חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת שבועות: יקב הרי גליל משיק את יראון סירה 2019, שזכה במדליית זהב בתחרות Mundus Vini היוקרתית היקב משיק גם יין חדש מסדרת אור: 'ברברה 2021' ומוציא 'יראון רוזה' חדש מבציר 2021, שמתאים במיוחד לקיץ הישראלי

יקב הרי גליל, בגליל העליון, משיק יין חדש: יראון סירה 2019 – יין חמישי בסדרת הדגל 'יראון' שזכה לפני ימים אחדים במדליית הזהב בתחרות Mundus Vini הנחשבת ליוקרתית ביותר בעולם היין ונערכה השנה בגרמניה, בה מתמודדים אלפי יקבים מכל רחבי העולם. היין האדום זכה במדליית הזהב בקטגוריית: New World – Best Of Israel. כעת יראון סירה 2019 יוצא לראשונה לקהל הרחב וימכר בחנויות יין ומסעדות. הוא מצטרף לסדרת יראון שכללה עד כה ארבעה יינות: יראון, יראון לבן, יראון רוזה ויראון סוביניון בלאן. יראון סירה 2019 הוא יין איכותי שיתן כבוד לשולחן החג. זהו יין עשיר בעל ארומות של פירות בשלים, פטל שחור, שזיף סגול, תותי עץ וריבת אוכמניות עם רמזים לקקאו, ורגבי אדמה. היין עוצמתי ומאוזן היטב, בעל מרקם מלטף, גוף מלא וסיומת וארוכה. היין עבר תסיסה מלולקטית מלאה ו-16 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי. היין הופק מענבי סירה איכותיים ביותר שנבצרו ממגוון כרמים ברחבי הגליל העליון ומשקף בטעמו את הטרואר של אזור ייחודי זה. יקב הרי גליל משיק לקראת חג השבועות גם את: אור ברברה 2021. יין חדש בסדרת 'אור' שיצאה השנה וכללה עד כה את היינות: 'בלאן דה נואר' ו-'גרנאש'. צבעו של אור ברברה 2021 הוא אדום בוהק. היין, מענבי ברברה שמקורם במחוז פיימונטה באיטליה, בעל ארומות עשירות של שזיף אדום, אוכמניות וריבת דובדבנים, ברקע ניחוחות של צמחי תבלין טריים, קפה ועץ אלון קלוי. יין בעל חמיצות נעימה ומאוזנת, גוף מלא עם סיומת ארוכה ומלטפת, שעבר תסיסה מלולקטית מלאה וכשנה יישון בחביות עץ אלון צרפתי.
את היינות בסדרת אור ניתן למצוא במסעדות בלבד. תווית הבקבוק של סדרה מיוחדת זו מגוללת את סיפור תהליך ייצור היין ביקב שהינו בר קיימא, מהרגע בו פוגשות קרני השמש וטיפות הגשם את האדמה, דרך מארג המזון, עולמם של המיקרואורגניזמים החיים באדמה, הזוחלים, בעלי החיים והצמחייה – כל זה משפיע על גידול הגפן ולבסוף על טעמו של היין. המשימה של יקב הרי גליל היא לספר על היצירה הזאת של הטבע באמצעות כוס היין, שמביאה לידי ביטוי, בין השאר, את המקום בו גדלו הכרמים. בנוסף משיק יקב הרי גליל בציר חדש של יראון רוזה: יראון רוזה 2021. זהו יין המתאים ביותר לחג השבועות ולקיץ הממשמש ובא. יין רענן ואיכותי ביותר משילוב של 60% סירה, 38% גרנאש ו- 2% ויונייה, שנבצרו ידנית ונסחטו באשכולות שלמים. זהו יין בצבע ורוד רקפת עם ניחוחות מפתים של פרחי בר ופריחת הדרים, מרקם משי וחמיצות מודגשת. יקב הרי גליל, שנוסד לפני 21 שנים וממוקם בקיבוץ יראון שבגליל העליון, הוא יקב בר קיימא הפועל בדרכים ייחודיות לייצור היין, בין השאר ובהרמוניה מלאה עם בעלי החיים והסביבה. סדרות היקב הן: בר, גליל, אביב, אור, יראון וכרם יחידני.

יקב הרי גליל "אור" ברברה 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום עשיר, עם שוליים בוהקים. האף, אקספרסיבי המדיף פרי אדום, תווים פרחוניים ותבלינים, עם פרי לפנים. בחך, היין נתמך בטאנינים מעודנים מעץ אלון, שמוסיפים שכבה מרומזת ועדינה, של קופסת סיגרים ותווי עץ ארז, עם כניסה קטיפתית בחך מעוגלת בטעמי פירות זניים ומתיקות אלון. מבנה הטאנין האלגנטי, לצד תווים בהירים של דובדבן, פטל שחור ותות שדה מיובש. חומציות גבוהה ומאוזנת. עם סיומת ארוכה ומודגשת. זהו יין עם מקדם גסטרונומי גבוה, אשר ישלים, מנות ופסטות בסגנון ים תיכוני מבוססי עגבניות.

סדרת "אור": יינות זניים ייחודיים, עשירים בטעם וארומה, חלקם עוברים תהליך במיכלי נירוסטה לשמירת רעננות הפרי וחלקם מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי. ניתן להשיג במסעדות המובילות.

סוג היין: אדום יבש

תיאור היקב את היין: אדום בוהק בצבע בעל ארומות עשירות של שזיף אדום, אוכמניות וריבת דובדבנים , ברקע ניחוחות של צמחי תבלין טריים, קפה ועץ אלון קלוי. יין בעל חמיצות נעימה ומאוזנת, גוף מלא עם סיומת ארוכה ומלטפת.

אזור גידול: כרם יראון, הרי הגליל העליון

הרכב זני: 100% ברברה.

סגנון: יין רענן בעל צבע בהיר וירקרק . ליין מרקם משי ניחוחות של פריחת ורדים, אפרסק ,דובדבן חמוץ ורמז לניחוח עשב טרי. מאפייני הזן גרנאש (אדום) נשמרים בגרסה רעננה אביבית.

תהליך הייצור: תסיסה על קליפות בטמפרטורה של כ-°28 במשך 7-13 מים. תסיסה מלולאקטית מלאה

התיישנות: כשנה יישון בחביות עץ אלון צרפתי.

הבציר: בציר 2020 היה באמת היסטורי, תודות למגפת נגיף הקורונה שהכתה בנו במקביל לבציר הקדחתני ביותר שהיה לנו אי פעם. לפחות מזג האוויר התייחס אלינו יפה רוב העונה, כאשר בחורף ירדו כמויות משקעים של 151% מהממוצע ועונות האביב והקיץ שלאחר מכן היו קרירות יחסית. ואז גל חום ללא תקדים הכה ב-29 באוגוסט. חודש ספטמבר, היה החודש החם ביותר שנרשם בתולדות ישראל, עם טמפרטורות יומיות של C3.9º מעל הממוצע וכתוצאה מכך נרשמו שיאי בציר של השבועות השני, השלישי והרביעי הגדולים ביותר. הבציר הסתיים לאחר שמונה שבועות בלבד והיה לבציר הקצר ביותר שלנו שנרשם מאז לפחות שנת 1994. בסה"כ האיכות הייתה גבוהה, דבר שמוכיח שוב שיש לנו אזור יין יוצא מן הכלל, גם תחת תנאים קיצוניים

נתונים אנליטיים:

אלכוהול 14%
חומצה (גר/ל) 6.3
pH 3.62

אחסון ויישון: היין יהיה בשיאו שלוש שנים מהבציר וישמור על רעננות חיונית 5 עד 7 שנים ממועד הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: C16 -18º

כשרות: הרב אוירבך, O.K

מחיר מומלץ לצרכן: נמכר רק במסעדות

יקב הרי גליל יראון רוזה 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד חיוור עדין, צלול עם שוליים בוהקים. האף, מציג ניחוחות פרי אדום פריך, תותי בר טריים ורמזים של אשכולית, עם רמז למינרליות. החך, יבש, רענן, מלא בפירות טריים עם רמזים עדינים של נקטרינה ומאוזן על ידי חומציות מרעננת. יין של קיץ, כייפי, טעים, מהנה, לאחר הצהרים על המרפסת מול השקיעה לצד אבטיח וגבינה, או על שפת הים, עם אוהבים ומוקף בחברים.

סדרת יראון: בלנדים מורכבים ועשירים, המבטאים את כרמי הגליל העליון במיטבם, מתיישנים בחביות עץ אלון ובעלי פוטנציאל התיישנות. ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות המובילות.

סוג היין: רוזה יבש

תיאור היין על פי היקב: יין רענן עם ניחוחות מפתים של פרחי בר ופריחת הדרים. ליין מרקם משיי חמיצות מודגשת וצבע ורוד רקפת.

אזור גידול: הרי הגליל העליון.

הרכב זני: 56% סירה, 31% גרנאש ו-13%ברברה.

תהליך הייצור: הענבים נבצרו ידנית ונסחטו באשכולות שלמים . התירוש הותסס על יד שימרי בר. לאחר סיום התסיסה היין שהה על משקעי השמרים במשך חמישה חודשים.

הבציר: החורף שקדם לבציר 2021 היה ממוצע במשקעים אך יחסית חם ביחס לשנים קודמות.
הדבר הוביל לזמירת הגפנים מאוחר יותר מן הרגיל ומכך גם התעוררות הגפן משנת החורף באיחור קל ביחס לשנה ממוצעת. אביב והקיץ היו מתונים בטמפרטורות והענבים הבשילו בתנאים מיטביים.
תקופת הבציר החלה בסוף יולי בבציר ענבי גוורצטרמינר מכרם מנרה והסתיים בשבוע השני של אוקטובר בבציר ענבי קברנה סוביניון מכרם משגב- עם תקופה של 10 שבועות אפשרו לצוות תנאים מיטביים להכין יין מעולה. בציר 2021 מסתמן כבציר איכותי במיוחד.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול 11.5%
חומצה (גר/ל) 5.8
pH 3.1

אחסון ויישון: היין יהיה בשיאו בשנתו הראשונה וישמר היטב כשנתיים ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: C10 – 8º

כשרות: הרב אוירבך, O.K

מחיר מומלץ לצרכן: 102 ש"ח.

יקב הרי גליל יראון סירה 2019

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות נדיבים של פלפל שחור, כוסברה ועלי דפנה, קפה ופירות יער. בחך, טעמים של רימון, דובדבן שחור בשל ונדיב, מרווה וזית ומחמיאים להם תווים בגוון מלוח ואופי בשרי. טאנינים משולבים ומובנים מאוזנים בצורה מושלמת על ידי החומציות הרעננה של היין. ליין יש כמות מפתיעה של מבנה טאנין של סירה מהעולם החדש. הסיומת ארוכה.

סוג היין: אדום יבש

תיאור היקב את היין: יין עשיר בעל ארומות בשלות של פטל שחור, שזיף סגול, תותי עץ וריבת אוכמניות עם רמזים לקקאו, ורגבי אדמה. היין עוצמתי ומאוזן היטב, בעל מרקם מלטף, גוף מלא וסיומת וארוכה.

אזור גידול: הרי הגליל העליון.

הרכב זני: 100% סירה.

תהליך הייצור: 14-21 ימי תסיסה "על קליפות" בכ-c 28. תסיסה מלולאקטית מלאה

התיישנות: 16 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי.

הבציר: עונת הגידול של 2019 החלה בחורף גשום במיוחד שהגיע עד כדי 150%מהממוצע הרב שנתי . החורף היה ממוצע מבחינת הטמפרטורות  והגפנים החלו ללבלב בתחילת מרץ . הטמפרטורות במהלך עונת הגידול היו ממוצעות ללא אירועי קיצון משמעתיים . הבציר החל 16 לאוגוסט והסתיים ב 6 לאוקטובר . הבציר מסתמן כאיכותי במיוחד.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול 14.5%
חומצה (גר/ל) 5.2
pH 3.6

אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים היין יתיישן היטב במשך חמש עד שבע שנים  ממועד הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: C18º

כשרות: הרב אוירבך, O.K

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ש"ח.

 קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500
טלפון 04.6868748 | פקס 04.6868506
[email protected]

תמונות נלקחו מאתר יקב הרי גליל

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top