חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן עם 2 יינות – גשם לבן 2019 ו- סירה 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א

יקב שאטו גולן, החל את דרכו בשנת 1996 עת נטעה משפחת ריבק ממושב אליעד 131 דונם של ענבי קברנה סוביניון ומרלו בשטחים החקלאיים של המושב בדרום רמת הגולן. לאחר כשלוש שנים, בשנת 1999 , הקימה המשפחה יקב קטן בחצר המשק בשותפות עם שוקי שי וייצרו את 7000 בקבוקי הקברנה סוביניון הראשונים. בבציר 2000, בנוסף ליועץ שכבר היה ליקב, הוחלט להביא יינן מחו"ל שיעזור בתקופת הבציר שכבר גדל לכעשרים טון של קברנה סוביניון ומרלו. שנה לאחר מכן, כאשר ייצור הבקבוקים עבר למבנה החדש וכבר עלה ל-30,000, הגיע אל היקב יינן צעיר ונמרץ אשר חזר מלימודיו בארה"ב. אורי חץ הגיע יום לפני בציר 2001 ומאז לא הפסיק לעבוד ביקב. אורי עזר רבות לקדם את היקב בחשיבתו המקורית וגישתו חסרת הפשרות ולאחר שנים ספורות של עבודה הצטרף ליקב כשותף. בשנת 2002 ניטעו עוד כ- 110 דונם, נוספו זני ענבים חדשים וכמות הייצור המשיכה לעלות. נטיעות חדשות מתווספות כל הזמן במטרה להגדיל את הייצור, להחליף חלקות ישנות ולנסות עוד זנים חדשים. בשנת 2014 נפרד היקב מעלינו משוקי שי זכרונו לברכה, והעביר את אחזקותיו לחברת ש.א. יין – מהלך שהפיח ביקב רוח חדשה שדוחפת ומקדמת אותו למחוזות חדשים ומרתקים. יקב שאטו גולן עם 2 יינות – גשם לבן 2019 ו- סירה 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א.

יקב שאטו גולן סירה 2018

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות נדיבים של פלפל שחור, שזיף כהה, וניל ואגוזי לוז, קפה ופירות יער. החיך, מספק ריכוז מעולה ועוצמת פרי, המגובה במרקם משיי, מה שמוביל לקטיפתיות מתמשכת. טעמים של פרי יער שחור, דובדבנים, אוכמניות ורמזים לזיתים שחורים ומחמיאים לתווים ספייסיים, נוגעים בקלייה ואופי בשרי. טאנינים מלוטשים, משולבים ומובנים היטב, אך עדינים ורמז אלון, המעניק לסירה זה, מבנה ואורך נהדר. הטאנינים, מאוזנים באופן מושלם, על ידי החומציות הטרייה של היין.  לגימור, אורך ומורכבות מצוינים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 96% ענבי סירה, 4% ענבי קברנה סוביניון שנבצרו ידנית בכרם שאטו גולן.
הענבים עברו תהליך של תסיסה ספונטנית והיין התיישן במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות וישנות בטרם בוקבק.

אלכוהול: 14.4%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

כשר: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 155 ₪.

יקב שאטו גולן גשם לבן 2019

רשמי טעימה שלי: באף, "עושר ירקרק", של פרי בהיר ופירות הדרים, כולל אגס, חבוש, תפוח ירוק, מנגו לא בוגר ואפרסק לבן. בחיך, טעמים אחרים, הכוללים רמיזות לתווי פרחים מתוקים עדינים של יערת דבש, יחד עם תפוחים אפויים, וקרם לימון. ההתיישנות בחביות עץ האלון הוסיפה "עובי שמנמן" ועשיר חלקלק ומרקמי, בטעמי אגס עסיסיים לצד שקדים ירוקים, עשבי תיבול ירוקים מיובשים ומינרלים מלוחים. הסיומת, מונעת תבלינים. היין מאוזן, מורכב ועשיר.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: בלנד של 60% גראנאש בלאן, 40% רוסאן, שנבצרו ידנית מוקדם בבוקר בכרם שאטו גולן
הענבים עברו תסיסה באשכולות שלמים, והמיץ תסס באופן ספונטני בחביות ישנות לאחר 8 חודשים הוצא היין מהחביות ובוקבק.

אלכוהול: 13.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9°- 13°C

כשר: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 179 ₪.

יקב שאטו גולן

טלפון04-6600026
פקס: 04-6600274
דוא"ל: [email protected]
יקב שאטו גולן, מושב אליעד רמת הגולן 12927

*** יקב שאטו גולן אינו כשר***

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top