חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש הענבים ו- SEYMAN "טעימות קטנות של אושר" – בית פתוח – "יין וגבינות"

נני סיימן, הגיעה עם בעלה מצרפת לפני למעלה מ- 30 שנה. העברית שלה רהוטה אבל בכל רגע שהיא מבטאת שם של גבינה כלשהי, המבטא הצרפתי שלה, מסגיר את מוצאה. החברה שבבעלותה ובעלה ארנסט נקראת "SEYMAN – טעימות קטנות של אושר" וכשתטעמו את גבינות האיכות שהם מייבאים לארץ מהמגבנות הכי נחשבות בעולם, תחושו "טעימות קטנות של אושר". חיים גן איש הענבים, החליט ליצור מיזם משותף עם נני סיימן ומעתה תוכלו לטעום וכמובן גם לרכוש את הגבינות המיובאות של SEYMAN לצד היינות באיש הענבים מתוך הבנה משותפת של הצדדים וברוח החזון המשותף שיש מקום לפתח את החך הישראלי לטעמים מתוחכמים יותר ובדגש על איכות וסטנדרטים עולמיים נוקשים.

במסגרת מתכונת הבתים הפתוחים של איש הענבים התקיים בחמישי-שישי האחרון ה- 30.9.2021-1.10.2021 בית פתוח "יין וגבינות" כאן הוטעמו חלק קטן אך בהחלט מייצג של גבינות האיכות של SEYMAN לצד מבחר יינות מרשים לא פחות, על פני 3 "תחנות" הטעמה כשבכל אחת 9 יינות לצד 2 גבינות. והם היו פשוט נפלאות. הן הגבינות והן היינות.

באותן "תחנות" הטעמה היו הגבינות: תחנה מספר 1. ברי איסיני סנט מר – ISIGNY SUR MER הגאודה בקר של HENRI WILLIG.

תחנה מספר 2. בימסטר אייג'ד BEEMSTER והפרימדונה PRIMA DONNA.

בתחנה מספר 3. טרמנדס כמהין – HENRI WILLIG וסנט אגור SAVENCIA.

ועל הבר תחנה מספר 4. היו הגבינות מנצ'גו LACTEAS SAN VICENTE וגבינת לה קוסנר טום ROQUEFORT SUR SOULZON.

טווח מחירי הגבינות נע בין 14 ₪ ל- 100 גרם ועד ל- 20 ₪ ל- 100 גרם במחיר הכי גבוה וכשאתם מקבלים גבינות כל כך איכותיות התמורה בהחלט ראוייה ולבטח טעימה.

במהלך ערב הפתיחה, קיימו בהנחייתם נני סיימן וחיים גן, סדנת התאמת והטעמת גבינות ויין לאורחים שנרשמו מראש.
פתח ואמר חיין גן איש הענבים: "ענף היין משול למגדל רב קומות. כשבכל קומה תמצאו מחלקה בעולם היין בין אם זה הכורם, או היינן, המשווק, החנות, הסוחר, מבקר היין ועוד ועוד. "המעלית" שאמורה להבין מה מתרחש וקורה בכל קומה הוא הסומלייה. לא קל לשדך יינות וגבינות והערב בחרתי להזמין לכאן את נני סיימן "כוהנת הגבינות הישראלית" שתנסה כך על קצה האצבע לפרוש בפניכם את מישנתה ולהטעים עבורכם את גבינות האיכות שלה לצד יינות אותם בחרנו להשתדך.

נני סיימן: "מהי גבינה? גבינה היא מצע חי של חיידקים בריאים לקיבה. האנזימים שבגבינה מפרקים את המזון בקיבה שלנו. מחומר גלם אחד שזה חלב, אפשר לייצר המון סוגים של גבינות. החלה היחיד שמתגבן הוא חלה המגיע מבקר, כבשים ועיזים ונקבת הבופאלו וזהו. לכל יתר החיות הגם שהן מייצרות חלב עבור צאצאיהם אין בחלב שלהם את האנזים שיכול לייצר את הגבן ולפיכך לעולם לא יוכלו לייצר מהחלב של החיות האחרות גבינה".
"את ההרצאה שלי על גבינות, אני יכולה לשבת כאן אתכם ולדבר בלא מעט שעות אבל אני אנסה להצטמצם לכדי הבנתם של מספר מושגים על ידי חלוקת הגבינות ל-6- משפחות "ראשיות" שנותנות הסבר ומושג ראשוני והן: 1. גבינה טרייה – קוטג', גבינה לבנה, מוצרלה. 2. גבינה רכה – ברי, קממבר, אלה גבינות אחרי הבחלה מכוסות ב"עובש" לבן. 3. גבינות כחולות. 4. גבינות חצי קשות וקשות. 5. גבינה מעובדת – אותן משולשי גבינה "מותכת" שכולנו מכירים".

טעמנו גאודה בקר HENRI WILLIG לצד ריזלינג SELBACH OSTER 2016 גבינת הגאודה האוטנטית הנה גבינה חצי קשה היא מגיעה מגלגל של 4.5 ק"ג והחלב לייצור הגבינה מגיע מאזור גאודה בהולנד.
המשכנו עם גאודה עיזים של אותו יצרן HENRI WILLIG לצד ריזלינג PFAFFENHEIM ALSACE 2019
מכאן עברנו לגבינת PRIMA DONNA לצד יין RETSINA TEAR OF THE PINE KECHRIS GREECE 2019 וואו איזה יין שונה, אחר, מיוחד ובהחלט יין למיטיבי חך עם ארומות וטעמים המזכירים צמחי תבלין ומחטי אורן, יין שהתמודד היטב עם הגבינה.
המשכנו לגבינת BEEMSTER מתיישנת. לצד יין שרי נפלא, מתוק, "אגוזי", מאוזן ומדויק, עם תמורה נהדרת למחירו. SHERRY CREAM CANASTA WILLIAMS & HUMBERT JEREZ SPAIN NV הגבינה פשוט "נמסה" בפה, היא מגיעה במשקל 7-8 ק"ג ברמות שונות של יישון ועד ל-36 חודשי יישון.
המשכנו עם גבינת מנצ'גו – LACTEAS SAN VICENTE שעשויה מ- 100% גבינת כבשים שחיות ואוכלות עשב באזור לה-מנשה שבספרד ושוב ההתאמה של היין ובכלל היין היוו שילוב מנצח RICH MADEIRA DUKE OF CLARENCE BLANDYS MADEIRA PORTUGAL NV כמובן שמדובר פה ביין מדירה מתקתק ומתחנף.
עברנו לגבינה הבאה ברי איסיני סנט מר ISIGNY SUR MER למולו יין אדום מריוחה RIOJA RESERVA VINA ALBERDI LA RIOJA ALTA SPAIN 2016
וקינחנו בגבינת רוקפור משגעת נימוחה בחך וסופר טעימה לאוהבי הגבינות הכחולות PAPILLON כשמולה איך לא, בחרו להתמודדות ולשידוך יין פורט משנת 1999 של SANDEMAN PORTO VAU VINTAGE 1999 מתוק ומשגע. ואני סיימן מוסיפה ואומרת: "גבינת רוקפור" זו בעצם הגבינה הראשונה שקיבלה תקן אזורי לחלב גולמי לא מפוסטר שבא מכבשים החיות וגדלות רק באזור רוקפור והגבינות מיושנות במרתפים גיאולוגיים מיוחדים שבהם שינויי הטמפרטורות בין קיץ וחורף נעות בשוני בין מעלה אחת לכאן ולכאן.

כתמיד, חווית הטעימות של ה"בתים-הפתוחים" באיש הענבים מותירה אתכם עם המון טעם של עוד, לטעום, לשתות וכמובן ללמוד.

"SEYMAN – טעימות קטנות של אושר"

צילומים: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top