חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בציר חדש ליין הלבן מסדרת הדגל של יקב הרי גליל: יראון לבן 2019 – יין לבן יבש

יקב הרי גליל שמציין 20 שנה להקמתו, משיק בציר חדש ליראון לבן, מסדרת הדגל של היקב. יין לבן יבש מכרם משגב-עם אשר דושן בקומפוסט קפה ממוחזר של נספרסו. יקב הרי גליל דוגל בחזון הבר קיימא ומחויב להטמעת תרבות הקיימות ביקב ובכרמים למען הדורות הבאים, תוך שימור הסביבה הטבעית והייחודית של הגליל. כחלק מגישה זו, מוביל היקב פרויקטים רבים ביניהם, הימנעות משימוש בחומרי הדברה ומעבר לחלופות חדשניות שאינן פוגעות בסביבה, יצירת קומפוסט בעל מינרלים רבים לדישון הכרמים אשר מטיב עם הקרקע ומשפר את איכות הגפנים, פרויקט יין מהחבית להנגשת יין לקהל וצמצום צריכת בקבוקים, התקנת מערכת מתקדמת לטיפול והשבחה של מי שפכים ועוד.

יקב הרי גליל יראון לבן 2019

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של אפרסק לבן, נקטרינה ואשכולית, תאנה ומלון, עם רמזי עץ אלון המשתרעים לחיך. החך, בעל גוף בינוני נמדד בטעמים בשלים, כביטוי פרי מעולה, טרי ותוסס, עשיר במרקם פירות אבן, מלון ותאנה. חומציות מאוזנת ותווי אלון משולבים משלימים את המנגו והמשמש המשתהים על החך ברעננות ואורך טעם מרשים.

סוג היין: לבן יבש

תיאור היקב את היין: היראון הלבן הינו יין יבש בצבע צהוב בוהק שהתיישן בחביות עץ במשך חמישה חודשים. היין עשוי מ-100% ענבי שרדונה משובחים ואיכותיים אשר נבחרו בקפידה, נבצרו ידנית ונסחטו באשכולות שלמים, על מנת לייצר את היין הלבן הטוב ביותר. ליין ניחוחות של תפוח זהוב בשל, מנדרינה, אגס ורמז לעץ אלון ומינרליות והוא בעל מרקם משיי עם חמיצות רעננה וסיומת מענגת.

התאמה לאוכל: יראון לבן ישתלב נהדר עם מנות אלגנטיות כגון אניילוטי במילוי תפוח אדמה, ראטה בחמאת מרווה, פילה מוסר ים במעשנה עם עשבי בר, או מנת קולרבי צלוי בשמן זית על לאבנה וזעתר.

כעת כוללת סדרת יראון: יראון אדום, יראון לבן ויראון רוזה

 אזור גידול: הרי הגליל העליון, כרם משגב-עם אשר דושן בקומפוסט קפה ממוחזר של נספרסו

הרכב זני:100% שרדונה

סגנון: צהוב בוהק בצבע עם ניחוחות של תפוח זהוב בשל ,מנדרינה , אגס ורמז לעץ אלון ומינרליות . ליין מרקם משיי עם חמיצות רעננה וסיומת מענגת .

תהליך הייצור: הענבים נבצרו בבציר ידני  בשעת בוקר מוקדמת כאשר הטמפרטורות צוננות . הענבים נסחטו ועברו הצללה של 24 שעות שלאחריה ביצענו שפיה .התירוש תסס בחביות העץ והתישן במשך כחמישה חודשים על משקעי השמרים .

הבציר: עונת הגידול של 2019 החלה בחורף גשום במיוחד שהגיע עד כדי 150 % מהממוצע הרב שנתי . החורף היה ממוצע מבחינת הטמפרטורות  והגפנים החלו ללבלב בתחילת מרץ . הטמפרטורות במהלך עונת הגידול היו ממוצעות ללא אירועי קיצון משמעתיים . הבציר החל 16 לאוגוסט והסתיים ב 6 לאוקטובר . הבציר מסתמן כאיכותי במיוחד .

נתונים אנליטיים:

אלכוהול            13.5

חומצה (גר/ל)   5.7

pH                   3.32

מתיקות             יבש

אחסון ויישון: היין יהיה בשיאו בשנתו הראשונה וישמר היטב כשנתיים-שלוש ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-12 °C מעלות

כשרות: למהדרין הרב אוירבך, O.K.

מחיר מומלץ לצרכן: 102 ₪.

את היין ניתן להשיג בחנויות יין ומסעדות.

יקב הרי גליל

קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500
טלפון 04.6868748 | פקס 04.6868506
[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top