים של היקבים קסטל ורזיאל, התכבד להיות הראשון שחתם על ההצרה מבין היקבים.

כזכור כינוי המקור יוכל לעטר את תוויות היין של יקבי האזור, אשר לפחות 85% מהענבים שבהם גדלו בגבולות האזור "יהודה" או בשני תתי האזורים "מורדות יהודה" ו-"הרי יהודה" בהתאם להגדרתם במפה שאושרה על ידי משרד המשפטים. היקבים המעוניינים בכך, יוכלו לפנות לוועדה ייעודית שתבחן את עמידתם בתנאים ולאחר אישורה, יוכלו לשלב את כינוי המקור על גבי הבקבוקים.

לאחר טקס החתימה, נפתח האירוע לקהל הרחב בו נהנו המבקרים מטעימות מהיינות המשובחים מכרמי האזור ומפגשים פנים מול פנים עם הייננים ובעלי היקבים של "אזור היין יהודה", לצד מוזיקה נעימה והאוויר הצלול במלון הפסטורלי הצופה להרי ירושלים.

במהלך פסטיבל היין שימשך לאורך 4 סופי השבוע של חודש יוני יוכלו המבקרים ליהנות מטעימות יינות ביקבים, סיורי יין, הופעות חיות, מפגשים עם אנשי מפתח בתעשיית היין הישראלית, חיבורים מפתיעים בין יקבים וכמובן מהמון יין טוב.

ניב ויזל, ראש מועצת מטה יהודה: "כולי תקווה שבכך נדע לקדם את תעשיית היין ואיכות היין ,האזורית והארצית. נשמור על היקבים, על השטחים החקלאיים, המרחב הכפרי הייחודי לאזורנו ובעיקר על הלב הירוק של ישראל. מבטיח לכולכם שכראש מועצה, אמשיך לעודד ולסייע בכל התחומים ומכל המובנים, כדי לקיים ולחזק את תעשיית היין המקומית והישראלית ולתת רוח גבית לכל היקבים, ותיקים וחדשים במטה יהודה."

לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108*

או בטלפון: 02-9958650

באתר: www.tour-yehuda.org.il ובעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק

תיירות מטה יהודה

קרדיט תמונות: אלדד מאסטרו, JOSEF PHOTO

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top