חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי כרמל MA’ALYA (מעליא – מעולה, מושלם בארמית) – 2019 יין מתוק מחוזק בסגנון פורט.

החורף עדיין כאן. יש ימים ואזורים שממש קר שם בחוץ. הגשם מתדפק על החלון. אנחנו מחממים את הבית, מי בתנור, מי באח ומי במזגן, מי בזוגיות, ומי באוכל חם, ומי ביין מחוזק אדום ומתוק וטעים, שחבל על הזמן. אתם מכירים אותי ויודעים כמה אני אוהב את היינות המתוקים,המפנקים, את היינות המחוזקים דמויי הפורט, ויש לי נטייה לאגור אותם אצלי בכל מיני פינות של הבית, בדיוק בשביל הימים הקרים, ולפעמים לפתוח אותם, כשבאים חברים, אבל הכי אני אוהב, זה ללגום ולטעום לעצום עיניים, ולגלוש בחלום. בימים האחרונים השיקו יקבי כרמל קו חדש של יינות תחת המותג כרמל סיגניצ'ר וביניהם "סוכרייה" בדמות יין קינוח מתוק מחוזק בסגנון פורט. בואו ותצטרפו אלי לטעימה.

יקבי כרמל MA’ALYA (מעליא – מעולה, מושלם בארמית) – 2019 יין מתוק מחוזק בסגנון פורט.

מעליא מיוצר מענבים אדומים מאזור הרי ירושלים. היין עבר תסיסה חלקית כדי לשמור על מתיקות הענבים, חוזק בכהל משובח, הושרה על קליפותיו ולבסוף התבגר במשך שנה בחביות בנפח של 300 ליטר. מעליא, יין בסגנון פורט של יקבי כרמל, מופק במהדורה מוגבלת. היין הוא ממסך ענבים נבחרים.

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה מאוד. באף, ניחוח מרובד בדומדמניות שחורות מתוקות ועשירות, אוכמניות ושזיפים בשלים. בחך, הטעמים מהדהדים את הארומה עם מתיקות, פרי יער שחור בשל ועשיר. אוכמניות, שזיפים, אוכמניות, מגע של אגוזים ואחריו חום ומתיקות נעימה וחנפנית מהאלכוהול. המרקם עגול, מתוק, עם עושר מפנק ומתרפק בפה, היין מתחיל עשיר ומסיים עשיר. הטאנינים, מוסיפים לתחושת הפה העשירה ולאלכוהול, את כל הטעמים יחד בסוף. מתוק, מצקצק בשפתיים וטעים.

סוג היין: יין אדום מחוזק

זנים: היין מורכב מ 76% פטיט סירה מאזור עמק איילון, 16% מוסקט אלכסנדרוני כפר דניאל, 8% גרנאש מאזור עמק איילון

כרמים: עמק אילון וכפר דניאל

ייצור היין: היין עבר תסיסה חלקית ותוספת כהל איכותי לעצירת התסיסה ולאחר מכן השרייה על הקליפות. היין נסחט ועבר להתיישנות בחביות בנפח של 300 ליטר מהן כ30% חדשות למשך כשנה.

יישון: היין מוכן לשתייה עם שחרורו, אך ימשיך ויתיישן יותר מעשור משנת הבציר בשמירה בתנאים נאותים.

נתונים טכניים:

PH: – 3.52

TA: – 4.8 ( g/l )

RS: – 95 ( g/l )

אלכוהול: 18.5%

רשמי טעימה מטעם היקב: היין בעל צבע עמוק בגוון ארגמן. מאופיין בארומות מרוכזות של הדרים, פירות יער שחורים ואדומים, שזיף שחור, תבלינים חמים. בטעימה בעל גוף מלא וסמיך רך ומלטף. מאופיין בטעמי פירות יבשים, צימוקים ותבלינים. היין מאוזן מאוד מבחינת מתיקות וחמיצות עם סיומת ארוכה ונעימה.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: רבנות מקומית, הרב רובין .O.U

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top