חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קסטל ממליץ על רוזה 2021, לה -וי לבן 2021, ופטיט קסטל 2020 לכבוד פסח תשפ"ב 2022

"הכול התחיל כמעט במקרה. אלי בן זקן, יליד אלכסנדריה, עלה לארץ עם משפחתו, בשנות ה- 70 ממילאנו. עם מעט הכסף שהיה בידו הוא קנה נחלה במושב ליד ירושלים ורצה להגשים חלום; להיות חקלאי בארץ ישראל. אלי בנה לול ונטע בוסתן של פירות שונים.  הכרם הראשון ניטע בשנת 1988, בסמוך לבית המשפחה וליקב, על פי המסורת הצרפתית הנהוגה בבורדו – בצפיפות רבה ובגובה נמוך. ארבע שנים לאחר מכן נקראו המשפחה והחברים לבציר הראשון. בציר זה יושן משך שנתיים בשתי חביות עץ אלון שייבא אלי בעצמו מצרפת. באביב 1995 מושקים 600 בקבוקים ראשונים, ואלי נותן ליין את השם “גראנד וין”. החברים התלהבו אולם אלי לא היה בטוח עדיין בטיב היין. בעזרת העיתונאית דליה פן-לרנר נשלח בקבוק אחד למנהלת בית המכירות סות’ביס שבלונדון. התגובה הנלהבת שנשלחה בחזרה, שכנעה את אלי לטעת עוד גפנים ולפתח את היקב. השם ‘קסטל’ ניתן לו על שם המצודה הצלבנית הנמצאת בסמוך. אלי בן זקן הינו יינן היקב מראשיתו. ילדיו של אלי – אילנה, איתן ואריאל, ממשיכים במסורת. אריאל, אשר שהה בבון שבצרפת ולמד שם גידול גפן ועשיית יין במשך כשנתיים, מכהן למעלה מ-15 שנים כמנכ”ל היקב. איתן ליווה את אלי בלמידת אומנות היננות מספר שנים והוא משמש כינן לצידו של אלי. אילנה, הבת הבכורה, היא מנהלת הרכש והייצוא של היקב. הנכדים זכו כולם לחלקות כרמים צעירות במעלה החמישה הקרויות בשמם – מלבק “נעמה”, מלבק “איתמר”, קברנה “בת-עמי”, קברנה “גדעון”, פטי ורדו “פולי”, מרלו “אלון” ושרדונה “אביב”. בשנת 2015 עבר היקב אל משכנו החדש במושב יד השמונה – במבנה מתוכנן לעילא, הנמצא מול כרמי היקב הצעירים שבמעלה החמישה. לאחר 23 בצירים במבנה היקב שברמת רזיאל, משפחת בן זקן ביקשה להבטיח המשכיות ארוכת טווח למורשת המשפחה ויקב קסטל" .יקב קסטל ממליץ על רוזה 2021, לה -וי לבן 2021, ופטיט קסטל 2020 לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

יקב קסטל פטיט קסטל 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום אודם כהה עמוק אך לא אטום, השוליים בוהקים. האף, מראה דובדבן שחור מורם, שזיפים בשלים ופרי קאסיס עלים, מכוסה בתווי קקאו, וניל וקפה עם ניואנסים של עץ אלון ארז נקי. החך, מורכב מפרי עשיר ודובדבן כהה עם אחיזה טובה ותווים של עלי טבק. החומציות רכה, הטאנינים גמישים ובעוד שהאלכוהול מחמם מגע ו"גבוה", הוא נשאר מאוזן למדי. לגימור יש אורך טוב. היין בשל, אטרקטיבי ודוגמה טובה ליין שהיקב עושה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: זני הענבים המרכיבים את היין הנם קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק ומלבק.

תיאור היקב את היין: ל – Petit Castel צבע הנוטה לסגול מלכותי, והוא יין בעל גוף מלא, טאנינים מעודנים ואיזון הרמוני בין טעמי העץ והפירות.

התיישנות: היין גדל במשך כ-12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ועוד כ-4 חודשים במכלי בטון לפני ביקבוקו.

היין מגיע לשיאו בין 3-5 שנים משנת הבציר.

מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: °C18°-16

כל היינות כשרים תחת הכשר בד”צ בית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 129 ₪.

יקב קסטל La Vie Blanc du Castel 2021

רשמי טעימה שלי: הסוביניון בלאן, בבלנד שלושת זני הענבים הזה שולט, ויוצר ניחוחות של ירקרקים הדרים ועשבוניים של אפונה וסרפד. בחך, הוא עגול, חלק ובדיוק הדרי מספיק, עם טעם עשבוני שמעורבב עם תווי אשכולית לבנה, ליים, מלון ואפרסק. זה גם מרגיש עגול ומוצק בגימור. התוספות של ענבי השרדונה והויונייה, מעשירות את מורכבות הבלנד בהרמוניה מושלמת. הסיומת פריכה, נעימה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: הינו בלנד של ענבי סוביניון בלאן, שרדונה וויונייה.

תיאור היין על פי היקב: היין עבר תסיסה ארוכה בטמפרטורה קרה וטיפול מוקפד במשקעים. צבעו זהוב עדין, היין רענן, בעל גוף וסיומת עשירה. ליין ניחוח פירותי עם גוון טרופי ורעננות לימונית.

טמפרטורת הגשה מומלצת: C 8°

אלכוהול: 12%

כל היינות כשרים תחת הכשר בד”צ בית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

יקב קסטל Rosé du Castel 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד בינוני בהיר עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות של פטל טרי ומשמש, משתלבים עם רמז מפתה של תפוז דם. חך, נוכח, רענן, שופע ויטאליות של נקטרינות בשלות, אשכולית אדומה ומלון כתום מאוזן היטב, עם תווים עדינים של הדרים. תיהנו כפתיח קליל ורענן לערב או כאפריטיף עצמאי.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: הינו בלנד של ענבי מרלו, מלבק וקברנה פרנק, שנבצרו טרם הבשלתם המלאה.

תיאור היין על פי היקב: הצבע הבהיר, מעיד על סחיטה מהירה ומגע קצר של התירוש עם הקליפות.
התסיסה ארוכה מאוד בטמפרטורות נמוכות והתוצאה היא יין מרענן וקליל אך עם נוכחות מרשימה. יין הרוזה הוא בעל ניחוח פירות טרופים, ורדים ואפרסק. בפה טעמי ליצ’י, ליים, אשכולית ואפרסק.

אלכוהול: 12.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: C 8°

כל היינות כשרים תחת הכשר בד”צ בית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

יקב קסטל

יד השמונה
הרי יהודה 9089500 ישראל
טל’: 02-5358555
פקס: 02-5700995
דוא״ל: [email protected]

קרדיט תמונות: צילום דני רובין

עריכה: ניר רובין 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top