חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערב שכולו העצמה נשית ויין: "יקבי ברקן" חוגגים את יום האישה הבינלאומי בסדנת יין מיוחדת לנשים בלבד

את יום האישה הבינלאומי יחגוג יקב ברקן בערב מעצים לנשים דרך עולם היין.
ענת קידר גרשון ושירי רוזנטל קובה, יינניות היקב, האחראיות על עשיית היינות האדומים, הלבנים והרוזה של יקבי ברקן, יעבירו סדנת יין מיוחדת לנשים בלבד.

במפגש האינטימי יספרו על עשיית היין מנקודת מבט נשית, סוגי הענבים ותהליכי הייצור.
את סדנת היין יתחילו בסיור מרתק בחדר החביות בו היין משתבח, לאחר מכן, ימשיכו לטעימות של מגוון יינות מהסדרות האיכותיות והמעניינות של היקב.

במפגש יספרו היינניות על האתגרים של להיות אישה בתחום שנחשב לגברי בארץ, על ההבדלים בעשייה הייננית בין נשים לגברים ועל הדרך האישית שלהן בעולם היין, ויקיימו שיח פתוח בנושא.

על היינניות:

שירי רוזנטל קובה:
בת 40, אימא ל3 ילדים, מתגוררת בתל אביב. בעולם היין כבר 15 שנה.
לפני כ15 שנה סיימה שירי תואר ראשון בביו טכנולוגיה במכללה האקדמית תל-חי, שכלל קורס בחירה בנושא עולמות היין. כשסיימה, החלה לעבוד ביקב רמת הגולן בעבודה זמנית בבציר, התאהבה בתחום הייננות ועבדה 3 שנים כעוזרת יינן.
עולם היין ריגש אותה מאוד ובעקבות כך עברה לאוסטרליה ללימודי תואר שני בייננות. התואר ארך שנתיים, ובמקביל אליו התנסתה בבציר בטזמניה ובקליפורניה.
לאחר מכן, חזרה לארץ ועבדה כייננית במשך 3 שנים ברמת הגולן. ב2018 עברה למרכז הארץ והחלה לעבוד ביקבי ברקן וסגל כייננית בצוות של 5 ייננים. שירי אחראית על תהליך ייצור היין מתחילתו ועד סופו בקטגוריית היינות האדומים בברקן, כ 6 מיליוני ליטרים של יין בשנה.

ענת קידר גרשון:
ייננית ביקבי ברקן וסגל כבר 5 שנים. אחראית על יינות הרוזה והיינות הלבנים ביקב.
ענת החלה את דרכה בתחום לאחר השירות הצבאי, במכירות יין ללא רקע מקצועיובמהלך עבודתה מצאה והבינה שהיין הוא ייעודה.
לאחר שחזרה מהטיול אחרי צבא החלה לעבוד ביקב חדש שהוקם ולאחר מכן בחנויות יין.
לענת תואר ראשון באגרונומיה ותואר שני בייננות במחזור הראשון בפקולטה לחקלאות.
תוך כדי הלימודים חיפשה יקב להשתלב בו וכך הגיעה ליקב ברקן, בו התחילה את עבודתה במעבדה של היקב כעבודה זמנית ונשארה כייננית
ענת מתארת את העבודה כמאתגרת, מלמדת וכהתגשמות חלומה.
היא אימא לשני ילדים, מתגוררת ביישובי גדרות.

אודות "יקב ברקן":
יקב ברקן הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, לאורך השנים זכה היקב בכ 500 מדליות בתחרויות יין נחשבות. ברקן הוא היקב הישראלי הגדול ביותר וגם היקב המוביל במכירות היין. ברקן הוא הכורם הגדול ביותר בארץ. ליקב יש מעל 10,000 דונם של כרמים הפרוסים ברחבי הארץ- ממצפה רמון בדרום ועד הגליל העליון בצפון. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר, ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה. ליקב זנים שונים ורבים החל מזנים קלאסיים, זנים ים תיכוניים ועד זנים עתיקים (בני אלפיים שנה) ופריסת הכרמים הרחבה מאפשרת להתאים לכל זן את אזור הגידול המתאים ביותר עבורו.

ניתן לרכוש באתר Blend – blend.co.il

קרדיט תמונה: משרד היח"צ

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top