חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

CINQUESEGNI IL SEGNO איזה יופי של בחירה של יין

הכול החל ביום שישי האחרון עת הזדמנתי לביקור של קבע בחנות האהובה עלי של "משקאות הטורקי" בגבעת שמואל. ואם תשאלו אותי למה? אשמח לציין בפניכם שהחנות פשוט עשירה במגוון, גדולה מרווחת ומזמינה ואנשי המכירות בה מקצוענים לעילא ולי זה די בכך. בעוד אני משוחח עם אחד מאנשי המכירות, פנתה אליו לקוחה ואמרה לו כך: "אני מחפשת בקבוק יין מיוחד, שתהא לו נוכחות מרשימה יוקרתית ומכובדת, כזו שתכבד אותי כנותנת המתנה קל וחומר תכבד את מקבל המתנה, כזו שתעמוד על שולחנו בגאווה ורושם ומן הסתם גם שהיין יהיה טוב וטעים"…ותאמינו לי שכך היא אמרה ולכך היא התכוונה. ואני מביט על איש המכירות ועל העלמה הנחמדה ותוהה איזה מענה היא הולכת לקבל ואיך מתוך המבחר העצום בחנות של יינות מהארץ ומחו"ל, ידע איש המכירות לתפור יין למידותיה. ולהפתעתי וללא שמץ קל או רגע של היסוס אומר איש המכירות לעלמה ללוותו ואני כמובן נצמד אל השניים מבקש ללמוד עוד משהו בחיים. ואיש המכירות ניגש אל אחד מהמדפים שולף בקבוק יין ואומר ללקוחה: "את היין הזה, עשו חמישה חברים ייננים שאפתניים מאזורים שונים בדרום איטליה שרצו ליצור יין שיהיה הביטוי הטוב ביותר לאזורם. לאחר בחירה מדוקדקת בחר כל אחד מהם בזן הענבים שייצג אותו בצורה הטובה ביותר. אחוזים וטכניקות ייצור יין סודיות של זני הענבים המקומיים כאליאניקו, נרלו מסקאלזה, נרו ד'אבולה, פרימיטיבו, סנג'ובזה, אפשרו להם ליצור יין ייחודי שיהווה את הפסיפס המושלם בין אלגנטיות לעוצמה כדי לתת לכם בכוס את כל מסורת יינות היין של דרום איטליה. אבל רגע זה עוד לא זה, אני מביט בבקבוק, מבקש לרגע מאיש המכירות לאחוז בו ביד והבקבוק כבד, אטום, מרשים, עם לוגו עגול עשוי מן סוג של שילוב אמנותי של מתכת זכוכית וקרמיקה, והוא פשוט יפיפה. ואני אומר לאיש המכירות וגם ללקוחה, שהבחירה שלהם היא בדיוק זה. יין שפשוט נתפר למידותיה של הלקוחה. והיא לוקחת את הבקבוק בידה סמוכה ובטוחה בבחירתה ואף זוכה גם לקבל עליו הנחה. בואו, תצטרפו אלי לטעימה.

CINQUESEGNI IL SEGNO

רשמי טעימה שלי: צבע, עז מאוד ועמוק, עם שוליים בוהקים. אף, בשל, ארומטי, אך "מעוצב" בסגנון קלאסי, עם ריכוז ארומטי עז, שמציע תווים של אוכמניות, שזיפים ופטל, לצד פרי אדום ומרגיע בשפע, העובר לספקטרום הכהה יותר, לצד עשבי תיבול שרף טריים ויבשים, וניל וטבק, המראים מורכבות עדינה ונהדרת השומרת על ויטאליות. החך מלא, עמוק ובשל, רווי בעוצמה נהדרת, טאנינים קטיפתיים, רעננות ועומק אמיתי, הסיומת נמדדת באורך קיצוני, אחיד קסום, נוגעת ברמזים לליקוריץ. איזה יופי של יין. 

סוג היין: אדום יבש

עשיית היין: תסיסה במשך 25 יום. תסיסה מלולקטית בבאריקים ואחריה התבגרות של 13 חודשים

על היין: "היין מיוצר כתוצאה ממיטב הכרמים שלנו, הוא שילוב של חמישה ענבים שונים: כל אחד מהם מייצג את אחד מחמשת מייסדי Cinquesegni ומעורבב בתערובת ייחודית המבטאת את עוצמת אדמותינו וצבעיה וטעמיה"

תיאור היצרנים את היין: זהו יין המגלם סמליות ואלגנטיות, חוויה חושית עם עיצוב ייחודי בעולם, תוצרת איטליה.

הרכב זני: אליאניקו, נרלו מסקאלזה, נרו ד'אבולה, פרימיטיבו, סנג'ובזה Sangiovese, Primitivo, Aglianico del Vulture, Nero d’Avola, Nerello Mascalese

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: לא

בקבוק: 750 מל"ל

אלכוהול: 14.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 330 ₪.

להשיג בחנויות היין המובחרות!

                      

 

red dot 

photo kredit

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top