חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב penfolds פנפולדס עם: 2018 penfolds max's shiraz – ו- Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet 2017

נפלה בחלקי הזכות השבוע, לשלוף מהמחסן הפרטי, לטעום ולכתוב, על יינות נהדרים של יקב Penfolds האוסטראלי המשווקים בישראל, על ידי חברת מ. אקרמן

Penfolds Koonunga Hill שיראז קברנה סוביניון ביסס את עצמו כאחד מיינות הפרימיום האהובים באוסטרליה. מאז הבציר הראשון שלו בשנת 1976, המוניטין של Koonunga Hill נבנה על מחירו המתאים לכל כיס, על יכולת הנגישות שלו לשתייה עוד בצעירותו, עם פוטנציאל להתפתח אם יישמר אופטימאלית במרתף בקפידה. Penfolds Koonunga Hill שיראז קברנה, הוא השתקפות של סגנון היין והפילוסופיה של יינות Penfolds. שמקורו בכרמי פרימיום ברחבי דרום אוסטרליה, היין ידוע בסגנון הטעם המלא שלו עם בלנד מעולה של שיראז וקברנה, מבנה יציב אך מעוגל היטב ואלון מאוזן.

Koonunga Hill Shiraz Cabernet 2017

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר, שמחירו הנמוך של היין 70 ₪…?! חוטא למוצר ויצר אצלי סוג של דיסונאנס. לטעמי, התמורה שאתם מקבלים כאן תמורת כספכם היא לפחות כפולה. זהו יין, שמגיע מיקב מפואר, עם פרי שמגיע מטרואר מדהים, עם המון שמש אוסטרלית חמימה, שכבר עם פתיחתו, נתן לי תחושה מקסימה של הארת פנים רעננה. באף, ניחוחות של אוכמניות, גיר, פלפל קל, אולי כמה רמזים למנטול ו-וניל. החך, רך וקטיפתי, טעמים של דובדבנים בשלים, ריבת אוכמניות, אבק קל של פלפל שחור ושוקולד כהה, ממלאים את חלל הפה. נפח הפרי כאן, מסיבי. מה שהופך את היין הזה למרשים עוד יותר. שוקולד מריר / קירש דובדבנים, לוקחים אתכם עד לסיומת ארוכה וטעימה. תישתו אותו לצד מנות בשר דשנות ושומניות ותחושו איך הוא נספג בצורה הטובה ביותר. כשמדברים על VFM דהיינו תמורה בעד כספכם, היין הזה הוא לא פחות ממושלם.

המרכיב שיראז מיוצר כ-"בלנד אוסטרלי" מסורתי, ומספק טעם פירות בשרני ואילו מרכיב הקברנה, מספק מסגרת של טאנינים גרגירים עדינים.

רשמי טעימה מטעם היקב: צֶבַע, ארגמן אדום. אף, פירות אדומים אנרגטיים העטופים בעמוד שדרה.
הניחוחות הארומטיים באים לידי ביטוי ומגיעים מההרכב האזורי של הענבים. בשלות הוחלפה לפריחה ורודה, עם שזיף לבן ומורכבות נענע תאילנדית טרייה … מזכירה כיסי אקלים קרירים, ברחבי העולם. תות אדום ושוקולד לבן מציעים מתיקות. החֵך, מציע נדיבות פטל ושוקולד לבן. טאנינים עדינים, שקועים בפירות כדובדבן לבן. רמיזה לאלון ברקע ומרובד מאחורי חומציות פריכה.

מקור/אזור: תערובת רב-אזורית, דרום אוסטרליה. מעמק בארוסה, מקלארן וייל, פדאוויי, לנגהורן קריק וקונווארה.

התבגרות: 12 חודשים בחביות עץ אלון מתובל.

ראש בקבוק: סטלווין

אלכוהול: 14.5%

חומציות: 5.9 גרם / ליטר

pH: 3.63

הרכב זני: 77% שיראז ו -23% קברנה סוביניון.

נפח: 750 מ"ל.

כשרות: ללא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16‎ °C – 18

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

2018 penfolds max's shiraz

שיראז של פנפולדס מקס, הוא מחווה ליינן הראשי לשעבר מקס שוברט 1948-1975, אגדה בתולדות פנפולדס. החתירה המתמדת של מקס למצויינות סללה את הדרך למי שהלך בעקבותיו וגם אפשרה למעמד ולמורשת של פנפולדס לצמוח.
היין הנו מבוסס ענבי שיראז, המגיעים מדרום אוסטרליה. מהדורה זו, מעניקה יין מונע פרי לפנים, אשר נדיב בטעמו ומתמיד על פני החיך.

רשמי טעימה שלי: צבע, ארגמן בהיר עם ליבה סגולה כהה ושוליים בוהקים. באף, ארומות של תות בשל, פירות יער שחורים, דובדבנים ושזיף, לצד רמזים לשוקולד מריר, הם השולטים בספקטרום הפירות, לצד ניואנסים של ארז ותבליני אפייה עדינים, שזורים להפליא. זהו שיראז אוסטרלי קלאסי. בחך, פירות היער הארומטיים, נגיעות הליקוריץ, עשבי תיבול כמרווה וטימין, עם נגיעות של מליחות קלילה, ממלאים בעגלגלות נעימה, מפתה ובעושר רב, את חלל הפה. טאנינים משובצים, משובחים, מוסיפים עוד ממד של מורכבות, מבנה ואופי. היין מאוזן להפליא, נגיש, עם פוטנציאל יישון והשתבחות, ומעניק חוויית שתייה מהנה. יופי של יין.

בָּצִיר: 2018

מקור/אזור: דרום אוסטרליה

הרכב זני: מורכב מ- 100% ענבי שיראז.

התיישנות: ומיושן בחביות עץ אלון בעלות הרכב מגוון של 10% חביות חדשות, 25% חביות עץ אלון צרפתי מתובלות ו- 65% בחביות עץ אלון אמריקאי מתובלות.

פוטנציאל יישון: עכשיו עד 2028

ראש בקבוק: סטלווין

אלכוהול: 14.5%

נפח: 750 מ"ל.

כשרות: ללא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 15‎ °C – 14, לצד מנות בשר אדום, תבשילי קדירה וגבינות.

מחיר מומלץ לצרכן: 135 ₪.

מ. אקרמן בע”מ עוסקת בייבוא והפצת משקאות חריפים ויינות מהגדולים והמובילים בעולם. החברה הוקמה בשנת 1963, על ידי מנחם אקרמן ז”ל, והיא נותרה בבעלות משפחתית תחת ניהולם של האחים אסתי ומיקי אקרמן. כיום, החברה הינה היבואנית הרשמית של יותר מ- 70 מותגי אלכוהול שונים, שמקורם באוסטרליה, ארצות הברית, צפון אפריקה ומדינות אירופה. לחברה צוות של כ-100 עובדים הפועלים בשני מוקדים: אזור התעשייה פולג, נתניה וחיפה. מ. אקרמן בע”מ פועלת לקידום תרבות המשקאות בישראל עם אירוח תחרויות בינלאומיות כגון Bacardi Legacy, חשיפתם של מוצרי פרימיום וסופר-פרימיום, קידום טרנדים בינלאומיים בתחום השתייה ועידוד הייצור המקומי.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top