חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סומק ממליץ על רוזה 2021, שרדונה 2020, הדרך הלבנה 2019, קריניאן 2017, וסירה 2017, לכבוד פסח תשפ"ב 2022

"יקב סומק הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה. ברק, דור חמישי לכורמים בזכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב. הילה סיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ונסעה לאוסטרליה על מנת להמשיך להעמיק את הידע היינני והמקצועי של עשיית היין והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד. השילוב בין השניים מביא ליקב מסורת, ידע וניסיון של גידול הכרמים באזור זיכרון יעקב, יחד עם ידע טכנולוגי ויינני. העבודה ביקב מתבצעת בשיתוף פעולה מלא של השניים כאשר מילת המפתח היא מקצוענות ללא פשרות והנאה בעשייה. ביקב סומק מאמינים, בכורמות בלתי מתפשרת המאפשרת לענבים להגיע לאיכויות גבוהות במיוחד ומתבטאת בכל יין, האוצר בתוכו את הטבע והטרואר האופיינים לאזור בקעת הנדיב. כרמי היקב נמצאים באזור בקעת הנדיב למרגלות זיכרון יעקב ואותן החלקות מעובדות ע"י המשפחה מאז שנת 1882. מסורת טיפוח הכרמים העוברת מדור לדור מקנה ניסיון רב בגידול ובהכרת הטרואר המקומי. הטיפול המיוחד בגפנים, זמירה קפדנית, דילול והשקיה מועטה מביאים ליבולים נמוכים ולאיכות ענבים גבוהה במיוחד". יקב סומק ממליץ על רוזה 2021, שרדונה 2020, הדרך הלבנה 2019, קריניאן 2017, וסירה 2017, לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

יקב סומק רוזה 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, נחושת חיוורת עם גוון סלמון ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות של תותים טריים מקל מושק, מנדרינה, עם רמזים של דובדבנים אדומים עסיסיים ופריחת הדרים. הניחוחות מושכים אותך פנימה ומאוזנים עם תחושת פה מובנית באלגנטיות, עם מרקם טרי, פרי מרענן, חומציות מאוזנת ומינרליות אבן מרעננת לסיום. יין של קיץ ומרפסת אחר הצהרים, לצד גבינה ואבטיח, חוף של ים ושעת שקיעה, זוגות אוהבים ומוקף בהמון חברים.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: 100% ענבי גראנש

תיאור היקב את היין:  רוזה קלאסי, עשוי מחלקה יחידנית בבקעת הנדיב, למרגלות זיכרון יעקב. ליין צבע אפרסק בהיר. מבריק, ארומות של אפרסק, מלון ורמזים של אשכולית אדומה. יין קליל, פירחוני ורענן. מתאים לפלטת גבינות קלה, פסטות, סושי, פיצה וגם לבד. בלי תוספות ? קצת על תהליך היצור –הענבים נבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, כל זן בנפרד. הענבים רוסקו בהגיעם ליקב והושארו על הקליפות והגרעינים למשך 6 שעות. לאחר מכן, התבצעה סחיטה והמיץ הועבר לשקיעה טבעית. למחרת נוספו השמרים והחלה תסיסה קרה שנמשכה 10 ימים.

אלכוהול: 13%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C.

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב סומק שרדונה 2020

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות יפים של תפוח ריחני, רמז לפרחים ומגע אלגנטי של עץ אלון, לצד אפרסק צהוב בשל, לימון וקמומיל מתערבבים יחד עם רמזים של ציפורן וניל. תבליני האפרסק, הלימון והווניל ממשיכים לחך שהוא עשיר ומרוכז, הטעמים מתמזגים בצורה חלקה נתמכים בתחושת פה עגול שמנת. החך האחורי השופע, מורם הן על ידי טעמי פירות מתוקים והן על ידי חומציות מאוזנת, ומסתיים בסיומת מתמשכת שתשאיר לכם חשק ללגימה נוספת.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה.

תיאור היקב את היין: ליין צבע זהוב מבריק, ארומות של אשכולית לבנה, תפוח זהוב ואגוזים. סיומת נעימה ומאוזנת. יין עשיר, מינרלי ואלגנטי. ליווי נהדר לפסטה, דגים וגבינות. קצת על תהליך היצור –הענבים נבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות. בהגיעם ליקב, הוכנסו למיכל נירוסטה לתסיסה קרה ומבוקרת. לקראת סיום השליש הראשון של התסיסה, הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות, עד לגמר התסיסה. היין נשאר להתבגרות נוספת של שנה בחביות ועוד שנה בבקבוקים.

אלכוהול: 13.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C.

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב סומק הדרך הלבנה 2019

רשמי טעימה שלי: בלנד לבן בעל גוף בינוני ותווים מינרליים, מורכב מענבי שנין בלאן הידועים בנדיבות של פירותיות ידידותיות כלפי רוב המאכלים. באף, היין הזה מציג ניחוחות אופייניים של אשכולית, נקטרינה, מלון, אננס, ליצ'י וגויאבה. החך, פירותי כשהתוספת של ענבי הוויונייה והרוסאן לבלנד מוסיפה מורכבות כשלכל אחד מהם רכיב שתורם את הייחודיות שלו ומאפייניו הזניים, מביאים עמם רמזים של אגס ומלון, המדגישים את הפרי הנקי, הבשל והטבעי של הענבים. רמזים של לימון חבושים ונקטרינה. חומצה דוחפת לגימור פריך ומינראלי.

סוג היין: בלנד לבן יבש

הרכב זני: בלנד לבן ייחודי של ענבי רוסאן, שנין בלאן וויונייה.

תיאור היקב את היין: היין, הדרך הלבנה, נקרא על שם דרך רומית עתיקה החוצה את אזור הכרמים שלנו. צבע קש מבריק. טעמים של פריחת הדרים ושקדים. סיומת רכה ומרעננת. יין מקסים ופירותי. מתאים לפיקניק חורפי, לארוחה בבית עם חברים או משפחה. מתאים במיוחד לדגים, פירות ים, בשרים קרים או ארוחה איטלקית. קצת על תהליך היצור – הבלנד מורכב משלושה זנים, שנבצרו ותססו כל אחד בנפרד. כל זן נבצר במועד המדויק לו, בבציר ידני וסלקטיבי בשעות הבוקר המוקדמות. בהגיעו ליקב, הוכנס למכלי נירוסטה לתסיסה קרה למשך שבועיים. בסיום התסיסות, הורכב הבלנד הסופי, והיין הוכנס לחביות עץ אלון צרפתי להתבגרות של שנה.

אלכוהול: 13%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C.

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב סומק קריניאן 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום אודם אטום ועז. באף, ניחוחות פרחים ופירות עם נימות אלון קלוי, תווים של פטל שחור, דובדבן ועלי כותרת של ורדים שמובילים לרמזים בסיסיים של עשבי תיבול יבשים, זרעי שומר, אורגנו וטימין. בחך, אדמתי ומתובל עם טעמי פירות יער אדומים ושזיפים כהים, לצד חומציות מאוזנת היטב, רעננות נפלאה ומוצקות. יופי של יין. מטובי יינות הקריניאן שמסתובבים כאן. 

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% קריניאן מחלקה בוגרת בת מעל ל 50 שנה.

תיאור היקב את היין:  ליין צבע רובי שחור. יין עוצמתי ועמוק עם טעמים של שזיף שחור, פטל, אדמה , ציפורן ואספרסו. עשיר ומאוזן עם סיומת מרעננת ואלגנטית. מצוין לליווי גבינות קשות עשירות בטעם, מנות כבש ובשר מתובלות וכמובן, בשר על האש. נעים עכשיו לשתייה וימשיך להשתבח ב 8-10 שנים הקרובות. קצת על תהליך היצור – אזור בקעת הנדיב הוא אידאלי לגידול ענבי קריניאן. הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי מאד בשעות הבוקר המוקדמות. ביקב הם עוברים ריסוק עדין המשמר את הטעמים המיוחדים. היין עובר לתסיסה במכלי נירוסטה בטמפרטורה מבוקרת למשך כשלושה שבועות. בסוף התסיסה היין נכנס ל…

התיישנות: בחביות עץ אלון צרפתי להתבגרות של 24 חודשים. לאחר הביקבוק היין מתיישן תקופה נוספת של 24 חודשים על מנת להגיע לעושר טעמים מושלם לשתייה.

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C.

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב סומק סירה 2017

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות פטל בשלים ודובדבנים שחורים עזים ומוגדרים היטב ואליהם מצטרפים רמזים של ליקוריץ בשרני ופלפל שחור גרוס טרי. בחך, המרוכז והעשיר, שוקולד מריר ותווי תבלין אפייה מתוקים, המשתלבים בצורה חלקה עם טעמי פירות היער הטריים. עומקו יוצא הדופן של היין מסומן על ידי שזיפים בשלים נוגעים בסוכר חום ומוגבר על ידי סיגליות מרוסקות, ציפחה, פלפל שחור וזפת. החומציות מאוזנת היטב ורעננה והטאנינים קטיפתיים ועדינים. מבנה ומורכבות וסיומת טובה וארוכה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי סירה.

תיאור היקב את היין: סירה קלאסית, ים תיכונית משובחת. ליין גוף מלא וצבע סגול עמוק. עשיר בטעמים של גרגירי יער, תבלינים ים – תיכוניים, אדמתיות ופלפל שחור. סיומת קטיפתית ונעימה. מצוין לליווי תבשילי ירקות שורש ופטריות, תבשילי קדרה וגבינות עשירות וארומטיות. מתאים לשתייה עכשיו וימשיך להשתבח ב 5-6 השנים הקרובות. קצת על תהליך היצור – הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי. ביקב הם עברו ריסוק והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה למשך שלושה שבועות. בתום התסיסה היין נסחט ונשאר לשקיעה טבעית, ללא שימוש בפילטר. כשהיין צלול לגמרי, הוא הועבר ל…

התיישנות: חביות עץ אלון צרפתיות ל- 24 חודשים. לאחר הביקבוק היין, מתיישן תקופה נוספת של 24 חודשים בבקבוקים, על מנת להגיע למלוא הפוטנציאל שלו.

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C.

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

ביקב סומק מיוצרים ללא שימוש במרכיבים מן החי ולכן קיבלו את תו Vegan Friendly

יקב סומק

הרצל 16, זיכרון יעקב, ישראל

04-6397982

050-5346491

[email protected]

צילום: דני רובין

עריכת תמונה: ניר רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top