חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן ממליץ על: "ירדן" סוביניון בלאן 2020, ו – "ירדן" מרלו 2018, לכבוד פסח תשפ"ב 2022

יקב רמת הגולן הוא הראשון שקם ברמת הגולן, הוא נוסד ב 1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים. מיום ההקמה ועד היום, ממשיך היקב להעמיק ולהטביע את חותמו בעולם היין הישראלי. הקמתו שינתה את מפת היין המקומי ותפיסת האיכות בתודעת הצרכן הישראלי. ליקב ארבע סדרות עם מגוון של זנים וסגנונות – הר חרמון, גולן, גמלא וירדן. ארץ היין – פילוסופיית היצירה: הידע שלנו על  אזור רמת הגולן מתפתח כל הזמן, אנשי הכרמים והייננים מאפשרים לנו הזדמנויות לייצר סוגים וסגנונות שונים של יין. כל יין שאנו עושים הוא חלק מפאזל, הוורסטיליות של האזור נדירה בעולם היין, כך שהפאזל הזה מורכב באופן מיוחד.  ככל שאנו לומדים, האמונה שלנו בפוטנציאל העצום של רמת הגולן כאזור גידול יין מעולה רק הולכת ומתחזקת. לדברי ויקטור שונפלד, היינן הראשי של היקב, "ליין יש תחושה של מקום. אפשר לחוש את האזור ממנו הגיע בטעם, בריח ובצבע. ביין אצורים תרבות המקום, השפה, הריחות והאנשים". החזון: להוביל את תרבות היין האיכותי בישראל עבורנו זאת לא סיסמה; אלא כוונה ודרך חיים של כל אחד ואחת מאיתנו ביקב. זה מתחיל משלב לימוד הטרואר שלנו, דרך יצירת היין שלנו, וכלה במסרים ובפעילויות ייחודיות שאנו עושים עבור ציבור צרכני היין האיכותי וציבור העוסקים בתחום המקצועי של היין. היין שלנו הוא ביטוי של גורמים רבים. אנו מנסים לייצר יין שיאפיין אותנו, את רמת הגולן: את הקרקע הוולקנית המיוחדת שלנו; את סערות השלג בחורף, ואת ימי הקיץ הארוכים והחמים והלילות הקרים; את אנשי הכרמים, חרוכי הרוחות וצרובי השמש; ואת צוות הייננים שלנו, על ניסיונם העשיר, יכולותיהם והיצירתיות של כל אחד ואחת מהם". יקב רמת הגולן ממליץ על: "ירדן" סוביניון בלאן 2020, ו – "ירדן" מרלו 2018, לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

יקב רמת הגולן "ירדן" סוביניון בלאן 2020

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות בולטים של הדרים טריים ופסיפלורה, אננס, קיווי, עם רמזים של עשבי תיבול טריים. אלה ממשיכים על החך, המאוזן היטב, עם טעמים טריים של מלון ואשכולית, גימור מינרלי ארוך ויפה. זהו יין ארומטי ופירותי עם סיומת יבשה, וטעימה ומעוררת תיאבון. תמורה נאה למחיר.

תיאור היקב את היין: ירדן סוביניון בלאן 2020 מציג ניחוחות גויאבה, אגס, פומלה וליים, לצד מאפיינים של מינרלים ותבלין. זהו יין רענן ומלא טעם המציג גוף בינוני. בעודו מוכן לשתייה כעת, ירדן סוביניון בלאן יישאר במיטבו בשנתיים שלאחר הבציר.

על ייחודיות שנת בציר 2020

בציר 2020 היה באמת היסטורי, תודות למגפת נגיף הקורונה שהכתה בנו במקביל לבציר הקדחתני ביותר שהיה לנו אי פעם. לפחות מזג האוויר התייחס אלינו יפה רוב העונה, כאשר בחורף ירדו כמויות משקעים של 151% מהממוצע ועונות האביב והקיץ שלאחר מכן היו קרירות יחסית. ואז גל חום ללא תקדים הכה ב-29 באוגוסט. חודש ספטמבר, היה החודש החם ביותר שנרשם בתולדות ישראל, עם טמפרטורות יומיות של C3.9º מעל הממוצע וכתוצאה מכך נרשמו שיאי בציר של השבועות השני, השלישי והרביעי הגדולים ביותר. הבציר הסתיים לאחר שמונה שבועות בלבד והיה לבציר הקצר ביותר שלנו שנרשם מאז לפחות שנת 1994. בסה"כ האיכות הייתה גבוהה, דבר שמוכיח שוב שיש לנו אזור יין יוצא מן הכלל, גם תחת תנאים קיצוניים.

על אזור הגידול

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: עשוי מענבי סוביניון בלאן הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב הייחודי לרמת הגולן.

תיאור היקב את היין: יין זה מציג גוף בינוני, עם ניחוחות פרי טרופי לצד מינרליות עדינה. נגיעה קלה של עץ אלון מוסיפה למורכבות היין. ירדן סוביניון בלאן 2020 יוצר כולו מענבי סוביניון בלאן שנבצרו מכרמים הממוקמים בצפון הקריר של רמת הגולן. אחוז קטן מהיין תסס בחביות עץ אלון צרפתיות ותרם מעט מורכבות ונפח ליין.

אלכוהול: 13.5%

כשרות: כשר לפסח היין נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין הרב אברה ד. אוירבך רב ואב"ד לעיר הקודש טבריה K P. תחת הרב אוירבך מכהן גם הרב ישי סמואל שליט"א, ראש מחלקת הכשרות ברמת הגולן. טלפון: 0522794402. כמו כן היקב מתנהל גם תחת פיקוח כשרות של האו. קיי." O.K. היין אינו מבושל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7° – 10°C.

התאמה למזון: ניתן להגישו לצד דג לברק בלווי סלסלת אבוקדו, עוף בגריל עם סלט אננס צלוי או פסטה קייצית עם זוקיני וריקוטה. היין ילווה נהדר דג בשלמותו על הגריל עם סלסה ורדה, עוף צלוי בניחוח הדרים עם אגסים ותאנים או ריזוטו עם לימון ובזיליקום.

יינן: ויקטור ג'. שונפלד

מחיר מומלץ לצרכן: 69 ₪.

יקב רמת הגולן "ירדן" מרלו 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, שחור נופך. באף, ניחוחות וטעמים של תותים קלויים, קרמל ושוקולד, קינמון וציפורן, מבטאים גרעין אלגנטי של שזיף ביין הגמיש, החלק והמאוזן הזה, המציע תמורה רבה לאיכות המרשימה, הוא מחזיק מעמד באורך ובמרקם, עם ניואנסים של שזיף טארט וסורבה פטל בטעם עץ אלון בינוני. זהו מרלו מלא חיים וייחודי עם מגע מסיים נוגע בפלפל שחור.

 תיאור היקב את היין: ירדן מרלו 2018 מציג ניחוחות של פטל בשל, דובדבנים ואוכמניות יחד עם רמזים לשוקולד, אדמה, טבק, קליפת תפוז, תבלינים ועץ אלון צרפתי. זהו מרלו עשיר בטעמים המציג גוף מלא וסיומת ארוכה. בעוד שירדן מרלו 2018 מהנה לשתייה כעת, הוא ימשיך להתפתח ולהשתפר בבקבוק במהלך השנים הקרובות ובתנאי אחסון נאותים יישאר במצב מצוין כעשור משנת הבציר.

על ייחודיות שנת בציר 2018

2018 היה בציר מוקדם ויחסית קצר. חורף חמים ואביב מוקדם מהרגיל הביאו לעונת בציר מוקדמת. לאחר פתיחת הבציר ב-31 ביולי, 10 ימים לפני המועד, הטירוף הגיע בשבועות 5 ו-6, עם 34% מסך הענבים שנבצרו בשבועיים האלה בלבד. בעוד שבדרך כלל אנו בוצרים כ-30% מהפרי בחודש אוקטובר, ב-2018 נותרנו רק עם 11% מהענבים עדיין על הגפנים ב-1 באוקטובר, וסיכמנו את הבציר ב-15 לאוקטובר. מזג אוויר מהמם בקיץ יחד עם יבולים נמוכים מהרגיל סיפקו לאוהבי היין עוד בציר מעולה מבית יקב רמת הגולן.

הענבים מהם יוצר ירדן מרלו 2018 נבצרו מכרמים במרכז ובצפון רמת הגולן המאושרים בתקן קיימות, אזורים אשר מניבים מרלו באיכות יוצאת מן הכלל בשלושת העשורים האחרונים.

על אזור הגידול

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: מיוצר מענבי מרלו אשר גדלו בכרמי היקב הממוקמים במרכז ובצפון רמת הגולן

התיישנות: היין התיישן 18 חודשי בחביות עץ אלון צרפתי כ – 40% מהן חדשות

אלכוהול: 14.5%

כשרות: כשר לפסח היין נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין הרב אברה ד. אוירבך רב ואב"ד לעיר הקודש טבריה K P. תחת הרב אוירבך מכהן גם הרב ישי סמואל שליט"א, ראש מחלקת הכשרות ברמת הגולן. טלפון: 0522794402. כמו כן היקב מתנהל גם תחת פיקוח כשרות של האו. קיי." O.K. היין אינו מבושל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20° – 17°C.

התאמה למזון: זהו יין שילווה נהדר מגוון רחב של מאכלים. נסו אותו לצד בשר עגל חופש מוקפץ במחבת ברוטב יין מרלו, צלעות טלה צרובות עם מרווה מקורזלת מפוררת מעל, או סלקים צלויים ודלורית.

יינן: ויקטור ג'. שונפלד

מחיר מומלץ לצרכן: 90-95 ₪.

יקב רמת הגולן

טלפון: 04-6968435
כתובת: ת.ד.183 קצרין 12900
בwaze: יקב רמת הגולן

קרדיט תמונות: חגית גורן לאתר האינטרנט של היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top