חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מרגלית עם אופטימה 2018 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א

יקב מרגלית הוא יקב משפחתי קטן שהוקם בכפר ביל"ו ב- 1989. בשנת 1994 עבר למיקומו השני בפרדס ליד חדרה. בשנת 2013 היקב נמצא במושבה בנימינה. ליקב מרגלית שלושה כרמים: כרם קדיתא, כרם בנימינה, וכרם זכרון-יעקב. ד״ר יאיר מרגלית מי שהקים את היקב, לימד וליווה את בנו אסף מרגלית, היינן הנוכחי של היקב, ובעזרת צוות מקצועי מיומן שמלווה את השניים, מוציא יקב מרגלית יינות שציבור גדול של שוחרי וחובבי יין שבויים בקסמם. יקב מרגלית עם אופטימה 2018 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א.

יקב מרגלית אופטימה 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב קש בהיר וצלול, עם גוונים ירוקים ושוליים בוהקים. אף, ריחני ומבושם בפרחוניות הדרית לבנה, תפוחים ירוקים ותבלינים עדינים, לצד תווים בשלים להפליא, של לימון, אפרסק לבן ואגס בהיר, בקשת הדרים הממוקמת במרכז הבמה. בחך, תחושת פה מאוד נעימה, רעננה עם מזג של פריכות קראנצ'ית חומצית וטרייה, שנוגעת בפרי ברכות מאוזנת והרמונית. יופי של יין.  

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני : Chardonnay 75% / Margalit-Blanc 25%

אלכוהול: 11.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  13 – 9 °C

תיאור אנשי היקב את היין: זהו ערוב בלנד של ענבי שרדונה עם זן לבן לא מוכר שטופח בשנים האחרונות על ידי אנשי יקב מרגלית.  ואשר נקרא על ידם ומכאן על פי הבריות "מרגלית-בלאן".

הזן הזה נולד בכרם הקברנה-פרנק של מרגלית הנטוע בבנימינה מגפן אחת לבנה בתוך הכרם שכולו אדום אותו הם מכנים – ה"ברבור הלבן".

במשך השנים, עקבו אנשי היקב איך מתפתחת גפן בודדת זו והענבים שהיא הניבה נבדקו ונטעמו. עובדה אחת אי אפשר היה היה להתווכח וזו חמיצות גבוהה מאוד 3.1-3.3 PH, לצד טעם מינראלי חד וארומות פרחוניות. כשניטע הכרם בזיכרון יעקב הגפן הבודדת טופחה לעוד כמה גפני-אם לחלקה ייחודית של זן ענבים יחיד וחריג שהוא נטו בן "כלאיים" של מרגלית. בדיקות מעבדה שנעשו על מנת לנסות ולזהות מהו הזן המיוחד והייחודי הזה מצאו שזו מוטציה לבנה של קברנה פרנק.

ליין האופטימה, החליטו אנשי מרגלית לעשות ערוב בלנד של ענבי הזן הזה עם ענבי שרדונה ליצירת יין שאין לו ולא היה לא עד כה אח ורע. ולפיכך כך אומרים אנשי היקב התוצאה היא ארומות ברקע של שרדונה עם פרחוניות של המרגלית בלאן וכמובן עם החומציות הטבעית הגבוהה שמאוזנת בהרמוניות ביין זה.

מהיין יוצרו כ- 2500 בקבוקים.

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

כשרות: אין.

יקב מרגלית

רחוב הטחנה 60, בנימינה

[email protected]

אסף: 054-628-5666

יאיר: 050-533-4433

קרדיט תמונה: אייל קרן צילום קולינארי

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top