חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב תבור חוגג עשור למהפכה האקולוגית ומשיק "eco רוזה 2021" לכבוד חג הפסח תשפ"ב 2022

עשור למהפכה האקולוגית בתבור: יקב תבור מתחדש לקראת הפסח ומשיק את אקו רוזה המצטרף לאחיו לסדרה: אקו אדום ואקו לבן אשר הושקו ב 2020 כביטוי כבוד והערכה לכרמים האקולוגיים של היקב. יקב תבור חוגג עשור למהפכה האקולוגית ומשיק "eco רוזה 2021" לכבוד חג הפסח תשפ"ב 2022. 

יקב תבור "אקו" רוזה 2021

רשמי טעימה שלי: אף, עמוס בניחוחות המרמזים על עלי כותרת של ורדים, פרחי בר, תותים ופטל טריים, עם תווי דובדבן תומכים. פרי אדום רוקד על הלשון עם רמזים לאשכולית, פלפל לבן קל בחך הקדמי, מינרליות עטופים בפרופיל עגול טרי, רענן, עם גימור עדין ופריך. יין נפלא ליום קיץ.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: העשוי 100% ענבי ברברה,

הינו גרסה מלוטשת ויוקרתית לרוזה ברברה המוכר של היקב.

בציר ענבי הברברה נעשה באופן ידני ומוקפד על מנת לשלוט בצבע ובמיצוי הטעמים. ליין צבע מעודן טעמים מינרליים, חדות ומורכבות נפלאה.

אקו רוזה חולק את אותה תווית של הסדרה, המעוטרת בפרח החרצית, צבי ארץ-ישראלי, רגב אדמה ותיבת הקינון, המאפיינים את כרמי היקב.

בכרמים האקולוגיים של יקב תבור מתקיים איזון בין האדמה, הצומח והחי, זאת מתוך תפיסה שמערכת אקולוגית בריאה תטיב עם בעלי החיים, עם הקרקע וגם עם הגפנים. התפיסה האקולוגית בעולם הגפן והיין גורסת כי ממצב של איזון יצמחו גפנים אשר תהיינה עמידות יותר, בעלות תוחלת חיים ארוכה יותר, ובכך יניבו ענבים טובים ואיכותיים.

לצורך הגשמת המטרה להפוך את הכרמים לאקולוגיים, בשנת 2012, בדיוק לפני עשור, חברו אנשי יקב תבור לחברה להגנת הטבע. יחד יזמו פרויקט שמטרתו גדולה מסך גידול ענבים טובים יותר עבור היקב.

אקו רוזה החדש של יקב תבור עשוי 100% ענבי ברברה, הגדלים בחלקת היקב במרכז רמת הגולן, תל פארס. הענבים אשר נבצרו בשעות בוקר מוקדמות וגדלו בחלקת כרם יחידנית ואקולוגית, ככל כרמי היקב, שבמרכז רמת הגולן.

הבציר נעשה באופן ידני על מנת לשלוט בצבע, במיצוי הטעמים ובחשיפה לחמצן.
עונת 2021 החלה לאחר חורף חם במיוחד, ללא מנות קור מספקות ברחבי הארץ. הפיכת הכרם לכרם אקולוגי מקיים, יחד עם גובהו היחסי מעל לפני הים, נתנו נקודת פתיחה לעונה מאוד מעניינת וטובה. במהלך עונת הגידול טופלה במסירות חלקה זו, על מנת להביאה לרמת איכות מקסימאלית.

אזור הגידול ממוקם למרגלות תל פארס במרכז רמת הגולן, ברום של 600 מטר מעל לפני הים. הקרקע משופעת באבני בזלת ותוצרי בלייה וולקניים נוספים אשר מעשירים את הקרקע בחומר אורגני וגורמים לאוורור מתמיד של מערכת בית השורשים, ולחלחול מים נהדר. באזור זה שוררות רוחות מערביות רבות, אשר תורמות, גם הן, לאוורור של נוף הברברה שידוע כזן חיוני וחזק.

כשרות: למהדרין. בד"צ בית יוסף.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

*מחיר סופי יקבע ע"י הקמעונאי בלבד

את האקו רוזה של יקב תבור ניתן להשיג בחנויות היין והאלכוהול המתמחות

כמו כן במרכז המבקרים של היקב.

אודות יקב תבור:
יקב תבור, הממוקם למרגלות הר התבור בגליל העליון, הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות מכפר תבור. נכון להיום היקב מייצר קרוב ל- 2 מיליון בקבוקים בשנה. בחירת נטיעות הכרמים הנרחבות באזורי הגידול הטובים ביותר בארץ תוך שימוש במיטב הכלים הטכנולוגיים הביאו ליקב קפיצת מדרגה איכותית בשנים האחרונות. צוות אגרונומים מקצועי שמלווה את גידול הכרמים לאורך העונה, לצד צוות הייננים הנפלא שכולל את היינן הראשי מיום היווסדותו של היקב, אריה נשר, בעל 40 שנות ניסיון בייננות בארץ ומחוצה לה, ואור נדבך המומחה לצידו, מייצרים מגוון יינות בסדרות איכות שונות ובמחירים שונים.

יקב תבור

קרדיט צילום: באדיבות יקב תבור

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top