חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אפק שרדונה מנרה 2019, ויין הקינוח "פורטדור", לכבוד פסח תשפ"ב 2022

"יקב אפק, הוקם בשנת 2008 על ידי אהרון וחלי ג'לח, תחת השם "יקב AG", אבל יש לו שורשים עמוקים עוד יותר: אהרון עוד זוכר את עשיית היין המסורתית בביתו, בהיותו ילד; מפריד ודורך את הענבים, ששימשו את סבא שלו ואת אביו לייצור יין לצריכת המשפחה. כאשר החליט אהרון להתמקצע בתחום ולהפוך אהבה ותחביב למקצוע, הוא פנה ללמוד עשיית יין ביקב שורק ואז במכללת אריאל, תחת שרביטו של עידו לווינסון – כיום היינן הראשי של יקבי ברקן. מאז וגם היום ממשיך אהרון ללמוד, להתייעץ ולשפר כל הזמן את עשיית היין שלו. לעשיית היין ביקב אפק שותפים כל בני המשפחה: מחלי  – שאמונה על האירוח ביקב, על תיאום הביקורים והשיח עם לקוחות היקב, ועד הילדים, שכל אחד ואחת מהם עוזרים ביקב – מקליטת הענבים ועד סידור המלאי. ביקב אפק תמצאו מגוון גדול של יינות – מיינות לבנים ורוזה, ועד יינות אדומים מתיישנים ויין קינוח. יינות רבים זכו במדליות זהב וגם "זהב כפול" בתחרויות בארץ ובחו"ל. יינות יקב אפק זכו במדליות רבות וציונים לשבח בתחרויות יין בישראל ובחו"ל. בין השאר זכה היקב בתואר "יקב הבוטיק הטוב ביותר ליקבים עד 10,000 בקבוקים בשנה בתחרות" ובמדליית זהב כפול לשרדונה 2015 בתחרות 'טרה וינו 2017' (לראשונה לשרדונה ישראלי בתחרות זו!), במדליית זהב כפול לוולירון 2016 ב'טרה וינו 2018' ובמדליית זהב כפול ל'פורטדור' – יין הקינוח – בתחרות בינלאומית בצ'כיה. שרדונה ריזרב 2015 זכה בציון "90" באתר רוברט פרקר (ע"י מבקר היין הנחשב מארק סקווירס). בחנות המקוונת ניתן לרכוש יינות מבצירים עדכניים – הקליקו כאן כל היינות כשרים למהדרין בהשגחת הרבנות (ראש העין)". יקב אפק שרדונה מנרה 2019, ויין הקינוח "פורטדור", לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

יקב אפק שרדונה מנרה 2019

רשמי טעימה שלי: אני אוהב את השרדונה של אהרון ג'לח ואני עוקב אדוק, אחר שנות הבציר ומיקום הכרמים שמהם הוא עושה את היינות הללו בקפידה. באף, ניחוחות פירותיים של תפוח אדום ואגס, ניואנסים של יערה ותפוח צהוב אפוי, נקטרינה, משתלבים בזר פרופיל פרחוני נוגע באגוז מוסקט ופריחת פרחים הדרית לבנה, כשמסתנכרנים עם החך: סורבה יסמין ולימון. בעוד החך העשיר והקרמי, ממוסגר על ידי עמוד שדרה של מינרליות נקייה וחומציות מרוממת. גרידת לימון תוססת מודגשת על ידי תווים עדינים של עץ אלון קלוי וקרם ברולה בסיומת מאוזנת ואלגנטית.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי שרדונה

כרמים: רכס מנרה גליל עליון

הבציר: שנת 2019, עונת הבציר החלה בחורף גשום במיוחד שהגיע עד 15% מהממוצע הרב שנתי לאורך הגידול הטמפרטורה הייתה ממוצעת ללא אירועי קיצון

תהליך ייצור: היין תסס ןהתבגר במשך כ 240 יום בעץ אלון צרפתי בטמפרטורה של 14 מעלות עם תום התסיסה  הועבר היין למכלי נירוסטה ובוקבק.

ביקבוק: יולי 2020

התיישנות: 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 13%

PH: 3.47

תיאור היקב את היין: שרדונה בעל צבע צהוב עמוק, בעל ניחוחות פרחים מתוקים יסמין ולילך. הפה, מלא, עגול, מאוד. הסוף מודגש ועוצמתי וטעמי החבית משלימים נפלא את הטעמים הטרופיים, אננס ופסיפלורה. הסיומת ארוכה וחומצית.

יינן: אהרון ג'לח

התאמת היין לאוכל: אפריטיף מצוין. יין לבן משובח שילווה מאכלי ים שונים, בשרים קלים וסלטים.

כשרות: בהשגחת הרבנות הראשית ראש העין בד"צ ובברכתו של ה רב מרדכי מלכא, ללא חשש טבל ערלה ושביעית. ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף כשר לפסח ולכל ימות השנה

טמפרטורת הגשה מומלצת:  12°C 10° מעלות

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב אפק "פורטדור"

רשמי טעימה שלי: מי שמכיר אותי, יודע עד כמה אני אוהב אותם את יינות הקינוח, המתוקים, המחוזקים, המפנקים, אלה שעליהם חובבי המתוק מתרפקים, היינות המקומיים ויינות הפורט האמיתיים מפורטוגל. אולי זו הייתה טעות מצידי לפתוח את היין הזה עכשיו לטעימה כי יותר נכון היה לתת לו לשכב ולחזור ולטעום אותו בעוד כך וכך וכך וכך שנים ולו בגלל שהזמן עושה ליין הזה רק טוב. מצאתי יין קינוח מתקתק, עסיסי ומלא פירות להפליא, עם פירות יער מעורבים מובילים, מגובים בקקאו, תבליני אפייה, שוקולד ותבלינים יבשים. הטאנינים צפופים וכבדים, כאלה שתורמים ויתרמו לפוטנציאל ההשתבחות וההזדקנות. עבורי, הפיתוי לטעום כאן ועכשיו, ניצח אותי. זה קל לטעות לשתות עכשיו, אבל המבנה אמור להיות ברור יותר עם הזמן, כי זהו יין מרוכז בצורה מרשימה, מלא בפירות בשלים, טעמים של פירות יבשים, צימוקים, חרובים, דבלים, שזיפים שחורים ופירות יער. יש לו משקל ותבלינים, אבל גם בושם טעים, בשכבות במרקם חלק עגול ושופע. הסיומת ארוכה, מפתה, חנפנית, כזו שגורמת לכם לצקצק בשפתיים ולבקש עוד. נפלא.

סוג היין: יין אדום מתוק מחוזק

הרכב זני: קברנה סוביניון, מרלו, פטיט סירה

כרמים: גליל עליון, אלון הגליל

ביקבוק: חודש יולי 2020

אלכוהול: 19%

PH: 3.7

התיישנות: היין התיישן 8 שנים בחבית עץ אלון צרפתי

בקבוק: 500 מל"ל

יינן: אהרון ג'לח

כשרות: בהשגחת הרבנות הראשית ראש העין בד"צ ובברכתו של ה רב מרדכי מלכא, ללא חשש טבל ערלה ושביעית. ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף כשר לפסח ולכל ימות השנה

תיאור היקב את היין: בעל ארומות מפותחות וטעמים של שזיפים שחורים חרובים ודבלים ודובדבנים וסיומת וטעם של שוקולד מריר.

התאמה לאוכל: מתאים לליווי גבינות כחולות, מאפי קינוח מתוקים, שוקולד מריר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°C 10° מעלות

מחיר מומלץ לצרכן: 220 ₪.

לרכישת היינות בחנות המקוונת של יקב אפק:

 הקליקו כאן.

יקב אפק

עליית הנוער 14 ראש העין

טלפון: 050-428-7676

 [email protected]

קרדיט צילום הבקבוקים: אייל קרן צילום קולינארי

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top