חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יהודה ממליץ על יין הדגל "סולם יעקב" פטי וורדו 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

בשבת שלפני שבועיים, ביקרתי ביקב יהודה שבמושב שורש. כל ביקור שלי עם רעייתי ביקב, זוכה לקבלת פנים חמה ומרגשת, מצדו של ידידי הטוב והיקר הכורם והיינן אבי יהודה. ומכאן, שכל ביקור שלנו ביקב, הופך מיד לחוויה. לכל יין אצל אבי יהודה, יש שם. לאחד הוא קורא "ניצן", לשני הוא קורא "אורי", לשלישי הוא קורא "אחינועם", ולרביעי הוא קורא "שקד", ואלו ארבעת בנותיו של אבי, ומאחורי כל שם, ישנה אישיות, ייחודיות, ואופי משלה, ואבי העניק ליין את שמה של הבת, שהוא הכי מזוהה לדעתו עם אותו יין, במין סוג של מטאפורה המציינת משמעות המושאלת מעולמה של הבת ותכונותיה. בשבת, אירחו אותנו הבת אחינועם ואבי יהודה. שמחנו לשמוע שאחינועם נמצאת בימים אלה בעיצומם של לימודי יין במרכז ההדרכה ללימודי יין WSET ואת ההכשרה המעשית היא עושה כמובן אצל אבא.  טעמנו את כל יינות יקב יהודה מבציר 2018, אחד מבציר 2017, וגם טעמנו מיץ מתוק וטעים להפליא על טהרת ענבי מרלו שנבצרו מדגמית מהכרם לבחינה. כל היינות של יקב יהודה נמצאים תחת קטגוריית ה"רזרב". הם מושקעים, הם מיושנים כולם 24 חודשים בחביות עץ אלון, והם עשויים היטב, כל יין וייחודיותו. לא יכולנו לצאת את היקב בידיים ריקות והיין היחידי שלא טעמנו ביקב היה יין הדגל "סולם יעקב" פטי וורדו 2018 ואיתו יצאנו הביתה. להלן רשמיי מטעימת היין וההמלצה שלי לראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב יהודה יין הדגל "סולם יעקב" פטי וורדו 2018

רשמי טעימה שלי: בהחלט יתכן, שקצת הקדמתי לפתוח את היין ומן הראוי והנכון היה, (להקשיב לאבי…) ולהותיר אותו עוד זמן, לשכב ולהשתבח בבקבוק. הצבע, חציל עמוק. השוליים בוהקים. האף, מציג ארומה מורכבת של פטל, אוכמניות, שוקולד מריר ושזיפים יבשים, לצד ניואנסים של מוקה. בחך, גוף מלא. "כבד", שוקולד מריר ותווי פרי כהים ומרוכזים, עם טאנינים מאוזנים להפליא, תחושת פה גמישה וחומציות טובה. אלון משולב היטב מעניק טעמי קלייה ברקע, לצד קפה אספרסו, שמוסיפים אלגנטיות ועיגול לגימור. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי פטי וורדו הגדלים בכרם שורש על אדמה גירית וסלעית.

 "סדרה חדשה לציון עשור לזכרו של אח יקר יעקב. להדגשת העמל בכרם, הדיוק בגידול ובהכנת הענבים בשאיפה למצוינות". 

 תיאור היקב את היין: יין הדגל "סולם יעקב" – קרוי על שם יעקב, אחד מ 13 אחיו של אבי יהודה הכורם והיינן של יקב יהודה, שבמושב שורש. יעקב אחיו זיכרונו לברכה, נפטר מדום לב תוך כדי מריבה בשנת 2005, עם שכן על חנייה. אבי מספר בעצב ובצער "עד כמה מותו של האח היה מיותר, מטופש, ושקרה בשל התלהמות הרוחות ואלימות מילולית בין הצדדים ומכאן למות האח". היין שיצר אבי בסדרת "סולם יעקב" הוא מחווה לאח שנפטר והוא בגדר צעקה וקריאה לכל בני המשפחה לשנות את דרכיהם ולהפסיק לנסות לתקן את כולם כמו "כורדים טיפוסיים" כי כאלה אנחנו. וכך, פעמיים בשנה, היין הזה של אבי עולה אל שולחן החג אצל כל בני המשפחה למען יזכרו ויראו ויכבדו. "זוהי דרכי לחזק את המשפחה" הוא אומר "לגרום להם לדבר על יעקב על הרגש ועל הצדק כאילו הוא איתנו כל הזמן". לימים, מספר אבי, יצא לו לטעום את יין הפטי וורדו של יקב יתיר. ומכאן, אבי לא חוסך מילים ושבחים ליין הזה. לדבריו אחרי התלהבותו מהיין של יתיר, גמלה בליבו ההחלטה לעשות אף הוא יין העשוי על טהרת ה- 100% ענבי פטי וורדו ולייעד אותו להיות הכי טוב שהוא יכול בסדרת הדגל של היקב "סולם יעקב".  ביין הדגל "סולם יעקב" סדרה מיוחדת, מושקעת, וממוספרת, אבי אומר "שהרגש וחוש הצדק של אחיו מורגשים בכל טעימה".

יישון והשתבחות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי חדשות ומובחרות במשך 24 חודשים.

היין אינו מסונן

כורם ויינן: אבי יהודה

אלכוהול: 14%

סדרה ממוספרת. סה"כ בקבוקים: 600

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: יקב מושגח – ללא תעודה

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב יהודה

מושב שורש

0544638544

צילום: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top