חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בירת הקראפט החדשה של הברומאסטרים ממבשלות בירה בינ"ל: "שקמה" – בירת קראפט ישראלית

"שקמה", בירת קרפאט ישראלית, פותחה במבשלת בוטיק קטנה על ידי הברומאסטרים של מבשלות בירה בינ"ל. שקמה מציגה שלושה סגנונות ייחודיים – אייל ענברי (5.5%), IPA (5.2%) ומרצ'ן לאגר (5.7%) בירה ישראלית חדשה מושקת בימים אלו ע"י 'מבשלות בירה בינלאומיות'. "שקמה", בירת קראפט ישראלית, המיוצרת במבשלת בוטיק חדשה הקרויה על שם מאגר המים שקמה הנמצא בסמוך למבשלה. במקום בו החלה שדרת עצי השקמים שהגיעה עד יפו-ת"א, ליד נחל שקמה שבדרום, התכנסה חבורת ברומאסטרים מלאי ידע, ניסיון ותשוקה לבירה כדי להקים מבשלת קראפט וליצור בירה חדשה ומעניינת.

הניסיון הרב שצברו הברומאסטרים בבישול הבירות של קרלסברג, הוביל אותם לממש את חלומם וליצור משהו חדש וייחודי. התשוקה לחדשנות והידע הרב שנצבר לאורך השנים, הובילו להקמת מיקרו מבשלה חדשה זאת, בסמוך למבשלה הגדולה באשקלון, בה יוכלו לייצר בירות קראפט שהם אוהבים, בכמויות קטנות.

המיקרו מבשלה החדשה הוקמה עם ציוד מהמתקדם בעולם. הברומאסטרים של שקמה חרטו על דגלם להביא לשוק הבירות הישראליות טעמים חדשים ומעניינים, כאלו שיתאימו גם לצרכני הקראפט הוותיקים וגם לאלו העושים את צעדיהם הראשונים בעולם בירות הקראפט.

כאמור, מקור השם שקמה מגיע ממאגר המים 'שקמה', הממוקם סמוך למבשלה ממנו נשאבים המים המשמשים לייצור הבירות. כידוע בירה מורכבת מכ-95% מים המהווים גורם משמעותי בטעמי הבירה.

עץ השקמה, שנפוץ במיוחד באזור הדרום, מקבל ביטוי על גבי תווית הבקבוקים ומסמל את החיבור האיתן של המבשלה אל מקום ייצורה –דרום הארץ. התוויות עוצבו בהתאם לרוח המבשלה כאשר כל סגנון בירה מקבל צבע משלו.

"שקמה" תושק ותשווק על ידי "קרלסברג IBBL – מבשלות בירה בינ"ל", יצרנית ויבואנית מותגי הבירה המובילה בישראל.

בירה שקמה תושק תחילה בשלושה סגנונות שונים ובהמשך יצטרפו טעמים וסגנונות נוספים

אייל ענברי -בירת קראפט ישראלית בסגנון אייל ענברי, פירותי ועשיר בטעמי קרמל ומרירות נעימה בעלת 5.5% אלכוהול.
IPA – בירת קראפט ישראלית בסגנון IPA קלאסית, מלאה בארומות של הדרים ופירות קיץ ומרירות מודגשת בעלת 5.2% אלכוהול.
מרצ'ן לאגר – בירת קראפט ישראלית בסגנון מרצ'ן לאגר ענברי עם טעמי קרמל עשירים ומרירות מרווה בעלת 5.7% אלכוהול.

שקמה מושקת בימים אלו ברחבי הארץ, כאשר ניתן להשיגה כבר עכשיו בחנויות המתמחות ובהמשך גם בברים ובמסעדות נבחרות

קרדיט צילום: “סטודיו – פירמה״

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top