חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Finca Fella – El Maso Almansa 2018

ידידי משווק היין שי ווינקרט שיווק ברמה אחרת, קיבל על עצמו לאחרונה לשווק את היינות של יקב Finca Fella הספרדי השייך לקבוצת FANTINI FARNESE אותה מייצג בארץ  אורן צילנסקי בעל חברת "צילינסקי איטליאן פרימיום", המתמחה ביבוא יינות ומותגי אלכוהול מצטיינים מאיטליה. החברה הינה הנציגה הרשמית והבלעדית של מזקקת הבוטיק הוותיקה Giori Distillati ממחוז טרנטינו ויקב Fantini היוקרתי ועטור הפרסים ממחוז אברוצו. החברה, הוקמה בשנת 2007, על ידי צוות פורשי עולם ההייטק, אשר שמו להם למטרה לקדם את תרבות היין ואלכוהול הפרימיום בישראל. מיינות יקב Finca Fella בחרתי לטעום ולסקר עבורכם את היין שלי לסוף השבוע: יין הפרימיום הספרדי El Maso Almansa 2018.

El Maso Almansa 2018

סוג היין: אדום יבש

ארץ ייצור: ספרד

אזור ייצור: Alpera, Albacete.

הרכב זני: Garnacha Tintorera 100%

על זן הענבים: מוצאו גם בשם: Alicante Bouschet. מקורו של Garnacha Tintorera בצרפת והנו תוצר של הכלאה בין זני ענבי Petit Bouschet ו – Garnacha, שנעשה על ידי Bouschet Henry בשנת 1855. מצרפת התפשט הכלאת זן זה למספר אזורים כגון: Alentejo בפורטוגל, קליפורניה בארצות הברית ואזורים שונים בספרד, שם ה- DO אלמנסה, שממנו עשוי יין זה, הוא האזור בו השיג זן הענבים הייחודי הזה את ביטויו המרבי, והפך לזן הענבים העיקרי של האזור, במיוחד במקומות בגבהים גבוהים יותר. מאפייניו של זן הענבים זה הם: ניחוחות פירותיים תוססים מאוד, חזקים, מלאים ורעננים בחך, בעלי טעם בולט וטאנינים קטיפתיים, חושניים. הצבע הוא כמובן אינטנסיבי, עם אטימות עמוקה המפעילה את סולם הסגול של סגול סגול ביינות הצעירים ועד גווני דובדבן כהה ביינות קריאנזה המיושנים.
המאפיין הבולט ביותר של Garnacha Tintorera הוא עיסתו האדומה וצבעו העז. הוא שונה בפנים, והיין המיוצר ממנו מיוצר באמצעות 100% תירוש. אם יש לך סיכוי, הסר את הקליפה מענב אדום ותראה שהבשר שבתוכו והמיץ שלו, לבנים. צבע היין האדום מענב כזה מגיע מהקליפות, שעוברות יחד עם התירוש. אולם Garnacha Tintorera הוא הזן היחיד בספרד ואחד הבודדים בעולם שהוא אדום מבפנים וניתן להשתמש בו כדי לקבל צבע מעולה ביינות בהשוואה לזנים אחרים.

כרמים: Garnacha Tintorera הוא הענב המייצג ביותר של Almansa. הענבים ליין נבחרים בקפידה בין גפני השיח בעלי התשואה הנמוכה של מעל 60 שנה וגדלים בגובה גבוה של 1090 מטר מעל פני הים על אדמה אדומה עשירה בתחמוצות ברזל על שכבת סלע גיר. שילוב האלמנטים הללו יוצר יין שיכול להעשיר את חווית הטעימות מעבר לציפיות השאפתניות ביותר.

עשיית היין והתיישנות: הפשטת גבעול רכה. תסיסה-למשך 25 יום. תסיסה מאלו-לקטית באלון אמריקאי וצרפתי למשך 12 חודשים.

תיאור היין על פי היקב: אדום נופך עמוק. אינטנסיבי ומתמשך, עם תווים של דובדבן ודומדמניות שחורות, עשבי תיבול, קינמון, ציפורן, קקאו, שוש ורמזים למינרליים. מבנה נהדר, איזון טוב בין אלכוהול לרעננות, טאנינים קטיפתיים, מתמשכים מאוד עם סיומת ארוכה; מוכן לשתייה או מתאים היטב להזדקנות.

התאמה לאוכל: מעולה עם מנות ראשונות עשירות, בשר אדום, גבינה מתובלת.

אלכוהול: 15.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18 – 20°C.

יינן: Diego Lopez

מחיר מומלץ לצרכן: 200-240 ₪.

רשמי טעימה שלי: צבעו הכהה, אדום סגול בגוון דובדבן חזק, נוטה לשחור עמוק ואטום, מתואם באופן מושלם, עם עוצמת טעמיו, עם רמזים של זית ופלפל שחור, שוקולד מריר וסיומת פירות שחורים אדומים ובשלים. אף, מאוד מזמין עם דומדמניות שחורות, מוקה, טבק, פירות כהים. תווי שזיפים מיובשים, דובדבן שחור, אוכמניות, שוקולד, וניל, עור, קינמון, אלון וריבת אוכמניות, לצד תווים של עלים יבשים, אורגנו, מגע עדין של קפה. בחך, גוף מלא. "עבה", מורכב מאוד, חומציות בינונית נוכחת. פירות עוצמתיים, טאנינים קטיפתיים, מתוקים ומוצקים. טעמים של אוכמניות. פטל, ריבת שזיף סגול, תווים "חריפים" כמו פלפל שחור, לצד סיגר, קינמון, שוקולד שחור וקפה. סיומת ארוכה, מאוד מהנה. ולסיכום: תנו ליין להיפתח. תשקלו בחיוב מזיגה לדיקנטר. תלגמו אותו לאט ותאפשרו להרמוניה לבוא לידי ביטוי במלואה. היין שתי ועכשווי ועדיין יש בו את כל פוטנציאל העוצמתיות המתבקש גם ל- 10 השנים הקרובות. יופי של יין.

צילום הבקבוק לקוח מתוך הקטלוג של פנטיני באישורו של אורן צילינסקי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top