חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נבו – "אני מתפלל 3 פעמים ביום ובין התפילות, אני מוסיף תפילה ותודה, לכל האנשים הטובים שסובבים אותי"

הרבה דברים טובים קורים ביקב נבו ובכל ביקור שלי במקום אני נפעם מתנופת הגידול וההתחדשות והאמונה בבורא עולם שמסדיר כך זה נראה, את כל הדברים רק לטובה. קרוב ל- 20,000 בקבוקים מייצר יקב נבו בשנה ופורטפוליו היינות נשען על יין רוזה שעשוי מענבי קברנה סוביניון, יין לבן שרדונה, ויינות אדומים קברנה סוביניון זני, מרלו זני, פטיט וורדו זני בשנים טובות, יין בלנד המורכב מענבי פטי וורדו, ענבי קברנה סוביניון וענבי מרלו, ויש גם יין קינוח מחוזק בסגנון פורט העשוי מבלנד יינות אדומים. בשישי האחרון, הייתה לי הזכות לטעום מיינות היקב. מכולם אני חייב לציין. לרבות, טעימת חבית מיין המרלו 2018 שנמצא עדיין בחביות וממתין לתום ה- 24 חודשי יישון ולרבות, טעימת חבית מיין הקינוח המחוזק בסגנון פורט מבציר 2016 שכפי הנראה יבוקבק בסוף שנה זו פחות או יותר עם ביקבוק המרלו.

אבל רגע, עוד לא סיימתי לספר לכם על כל הדברים הטובים שקורים ביקב ובלי עין הרע הם שווים הרבה יותר מסתם מילת איזכור טובה.

אז אפתח בהתחלה בלספר לכם איריס ונבו חזן בעלי יקב נבו מחתנים את בנם הבכור בחודש הבא וההתרגשות בבית נמצאת על טורים מאוד גבוהים בהכנות לאירוע על כל המשתמע מכך. מזל טוב יקיריי מכל הלב רק ברכות ושמחות והמון סיבות לחיות ויינות טובים לעשות ולשתות.

אמשיך ואספר לכם שמשהו כמו 60% מיינות היקב מיוצאים לארצות הברית ותסכימו איתי שזה לגמרי WOWֱ

אוסיף ואספר לכם שאל היקב הצטרפה עלמת חן מקצוענית בשל ליאור פרל. זו האחרונה, הביאה עמה ניסיון עשיר מעבודה קודמת ביקב צרעה, והיא חדורת רצון, ידע וים של מוטיבציה לקחת את היקב למקומות אחרים והיא נושאת בתפקיד מנהלת התפעול של היקב כשתחת קורת גג זו היא מנהלת את מרכז המבקרים, אתר האינטרנט, קד"מ ושיווק, ידה בכל ויד כל בה ואיך מתאר אותה נבו: "אני לומד ממנה דברים על היקב שאני עצמי לא ידעתי"…

אבל רגע זה לא נגמר וליאור ונבו ואיריס רעייתו של נבו, החליטו לפתוח את היקב למבקרים על מנת להגדיל את החשיפה ואת המבקרים ביקב. ולראייה בשעתיים ביקור שלי ביקב, הבחנתי בשני זוגות שהגיעו בהפרש של כחצי/שלוש רבעי שעה בתיאום מוקדם להם המתינה ליאור עם גבינות טריות, לחם טרי, וכמובן הסבר סיור וטעימת יינות, ומליאור שמעתי שעוד מבקרים רבים בדרך מה שמלמד שדברים טובים לא כדאי להחמיץ.

ולטעימת היינות: 

יקב נבו רוזה 2019 –

עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון. פרס של אשכולות שלמים של ענבים שהגיעו מחלקה שהופרדה ושגודלה וטופחה במיוחד לסגנון הזה. צבע זהב אפרסקי נחושת בהירה. על האף, תווי פרחים עם רמזים של פטל ושזיף. זהו יין יבש עם חומציות טובה וחך תות מרענן בנגיעות של סחיטת לימון. טעמים אלה "רוקדים על פני החיך" ויוצרים תחושת פה וסיומת מתמשכת. אלכוהול 13.9%.

יקב נבו שרדונה 2019 –

שרדונה ראשון של היקב. לצורך עשיית היין גייס נבו שני יועצים את הייננים איתי להט ואייל דרורי. זהו יין ביכורים של היקב. היין עשוי על טהרת ה- 100% ענבי שרדונה. הענבים נטועים על חלקת כרם שבאדמתה ריכוז גדול של גיר. היין לא עבר מלולאקטית. היין התיישן בשני סוגי חביות שונות לחלוטין. האחת חדשה ויקרה בת 300 ליטר, השנייה חבית בת שנתיים, ועוד מיכל נירוסטה. התסיסות בתוך כל אחת מהחביות כשבהן סוג שמר שונה נעשו בנפרד ולאחר 10 חודשים נעשה איחוד לכדי תוצאה סופית. צבעו כעין הקש נקי וצלול נוגע בשוליים בוהקים עם נגיעות מוזהבות ירקרקות. האף שלו מציג ניחוחות מלוחים עדינים, קרם ועץ אלון קל ונקי עם רמזים לאבן ואגס. החיך ממוסגר על ידי קו חומצה מינרלית מופלאה שהיא גם רעננה וגם חדה ונקייה לצד ניואנסים הדריים כמו מלון ירוק ואפרסק לבן.

יקב קברנה סוביניון 2018 –

נבו מספר ששנת הבציר 2018 אולי לא תזכה בתואר שנת הבציר הטובה ביותר אבל לבטח המיוחדת ביותר. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון חדש. הוא עשוי על טהרת ה- 100% קברנה סוביניון. היין שחור בצבעו. הוא צעיר לגמרי. אבל מביא עמו את כל התכונות הזניות של ענבי קברנה סוביניון על כל הפוטנציאל המתבקש מהם. האף מציג מגוון גדול של דומדמניות שחורות וסיגליות, גרגרי יער אדומים טריים שזורים בניחוחות אקליפטוס ומנטול. בחך, נתפס ביטוי אמיתי לטעמים האופייניים של קברנה סוביניון, פרי יער כהה ומרוכז משלב קאסיס, שזיף כהה, דובדבן שחור כולם משולבים בטבק בשילוב עם רכות יוצאת דופן, תבלינים מעץ אלון מתובל, תחושת פה עשירה וחלקה גימור עסיסי ומשתהה, ועם כל הטוב הזה הוא עדיין ילד.

יקב נבו בלנד 2018 –

מורכב מפטי וורדו כ- 50%, קברנה סוביניון כ- 40%, והיתרה מרלו. היין התיישן 14 חודשים בחביות חדשות. היין עשיר בריחות צבעים וטעמים. צבעו כהה נוטה לשחור. באף, ארומות אינטנסיביות של דומדמניות שחורות, אוכמניות כחולות, דובדבן שחור, שזיף סגול וציפורן, מהווים את הבמה הממוסגרת בניואנסים של אלון קלוי ועשיר. בחך, מורכבות, גוף מלא, טאנינים קטיפתיים, עם דובדבנים ותווי דומדמניות שחורות, שוקולד לבן ולבנדר, המובלטים בטעמי אלון מתובלים. סיומת ארוכה ומהנה מאוד נעימה וטעימה.

יקב פטי וורדו 2018 –

לא בכל שנה כך אומר נבו הפטיט וורדו שלי יכול לעמוד בפני עצמו כיין זני ולתת את הנוכחות שלו ולפיכך עשיתי מהיין הזה יין העומד בזכות עצמו בבצירים 2012, 2014, ו- 2018 כשכל הבצירים האחרים היין הזה נכנס לתוך בלנדים. בציר 2018 היה בציר מטורף מוסיף ואומר נבו. לדעתי ידו של בורא עולם נגעה בבציר הזה. כל היינות , כל החלקות, מבחינתי הבציר היה מושלם עד כדי כך שאני מוכן להוסיף לכל תפילה שלי שאני נושא עיניי למרומים בכל בוקר תפילה שבכל שנה הבציר שלי והיין שלי יהיה כמו 2018. היין התיישן 14 חודשים בחבית חדשה. ליין 14% אלכוהול. והיין שחור בצבעו עם גוונים סגולים וכשאני מעיר/מחמיא לנבו על הצבע המדהים הזה הוא אומר שהפטי וורדו עבר 3 שפיות והצבע שנותר בתחתית המיכל אחרי השפיות לפני הביקבוק היה אדום כהה ומרוכז להפליא. צבעו, כהה ועמוק ושוליו בוהקים בגווני סגול. באף, תווים ריחניים של פטל שחור ודומדמניות שחורות נתמכים ברמזים של סיגליות וארז.
בחך, היין בעל גוף בינוני עם פירות שחורים בחזית. התבגרות בחבית מספקת תווים מורכבים נוספים של פרי יער שחור מלוטש וארז. המרקם הדק, מבוסס על טאנינים משולבים וקו ואורך עשיר שהוא פטי ורדו.

יקב נבו מרלו 2018 – טעימת חבית

נמצא עדיין בחביות. מינימום זמן יישון 24 חודש בחביות חדשות. חלקת מרלו הנטועה על אדמת גיר בציר של כ-450 קילו לדונם, כמויות חומצה מטורפות. היין צעיר מאוד. לדברי נבו לא כל חומר גלם ידע להתמודד עם 24 חודשי חבית חדשה והוא מספר שהוא למד איך להתנהל מול החלקה הזו. גם היין הזה כמעט שחור בצבע שלו מה שמייחד את כלל היינות האדומים בטעימה זו. צבע היין כאמור כהה עם שוליים בוהקים עם גוונים סגלגלים משתקפים. באף, תבלין רמיזה ניואנסית קלילה לקינמון ועור איטלקי חדש, תווים עשבוניים, בפה, פירות יער שחורים וכחולים, גוף בינוני ומרקם משיי. יופי של פוטנציאל לקראת המשך הדרך ומי שמכיר את יינות המרלו של יקב נבו יודע שיש הרבה למה לצפות כי הכיוון לפי שעה הרבה יותר מברור. הוא מדויק.

יקב נבו

משק 57, מושב מטע

שעות פעילות:
א-ה – לפי תאום מראש.
ו’ – עד שעתיים לפני כניסת השבת
סגור בשבת

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top