חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גרוס יין הדגל קברנה סוביניון GENESIS 2012

בפסטיבל היין האחרון 2019 שהתקיים במוזיאון ישראל בירושלים, הסתובבה שמועה ואולי היה זה סוג של באזזז יחסי ציבור, בדמותו של יין דגל מיסתורי, בשם GENESIS של היינן יהודה גרוס מיקב גרוס. אבות אבותיהם של מפיצי השמועה היו קבוצת חברה דתיים שסיפרו בהתלהבות על קיומו של יין זה ואחד מהם גם ידע להתרברב שגם טעם את היין בניו יורק. החשתי את צעדיי לעמדת ההטעמה של יקב גרוס וביקשתי לטעום מהיין המדובר. ידידי היינן יהודה גרוס לא היה בנמצא, כך גם לא היין. מטעימי היין בעמדה שמחו להטעים לי יין אחר של היקב אבל לא את שחשקה בו סקרנותי. ידידי שרגא גבהרד מאתר היין הכשר חיזק את תאבוני כשסיפר כי היין קיים וכי מדובר ביין פרימיום של היקב. אז מה עושים? מחפשים. וכך בדרך לא דרך, הצלחתי להניח ידי על בקבוק יין שכזה מבציר 2012 נושא כולו כיתוב באנגלית למעט המילים בעברית: כשר לפסח בהשגחת הבד"צ. האיש שדאג להביא לי את היין, ידע לספר "שאין אותו להשיג וכי המחיר המבוקש עליו נושק את ה- 500 ש"ח, או אם תבקש יפה 150$ דולר."… כבר שנים, אני מלווה את היינות של יהודה היינן שאינו חושש מלעשות את יינותיו "מלאים", "כבדים" ועשירים בפרי עסיסי. יהודה גרוס, דור שני למשפחת מגדלי אתרוגים נחשף ליין וליין איכותי של יקב מרגלית, בעת שהיקב שכן בתוך פרדס באזור חדרה, שם למשפחת גרוס יש פרדסי אתרוגים, כאן החלה האהבה, מכאן התפתחה הסקרנות, חולפות להם שנים, וב- 2011 החליט יהודה שהוא בשל מספיק לעשות יין בעצמו במבנה בתוך חצר בית המשפחה בפתח תקווה. 10,000 בקבוקים ייצר יהודה בשנה הראשונה, לא לפני שהטעים ותיקן ושינה ולמד מכל מלוויו ומוריו, ואלה, חבריו, ומכרי המשפחה, היו הראשנים שדאגו שמלאי היינות פשוט ייעלם. בואו ותצטרפו אלי לטעימה.

יקב גרוס יין הדגל קברנה סוביניון GENESIS 2012

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב זני: 100% קברנה סוביניון

תיאור היקב את היין: יין זה, הוא בלנד נבחר של 3 חביות יוצאות דופן. יין יוקרתי זה הנו חלק ואלגנטי עם דובדבן שחור יפה, שזיף בשל, עשבוני עם ניואנסים של עץ אלון המסתיימים בטאנינים קטיפתיים.

הכרם: הענבים מגיעים מחלקת הפלאטו של הכרם שלנו בקדיתא בגובה 790 מטר נגדית להר מירון.

התיישנות: היין התיישן במשך 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

בקבוקים: מהיין נעשו בסך הכול 400 בקבוקים במהדורה מוגבלת.

אלכוהול: 14.5%

כשרות: כשר לפסח בהשגחת העדה החרדית ירושלים. לא מבושל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16- 18 מעלות C°

רשמי טעימה שלי: צבע, שזיף אדום כהה ועמוק. באף, פרי שחור כהה ובשל ומרוכז מאוד. דומדמניות, דובדבנים ושזיפים ,לצד ניחוחות של כמהין ועשבי תבלין. החך, עם משקל גוף עשיר, מלא, עם מרקם גמיש. שכבות מורכבות של פרי פטל שחור ועסיסי. תווי אדמה, של טבק ותחרת עץ אלון וארז, עם ליבת שוקולד מריר. ניואנסים של מאפה שוקולד מריר ומאפה פטל שחור, משלימים את עשבי התיבול והטבק הנהדרים, בגימור הארוך והנדיב העשיר והרך. יופי של יין.

יקב גרוס

מושב נחלים רחוב דן 18

‏050-566-6332‏

עיבוד לתמונה: אור רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top