חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אבנר Bordeaux Blend 2018, Bordeaux Blend 2019, לכבוד פסח תשפ"ב 2022

בציר יין, הוא השנה בה נבצרו הענבים. בציר של יין יכול להשפיע רבות על הטעם והאיכות, בעיקר בגלל מזג האוויר, המשפיע על הגפנים לאורך כל עונת הגידול. אם הבציר רק משקף את דפוסי מזג האוויר של אזור בשנה נתונה, אז מה הופך בציר לטוב או לרע? בעיקרו של דבר, התכונה המגדירה של וינטג' היא שמש. ימי שמש, מעניקים לענבים את הסיכוי הטוב ביותר להגיע לבגרות מלאה ולרמות בשלות אופטימליות. אם באזור יורד יותר מדי גשם ועננים, הענבים לא מבשילים לגמרי, עלולים להיות מועדים יותר להירקב ולמחלות, ונוטים לספק ענבים באיכות נמוכה יותר. לעומת זאת, אם האזור חם מדי  ושטוף שמש, אז הענבים הופכים מצומקים, לפני שהם מבשילים לחלוטין והיינות המתקבלים עשויים להיות רופפים או בעלי טאנינים מרירים. ולמה אתם בטח שואלים אתם ואני צריכים את ההקדמה הזו? בעיקר על שום העובדה שלפניכם 2 יינות בלנד בורדו, העשויים מאותם זני ענבים, שגדלו באותו הכרם, ובאותן החלקות בדיוק, והיינן והכורם אבנר אלה, עשה אותם בדיוק אותו הדבר, בדיוק כפי שהוא יודע עם הרבה אהבה, השקעה והקפדה ועם המון נשמה יתרה, כשהשוני על פניו, על גבי תוויות היין על הבקבוקים, בא לידי ביטוי בשנת הבציר בלבד,

אבל התוצאה רבותיי, שונה לגמרי. ושנת הבציר 2018 כאן במיטבה. ובעוד ה- 2018 מתנהג כיין "גדול", עשיר, הדוניסטי, מאוד מענג ומהנה. ה- 2019 עדיין לא שם והמרחק לפי שעה, גם די גדול. אז מה עושים אתם שואלים? ובכן את ה- 2018, חוטפים, שותים, מצמידים חזק לחזה, או נותנים מתנה לאהובים ויקרים. ואת ה- 2019, לנוכח מחירו האטרקטיבי כרגע, קונים בבודדים, עד שישיות ותריסרים ומשכיבים לישון ל-2-5 שנים ואז רואים…

יקב אבנר בלנד בורדו סדרת הר שמואל 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, אינדיגו עם ליבת נופך כהה וגוון ארגמני עמוק וצלול. אף, עם פרי בשל, קירש, פאי פירות יער כהים מעורבים, מענגים. ריחות פירות יער אדומים מזנקים החוצה, אך נשואים לתווים כהים יותר של שזיף שחור, זית, תבלין ארז וניחוח אדמה. בחך הראשוני הרך, העשיר, המורכב וההרמוני, תווים של פטל שחור וליקוריץ שחור מתוק, מגיעים לשיאם בסיומת של טאנינים מאובקים ושזיף שחור בשל. בבסיס הביטוי כולו, עומדת מינרליות רעננה התורמת את האלגנטיות המדהימה והרמוניה עילאית, עם פוטנציאל יוצא דופן להשתבחות על ציר הזמן. איזה יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: Bordeaux Blend יוקרתי

בציר: 2018 .

תיאור היקב את היין: זהו יין אדום יבש ויוקרתי המשלב את העולם הישן והעולם החדש ביצור היינות. המורכב מארבעה זני הענבים הבורדולזיים הגדלים בכרם. קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטיט ורדו. צבעו ארגמן עז , גוף מלא ועשיר בריחות של פירות אדומים בשלים וטעמי פירות אדומים עוצמתיים ונעימים, עם נעימות קטיפתית וסיומת מתמשכת.

התאמה לאוכל: מתאים עם:בשר, עוף, דגים, תבשילים

התיישנות: יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודשים.

אלכוהול: 14.4%

כשרות: בהשגחת צהר לא משנת שמיטה. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. ללא חשש ערלה ונטע רביעי. מתאים לפסח. לא מבושל.

יינן וכורם: אבנר אלה

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20- 18 °C

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב אבנר בלנד בורדו סדרת הר שמואל 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, מדהים מרכז סגול כהה דוהה לשולי פטל בוהקים.  האף, גלים ארומטיים של שזיף וקאסיס, עם רמזים בסיסיים של איקליפטוס ומתיקות עדינה של שוש אדום. החך מתוגמל בטעמים של דובדבנים, פטל שחור ופירות בשלים ללא ריבתיות, בעוד שהגימור הארוך והמשיי מתמשך עם וניל, עשן מקטרת ותבליני אפייה. בואו ונדבר איתו שוב בעוד שנתיים עד חמש. פוטנציאלית, צפויה השתבחות על ציר הזמן.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: Bordeaux Blend יוקרתי

בציר: 2019 .

התאמה לאוכל: מתאים עם מאכלי בשר, עוף, דגים, תבשילים

התיישנות: יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים.

אלכוהול: 14.4%

כשרות: בהשגחת צהר לא משנת שמיטה. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. ללא חשש ערלה ונטע רביעי. מתאים לפסח. לא מבושל.

יינן וכורם: אבנר אלה

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20 – 18 °C

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

ביקב אבנר חצר קסומה ומאובזרת הגובלת בכרם הפרוש לפניה ובה ניתן לקיים אירועים מיוחדים באווירה פסטורלית. החצר יכולה להכיל עד 80 מוזמנים אך ניתן לקיים גם אירועים אינטימיים יותר של עד 18 מוזמנים בחדר טעימות היין.
ביקב ישנו מטבח מאובזר להכנת ארוחות גורמה/ברביקיו ע"י שף מרשימת השפים המומלצים של היקב או ע"י שף פרטי מטעם המזמין.
וכמובן ששום אירוע אינו שלם בלי יינות היקב המשובחים שיוגשו להנאת האורחים.
ביקב חניה נוחה לאורחים ונגישות לנכים.

בהשגחת ארגון רבני צוהר בהשגחת רבני צוהר | היקב שומר שבת

יקב אבנר

הרימון, גבעת זאב (צמוד לתחנת ״דלק״)

טל׳ – 02-5822236

חפשו: ״יקב אבנר״ ב-waze.

תמונת הבקבוק מאתר האינטרנט של היקב / עריכת שנת בציר 2019 ע"י דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top