חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נבו ממליץ על רוזה 2020, שרדונה 2020, בלנד 2019, ופטי וורדו 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

"יקב נבוהוא יקב בוטיק משפחתי ,כשר, שהוקם בשנת 2002 וממוקם במושב מטע שבהרי ירושלים, אזור כפרי אשר גידלו בו גפן יין עוד מימי אבותינו. מקור היין בענבים איכותיים הגדלים בכרם נבו במושב מטע, אזור אידיאלי לגידול גפן יין, המשלב שמש חמימה ולילות קרירים, קרקע עשירה במינרלים וכמות משקעים מתאימה. היקב מייצר כ- 14,000 בקבוקים בשנה ומתמחה בייצור יינות אדומים יבשים מזנים שונים- קברנה סוביניון, מרלו, פטיט ורדו ועוד. משנת 2013 החל היקב בייצור יין רוזה מאשכולות שלמים ומשנת 2020 גם יין לבן מענבי שרדונה. בשנת 2010 , נטעה המשפחה בסמוך ליקב כרם יין מזן מרלו. מכרם זו מיוצרות סדרות ייחודיות ואיכותיות. מתן דגש על דילול הפרי, אוורור הכרם ושילוב טכנולוגיות מתקדמות, תורם לאיכות פרי גבוהה שמתבטאת בצבעים עזים וטעמים בשלים. היינות האדומים מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי ומיוצרים בסדרות מוגבלות, מה שמאפשר ליינן להעניק מגע אישי בתהליך העשייה. בגובה של כ-700 מטר, נטועים גפנים בחלקות כרם ייחודיות המטופלות בקפידה. אזור זה הוא אידאלי לגידול ענבי יין, המשלב שמש חמימה, לילות קרירים, קרקע עשירה במינרלים וכמות משקעים מתאימה. הגפנים מטופלים בשיטת גידול מיוחדת, בה אשכולות הענבים מדוללים ומאווררים, דבר המאפשר מתן תשומת לב לכל אשכול ואשכול. בצורת גידול זו, מתקבל פרי מרוכז יותר, בעל טעם עשיר וצבעים עזים, המבטיח ייצור יינות איכותיים בעלי חלון שתייה ארוך. הענבים נבצרים בשעת בוקר מוקדמת עם הגיעם להבשלה פנולית ורמת בריקס רצויה. אחרי מיון קפדני ביקב, עוברים הענבים תהליך הפרדה מהשדרות ומעיכה עדינה ומם לתסיסה של כ-5 שבועות במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה, תוך ערבוב תכוף של הקליפות עם התירוש למיצוי מרבי של הצבעים וטעמי הפרי. לאחר מכן עובר היין להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי שבמרתף היקב. הפקת היין נעשית בעבודת כפיים וטכנולוגיה מתקדמת, המשלבת עולם ישן ועולם חדש". יקב נבו ממליץ על רוזה 2020, שרדונה 2020, בלנד 2019, ופטי וורדו 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב נבו רוזה 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, סלמון חיוור, עם תווי צמחים בהירים ומלוחים על האף, עם רק שמץ של חמוציות. המרקם יבש ומרענן, חך קדמי ואמצעי, עם חומצה, בעל עשב טרי ואופי פירות אדום בהיר וסיומת נקייה ופריכה. הוא אידיאלי עבור מזג אוויר חם קלאסי, מפיקניק שטוף שמש ועד למנגל שקיעה ומדורה. קחו את היין הזה למרפסת, לצד גבינה ואבטיח, או לחוף הים עם המון חברים וזוגות אוהבים.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון הגדלים בכרם נבו במושב מטע בחלקה ייעודית לרוזה.

עשיית היין: היין מיוצר בטכניקה של סחיטת אשכולות שלמים המאפשר יצירת יין רוזה ארומטי, קליל פירותי ורענן .

התאמה לאוכל: הרוזה יחמיא לכל ארוחה קיצית חלבית וכן למנות דגים ועוף

יינן: נבו חזן

אלכוהול: 13.9%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  4° – 6°C

כשרות: מהדרין. רבנות מטה יהודה. K P לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב נבו שרדונה 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב זהוב צלול, עם שוליים בוהקים, באף, מעט רמזים לגופרית בעת הפתיחה הראשונה, אך עם זאת נותן אנרגיה ובהירות מקסימות. קליפת לימון תוססת, אפרסקים טריים, יסמין ופרחי הדרים ונגיעת קליפת אשכולית מרכיבים את האף. החך, מגיע במרקם חלק רענן ומשיי, עם חמיצות נהדרת ומאוזנת, שבמרכזה פירות נקטרינה בשלים ויפים. הטעמים ממוקדים ועמוקים להפליא, ומראים נקודות עשבוניות. כל אלה, משתלבים לחוויה קלילה, בהירה ושופעת. זהו יין מקסים של קיץ.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי שרדונה

זה הבציר השני של השרדונה ביקב נבו. ענבי השרדונה גדלו בחלקה ייחודית בעלת קרקע רדודה במיוחד בכרם במושב מטע.

תיאור היקב את היין: יין לבן בהיר בצבע קש, יבש, גוף בינוני, עם טעמים של פרי עץ הדר, תפוח ירוק ואננס. פריך וחומצי במידה. אלכוהול נמוך.

התאמה לאוכל: מומלץ להגיש לצד מנות דגים, גבינות עזים וירקות.

יינן: נבו חזן

אלכוהול: 13.4%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9° – 12°C

כשרות: מהדרין. רבנות מטה יהודה. K P לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב נבו בלנד 2019

רשמי טעימה שלי: ענבי הפטי ורדו הדומיננטיים בבלנד, מביאים עושר של צבע, חך יציב ו"מתפוצץ" בפירות דובדבן / פירות יער אדומים. ענבי הקברנה סוביניון תורמים את חלקם ב"עיצוב השלד" ומבנה היין, עם הניואנסים המאובקים והטעמים האגוזים שבהם. ענבי המלבק, מסיימים בעוד "בוסט" לעוצמת הצבע של היין ובניואנסים עסיסיים של  מנטה. שכבות של גרפיט עפרון, קאסיס, תורמות למורכבות, עם רמיזות טבק מתוק, עד גימור מינרלי מתמשך. טאנינים רכים וגמישים, "מסווים" את הרכב הבלנד החזק והיוקרתי הזה. אהבתי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד אדום המורכב מ- 60% פטיט ורדו, 30% קברנה סוביניון, 10% מלבק

עשיית היין: היין הופק משלושה זנים שהותססו והתיישנו כל אחד בנפרד,

יישון והשבחה: כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות, המהוות שילוב של עולם ישן ועולם חדש. המפגש של שלושת זני ענבים שנבחרו בקפידה מחלקות ייחודיות שונות בכרם, תרם ליצירת יין בעל רבדים עוצמתיים ומורכבים. בעל סיומת ארוכה ומאוזנת וחלון שתיה ארוך.

יינן: נבו חזן

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

אלכוהול: 14%

כשרות: מהדרין. רבנות מטה יהודה. K P לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪.

יקב נבו פטי וורדו 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, אטום, כמעט שחור בזכוכית, האף, אדום של קאסיס, מרווה וגרפיט. תערובת עזה של פלפל לבן, סיגליות ושוקולד מריר, המובילה בחך, לטעמי מנטה, תבלין עשבוני, אוכמניות ופקאן קלוי ולסיומת קופסת טבק וסיגרים קלויים. הוא רך להפתיע עם גימור מלוטש. אהבתי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין מורכב מ 100% ענבי פטיט וורדו

יישון והשבחה: היין התבגר כ-14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי 300 ליטר Grand Reserve. השימוש בחביות מסוג זה מעניק ליין ארומה וטעם מבוקרים של עץ עדין. היין בעל פוטנציאל יישון ארוך.

תיאור היקב את היין: היין עוצמתי פירותי ופרחוני, בעלי טעמי פרי שחור לצד עשבוניות תבלין ארץ ישראלית. הצבע אדום עז, עמוק ומבריק וטאנינים עשירים במיוחד. בעל מרקם רך ועגול עם סיומת ארוכה ומענגת.

יינן: נבו חזן

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

אלכוהול: 14%

כשרות: מהדרין. רבנות מטה יהודה. K P לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪.

יקב נבו

בלב הרי יהודה שוכן יקב נבו המשלב אמנות יצירת יין "באהבה, נשמה ושמחת חיים".

0526071780
0526071866

משק 57, מושב מטע

[email protected]

שעות פעילות:
א-ה – 10:00-14:30
ו’ – 10:00-12:30

קרדיט תמונות: מאתר היקב. עיבוד ועריכה של דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top