חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Ouzo Meltemi – אוזו מלטמי – כשר! – של "Gatsios Distillery" – יש האומרים "ששתיית אוזו היא סוג של אמנות, ואילו אחרים מכנים אותה אורח חיים".

חברת א.ג.ת.ד. החלה לייבא ולשווק בארץ אוזו – כשר!  Ouzo Meltemi – אוזו מלטמי של Gatsios Distillery משקה שהוא ללא עוררין וספק, המשקה האלכוהולי הכי מפורסם ומזוהה עם יוון. שתיית אוזו ביוון, היא חלק מתרבות ומסורת מקומית ומדובר על משקה הדומה לליקר בעל סוג של מתיקות וחוזק אלכוהולי, משקה שבסיסו תוצר לוואי של ענבים ששימשו לייצור יין. בעיקר הגלעינים והקליפות ולאחר מכן הוא מזוקק בתהליכי זיקוק עם מים טהורים אליהם מתווספים ניחוחות ארומטיים המושתתים על תמציות ותערובות ייחודיות ובלעדיות ליצרן המעניקים לאוזו את טעמיו וניחוחותיו. 

האקלים ביוון, די דומה לזה שבישראל ושתיית אוזו בצהרי יום חם שטוף שמש, או עם שקיעת החמה אל כניסת שעות אחר הצהרים היותר מוצלות אל תוך הערב כשעל השולחן מוגשות צלוחיות של מאזטים עושים את שתיית האוזו לחלק מהנאות החיים ושגרת היום-יום.

המהדרין המקומיים, נוהגים לשתות את האוזו שלהם קר. בכוס זכוכית קטנה, אבל הם לא נוהגים לקרר אותו, אלא למזוג אותו אל הכוס, כשהם מוסיפים קוביית קרח מעל האוזו או את האוזו מעל לקוביית הקרח ויש שמוסיפים מעט מים קרים מאוד כחלופה לקוביית הקרח.

את האוזו לוגמים לאט לאט בלגימות קטנות של הנאה וחווייה ותמיד לצד טעימה מהמאזטים. ואם אתם שואלים מה היית ממליץ לאכול על יד? אז תמיד גבינות, וזיתים, ועלי גפן ממולאים, מגוון פירות ים צלויים, ברבוניות מטוגנות, שמן זית, סלט יווני, וכל מיני "נישנושים" שבסגנון המטבח היווני/ים תיכוני.

ההיסטוריה של "Gatsios Distillery" מתחילה בקוסטנטינופול (איסטנבול). צומת הדרכים של מזרח ומערב, צומת של תרבויות וטעמים. שם מציגים את Thanasis Gatsios לעולם הארומטי של עשבי התיבול ולסודות הזיקוק המסורתי. בשנת 1878, Thanasis Gatsios חוזר לכפר ההיסטורי Syrrako ומייסד את המזקקה הראשונה ב- Epirus region. שם, המתכונים מקוסטנטינופול, מתערבבים בהרמוניה עם הלהט והמיומנות שלו כדי ליצור tsipouro & ouzo באיכות מעולה. בשנת 2007, המשפחה בנתה מתקן חדש ומודרני ושם המזקקה ותוצריה יצאו למרחקים זוכים בפרסים.

כמו כל Ouzo נהדר, המתכון הספציפי הוא סוד ייחודי שמור היטב עליו שומרים בנאמנות בני הדור הרביעי של המשפחה. אך בעיני Gatsios Distillery המפתח הוא anethole איכותי ביותר, שהוא שמן אתרי המיוצר על ידי זיקוק מים עם תמציות שורש שומר, והם מאמינים שהשומר הטוב ביותר בעולם הוא מטסמניה שעלותו גבוהה אך מסתבר שמוכיחה את עצמה. ה- Gatisos Ouzo מכיל גם aniseed, coriander, lemon, orange, mastic, and angelica root (שורש אניס, כוסברה, לימון, תפוז, מסטיק ואנג'ליקה). הטעמים מתווספים כדי ליצור מה שמכונה "שמרי אוזו" שהם השמנים האתרים המיוצרים על ידי זיקוק hydro distillation של מרכיבי הטעם. לאחר מכן זה מזוקק מחדש ומים מהמעיין המפורסם של Agios Georgios מתווספים, כדי לקבל את אחוז האלכוהול הרצוי. לאחר מכן הנוזל המזוקק "מבלה" 2 חודשים במכלים כדי "לנוח".

התוצאה היא אוזו חלק להפליא, בעל ניחוחות עזים ומורכבים, הבנויים סביב השומר, כשלצדם ארומות הרמוניות של תמציות הדרים ופרחוניות עדינה. הוא קליל, עדין ודל סוכר, נעים וטעים.

כשאתם לוגמים "Ouzo Meltemi" זה יזכיר לכם את איי יוון, את הרוגע והשלווה והחופשה, את הים הכחול, את רוח הקיץ האגאית. אתם עוצמים את העיניים, טועמים איזה מאזט, שואפים אל האף את הארומות האקזוטיות העולות מהכוס בהרמוניה מלאה של כלל המרכיבים  הארומטיים והטעימים. תנסו את זה כמו היוונים עם קרח או עם מעט מים ואפשר גם לנסות להוסיף לזה מיץ לימון טבעי או מיץ תפוזים טבעי וללגום את ההנאה.

כשרות: כשר בהשגחת חתם סופר פ"ת והרבנות הראשית לישראל

Ouzo Meltemi מיוצר וקיים ב- 2 סוגים: Ouzo Meltemi 38% אלכוהול ו- 40% אלכוהול.

מחיר מומלץ לצרכן: 40% Ouzo Meltemi בקבוק 700 מ"ל – 75 ₪.

38% Ouzo Meltemi בקבוק 700 מ"ל – 65 ₪.

קרדיט תמונה ולוגו: יח"צ חו"ל

א.ג.ת.ד.

ההסתדרות 17 , הרצליה 46305
טל. +972-9-8855169

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top