חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שירן עם טריו 2018 יין אדום יבש, ו- טריאדה 2019 יין לבן יבש, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א

"יקב שירן" הוקם ב 2012 בחצר ביתה של משפחת שירן באפרת. ב 2018 היקב עבר למיקומו הנוכחי בקריית ארבע. היקב מייצר יינות אדומים מזנים ים תיכוניים וממסכים ייחודיים ולא שגרתיים. היינות הלבנים שלנו עשויים בד"כ ללא חבית ע"מ לספר את סיפור הזן והטרואר בו הם גדלים. שמות היינות באים מעולם המוזיקה הווקאלית כאות הערכה לאבא חזן ומוזיקאי. היינות מיוצאים לארה"ב ולצרפת. בארץ היינות משווקים ביקב במלונות איכות ובמספר חנויות מתמחות. יקב שירן עם טריו 2018 יין אדום יבש, ו- טריאדה 2019 יין לבן יבש, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א.

יקב שירן טריאדה 2019

רשמי טעימה שלי: שילוב של בלנד הרמוני מסקרן ומאוזן בניצוח מושלם של זני ענבים שהגיעו מקצוות הארץ מרמת הגולן, מהגליל העליון ומהנגב. אלה יחד, יצרו באף, קשת מופתית של ארומות של לימונים בשלים, אפרסק קלוי ותפוח טרי, לצד משמשים בשלים קלאסיים, עם ניואנסים של יערת דבש וג'ינג'ר. בחך, יש את השילוב בין חוזק פרי ענבי השרדונה, לבין העדינות והטריות של הסמיון והמתקתקות הנלווית והפרחוניות הארומאטית של ענבי הויונייה. הגוף, קל עד בינוני, טעמי פירות טרופיים, אפרסק לבן וטעם לימון עסיסי וחומציות הנוגעת קלות באבק גיר קל בגימור ארוך, פריך ורענן. יופי של יין.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: בלנד של 41% שרדונה מכרם יפתח בגליל העליון, 32% סמיון מכרם הרוח ברמת הגולן, 27% ויונייה מכרם מצפה רמון בנגב

תיאור היקב את היין: כמו גרסת 2018 גם 2019 הינה ממסך של שלושה זנים משלושה אזורי גידול בעולם (שרדונה – בורגון, סמיון – בורדו והויונייה מעמק הרון.) השרדונה ביין זה מגיע מ"כרם יפתח" שבהרי נפתלי, הגליל העליון. בשונה מאחיו הבוגר היין עשוי במכלי נירוסטה. ללא עץ כלל. היין שהה על שמריו כ 4 חודשים. הסמיון מגיע מ"כרם הרוח " אשר בצפון רמת הגולן בגובה של כ 1000 מ.. היין הותסס במכלי נירוסטה ושהה על שמריו כ 4 חודשים. הויונייה מגיע מהמדבר "מצפה רמון" בגובה של כ כ 720 מ היין הותסס במכלי נירוסטה ושהה על שמריו כ 4 חודשים. בתום התהליך נעשה ממסך מיוחד זה המגיע אליכם.

רשמי טעימה מטעם היקב: היין רענן ומתאפיין בחומציות גבוהה. את הריחות והטעמים אני משאיר
לכם לחוות.

אלכוהול: 12%

כשרות: כשר לפסח ללא חשש ערלה טבל ושביעית בהשגחת הרב דב ליאור שליט"א K, P

טמפרטורת הגשה מומלצת:  13°- 9°C

מחיר מומלץ לצרכן: 95-100 ₪.

יקב שירן "טריו 2018"

רשמי טעימה שלי: גם ביין זה, ניכר עליו על אלי היינן, ש"משחק הבלנד" קורץ לו ולטעמו האישי. עירוב הזנים והטרוארים ואומנות המיזוג בייצור יינות, יכולה להוביל לכמה מהיינות המורכבים, המעניינים והאמנותיים ביותר. כשבדרך כלל, אנו נוטים להסתכל על ה"עולם הישן" כדי לקבל השראה בתערובות אלה, אך המטרה העיקרית שלנו היא, שיהיה יין עם הרבה שכבות ומורכבות, המשתלבים יחד ליין חלק וטעים. צבע, אדום אודם מבריק בכוס, עם ניחוחות מזמינים של פירות קיץ בשלים ושזיפים שחורים על האף, ורמז עדין של תבלין. תווי דובדבן, תמציות חמוציות, תווי אוכמניות, שמץ של פלפל שחור, תוויות מוקה בהירות. בחך, היין טרי ועסיסי עם רמיזות לדובדבן, שזיף כהה ופירות יער בשלים. טאנינים בשלים ורכים, מוסיפים את המבנה הדרוש לזיווג היינות עם האוכל, לצד חומציות מאוזנת ואורך מעולה. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד של 50% ענבי קריניאן מכרם נווה ירק, 25% ענבי סירה מכרם צבעון בגליל, 25% ענבי פטיט סירה מכרם קידה ובן זימרה, ביין יש מעט (2.5% ענבי גרנאש)

תיאור היקב את היין: כמו אחיו גם ממסך זה הינו ייחודי ל"יקב שירן" ומשלב עולמות יין שונים מאזורים שונים בעולם ובישראל. הקריניאן מקורו באראגון שבספרד. שם, הוא נפוץ מאד ומשמש במרכיב עיקרי ביינות "ריוחה"
סירה (או כפי שהוא מכונה בחלק מהעולם "שיראז" הוא זן נפוץ מאד בצפון עמק הרון שבצרפת.
ביין זה הקריניאן מגיע מגפנים בוגרות שבנווה ירק .
הפטיט סירה מכרמי קידה וכרם בן זמרה. כאשר חלק מהענבים, הותססו בתסיסת אשכולות שלמים (קרבונית)
הסירה מכרם צבעון שבגליל. למרגלות הר מרון.

רשמי טעימה מטעם היקב: את הריחות והטעמים המיוחדים לשילוב זה אני משאיר לכם לחוות.

המלצת הגשה: (מומלץ לחדרר את היין כשעתיים טרם שתייה)

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: כשר לפסח ללא חשש ערלה טבל ושביעית בהשגחת הרב דב ליאור שליט"א K, P

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב שירן

א.ס. שירן השקעות בע"מ

רחוב משה בוסאני לוי א.ת. קריית ארבע

0542499600 אלי שירן יינן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top