חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב CHARLEY שרלי – "L I A M" ספיישל פרימיום קברנה סוביניון מבציר 2018.

ניר, חבר מהעבודה, הביא לי מתנת חג, בקבוק יין מהודר, אותו עשה אחיו עו"ד אביב טסה, בחבית משותפת, ב"יקב שרלי". היקב כך הוא מתואר: " ממוקם בישראל, בהרי יהודה. האחוזה, שהוקמה על ידי אברהם זרדון, מייצרת היום יינות איקוניים המתחרים בכל יין מיובא. הגפנים נהנים מטרור יוצא דופן ומטופחים על חלקות העילית של הרי יהודה. זני הענבים מחולקים למרלו, קברנה סוביניון אך גם ריזלינג. הענבים שמגדלים יקב שרלי, נהנים מעומק וטעם המאפשרים לייצר יינות נהדרים. בין היינות הבולטים ביותר אנו מוצאים את "זהב", 100% קברנה סוביניון, "ליאור", תערובת של מרלו וקברנה סוביניון או אפילו "שלג", יין ריזלינג 100%, וכמובן את יין הדגל "ליאם" 100% קברנה סוביניון. כל היינות הללו, מדגישים את הטרואר יוצא הדופן של הרי יהודה. את היין כך כתוב על התווית האחורית עשו ב"יקב תיתורה" שהחליף את שמו ליקב "לה סיטאדל דה דיאמנט "La Citadelle de Diamant, הוא נמצא בכפר רות (ליד העיר מודיעין), ושייך לאיש העסקים הצרפתי-ישראלי, לורן אמסלם, ולא אתפלא באם לבעל היקב ולאברהם זרדון היינן של ה- L I A M היכרות קודמת.

יקב שרלי "L I A M" ספיישל פרימיום קברנה סוביניון מבציר 2018

רשמי טעימה שלי: באף, יין זה מציג ניחוחות זנים של פירות יער שחורים ועסיסיים, עם תווים של ארז, עיפרון מחודד וזית שחור, לצד תמציות של תבלינים מתוקים ומרווה מדברית, אשר מתחתנים היטב עם רמזים של פלפל שחור וקקאו. החך, עמוק ושכבתי. נפרש עם טעמים דחוסים של דומדמניות שחורות, שוקולד, קאסיס, אוכמניות ודובדבן ועץ אלון קלוי. טאנינים "שמנמנים" וחומציות מאוזנת, מוסיפים אורך ומבנה לגימור משולב. קברנה סוביניון זה, מוכן ליהנות ממנו כעת ויזדקן בחן לאורך זמן.

בתווית הקדמית מופיע שם היין: " L I A M" ספיישל פרימיום. קברנה מבציר 2018.

עם התיאור הבא: יקב שרלי, טרואר ישראלי בסגנון צרפתי, זו השקפת עולמו של היינן אברהם זרדון שהגשים את חזונו של אביו שארלי והקים יקב בא"י.

בתווית האחורי מתואר היין: יין אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון שנבצרו בבציר ידני מחלקות מובחרות שבזיכרון יעקב

תיאור היקב את היין: יין הדגל של היקב. צבעו ארגמן עז, בעל אופי עמוק ומאוזן, המתבטא בטעמים של פירות יער שחורים, פלפל ועץ, המקנים ליין סיומת ארוכה ומעט פירותית.

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות קטנות.

פוטנציאל: היין מוכן לשתייה מיידית, אך מיועד להתיישנות וישתבח עם השנים.

אלכוהול: 14.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°- 18°C

כשרות: כשר לפסח. הרבנות הראשית לישראל. לא מבושל. בד"צ מהדרין U P

קרדיט צילום: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top