חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי רקנאטי משיקים את יינות הדגל בסדרת ספיישל רזרב – לבן מבציר 2017 ו- אדום מבציר 2016

באירוע עיתונאים שהתקיים בתל אביב במלון הבוטיק דריסקו, חגגו אנשי יקב רקנאטי, הבעלים לני רקנאטי ואורי שקד, מנכ"ל היקב יניב ענבר, סמנכ"ל היקב היינן גיל שצברג, היינן הראשי קובי ארביב, מירב קרן לוי אשר על השיווק, מעיין חי הארגונומית ומנהלת הכרמים, את השקת 2 יינות הדגל בסדרת הספיישל רזרב – הלבן מבציר 2017 ו- האדום מבציר 2016. קדמה להשקת היינות טעימת קבלת הפנים מבקבוק מגנום רוזה גרי מרסלאן מבציר 2019. גולת הכותרת של האירוע הייתה טעימה השוואתית על ציר הזמן של יינות ספיישל רזרב לבן מהבצירים: 2017, 2016, 2013, 2012. ויינות ספיישל רזרב אדום מהבצירים: 2011, 2013, 2015, ויין ההשקה 2016. בעוד היין הלבן המושק באירוע מבציר 2017 מעט סגור ומופנם הפגינו היינות הלבנים מה 2016 אחורה בשנים עוצמות מדהימות, התבגרות יפה של יין לבן במדינה חמה, זהות, אופי, ייחודיות והמון נוכחות, שילוב והשלמה הרמונית של שני הזנים הרוסאן והמרסאן, הארומות, הטעמים והצבע והיו פשוט מדהימים!❤️??

SPECIAL RESERVE

סדרת הספיישל רזרב

היא שם נרדף ליינות הדגל של היקב. סדרה זאת מבטאת באופן מושלם את המיטב שבכל שנת בציר, מחלקות כרם מצטיינות. מחלקות אלו, הייננים של רקנאטי מפיקים יינות ספיישל רזרב  המייצגים יקב, שנת בציר וטרואר. סדרה זו היא גאוות היקב וככזו היא מככבת בכל שנה בפסגת הציונים של המגזינים הנחשבים בעולם בציונים של למעלה מ 90 נקודות. הספיישל רזרב האדום מופק רק בשנות בציר משובחות והוא מייצג את הטוב שבזנים הקלאסיים ואת המיטב שבזנים הים תיכוניים ובזאת מצליח לייצג את החזון של היקב ואת העשייה המדויקת של צמד הייננים. על מנת לשמור על סטנדרטים גבוהים הספיישל רזרב האדום מופק רק בשנות בציר משובחות. הבציר הראשון של הספיישל רזרב הלבן מזני הרוסאן ומרסאן הים תיכוניים היה ב- 2012, ומאז ממשיך היקב בחזון ובגישה הים תיכוניים. יין הדגל הלבן זכה לא פעם בציון מעל 90 נקודות והוא ממשיך להצדיק את מקומו כיין הדגל הלבן של היקב.

כשהתחילו לייצר את הספיישל רזרב הלבן של יקב רקנאטי מספר גיל שצברג סמנכ"ל היקב ובשעתו היינן הראשי של היקב, היין היה מורכב מויונייה, שרדונה וסוביניון בלאן ואיך שנכנסו לניבה הכרמים הראשונים של הרוסאן והמרסאן שניטעו בקדמת צבי, זיהו מיד ביקב שיש להם משהו אחר בידיים, חומר עשייה ליין ספיישל רזרב שיהיה הרבה יותר מעניין והרבה יותר "אמיתי" לספיישל רזרב מהבלנד הקודם. בצורה די מהירה יחסית עברו ביקב לבלנד של רוסאן מרסאן שייצג את הספיישל רזרב.

כשלאורך הדרך המון "משחקים" בכדי להבין את הכרמים ואת הפרי ואיך עובדים איתו לכן בטעימה הכל כך חשובה על ציר הזמן ניתן לזהות אבולוציה שינויים ותמורות שחלו ביין הזה בתהליך מתמשך של ניסוי ותהייה.

בעוד היין המושק מבציר 2017 מורכב מ- 70% רוסן ו- 30% מרסאן. עם השנים והלמידה של הכרמים והפרי וטעימות ממושכות הבלנד השתנה בכל שנה לכאן ולכאן כאשר ביין העתידי ה- 2018 האחוז של הרוסאן יגדל לכדי 80% כשהמרסאן יקטן לכדי 20%. אבל מאוד מעניין לראות איך באים לידי ביטוי אותם שינויים באחוזים של מרכיב הבלנד.

בכל מקרה אנשי היקב מאושרים ושמחים משני הזנים האלה הרוסן והמרסאן שהם במהותם זנים ים תיכוניים שיותר ויותר פשוט מבחינת תפוקה וביצועים עובדים נהדר ביקב כשהם למעשה תואמים את סגנון היקב וכמובן את האקלים הארץ-ישראלי. עם השנים גם יקבים נוספים מגלים את היינות האלה וביקב רקנאטי רק שמחים על כך שיקבים אחרים בעשייה שלהם נותנים "אישור" לכוון הנכון שבחרו ברקנאטי. החמיצות הטבעית מביאה את היין להיות נגיש ושתי כשהוא מביא עמו גם חוויה קולינרית של יין ואוכל. יין שמלווה אוכל ולא הולך לפניו או מאחוריו. יינות הדגל שומרים על אלכוהול לא גבוה הן ביין הלבן והן ביין האדום וזאת כתולדה מבציר יחסית מוקדם מה שביקב אוהבים לכנות "בציר בדיוק בזמן", בציר שנותן ביטוי לפרי הטרי והנכון ומסתבר שיש שכר למאמץ. ה- 2016 הרכב הבלנד מעט שונה 60% רוסאן ו- 40% מרסאן. הוא מתחיל להתבגר יפה, והטעמים השלישוניים מתחילים להופיע, הפרי מאוד דומיננטי מה שנוהגים לכנות באנגלית STONE FRUIT פירות עם גלעין במרכז כמו מישמש או אפרסק לבן. זו לחלוטין לא המצאה של יקב רקנאטי הבלנד הנהדר הזה ובעמק הרון שבצרפת נוהגים ליצור יינות מהבלנד הזה כבר שנים, אבל הדוגמא הישראלית מבית יקב רקנאטי במהדורת הספיישל רזרב יכולה לעמוד בגאון מול כל יין צרפתי מעמק הרון ולתת פייט ראוי ויותר ממכובד. היין מבציר 2013 גם היה פחות או יותר בהרכב בלנד זהה של 60%-40%, הרכב הבלנד באותה השנה היה די מקובע ביקב, אבל ככל שהכרמים התבגרו והעבודה עם הפרי נלמדה גם אנשי היקב החלו עושים את ההתאמות שלהם. ה- 2013 בן ה- 7, היה לא פחות מיין מרשים. הוא הפגין טעמים מורכבים יותר (שלישוניים) , צבע נהדר. התבגר מאוד יפה ובחינניות בזכות עבודה נכונה עם עץ החבית ואיזון מדוייק שלא עייפו את היין. מה לומר לכם. יינות הספיישל רזרב מהשנים אחורה הם יינות ארכיון שלא מוצעים למכירה. אם מי מכם מחזיק מהיינות האלה בבית. וואללה אני מקנא בכם ואם תפתחו אותם טוב תעשו אם תשתו אותם לצד מי שידע להעריך. כעובדה יינות הספיישל רזרב של יקב רקנאטי הן הלבן והן האדום מפגינים יכולת התיישנות, התבגרות והכי חשוב השתבחות על ציר הזמן ועל כך שאפו.

יקב רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2017

ספיישל רזרב לבן, הינו יין הדגל הלבן של יקב רקנאטי.

יין זה הוא בלנד של שני זנים "ים תיכוניים" רוסאן ומרסאן, המזוהים עם דרום עמק הרון שבצרפת.
בעת ההבשלה נבצרים אשכולות הענבים עם אור ראשון באופן ידני וסלקטיבי ומיד בהגיעם ליקב נסחטים בשלמותם, סחיטה עדינה.

תסיסה בחביות צרפתיות של כל זן בנפרד, בטמפרטורה נמוכה של 12מעלות, מוסיפה לרעננות היין, מורכבות, עידון ואגוזיות יוצאי דופן.

כל זן מתיישן על משקעיו כ 10- חודשים באותן חביות צרפתיות שבהן תסס, ובמהלך ההתיישנות עובר היין ערבוב של אותם המשקעים על מנת להוסיף עושר, אלגנטיות ואיפוק שתורמים מאד לאיזון היין ולשלמותו.
בסיום תקופת ההתיישנות אנו טועמים ומחליטים על הבלנד הסופי.

ליין ארומות וטעמים של פירות גלעין רעננים, פרחים לבנים וחמאתיות מלטפת.

מיין זה יוצרו: 6103 בקבוקים בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן: 149 ₪

יקב רקנאטי ספיישל רזרב אדום 2016

ספיישל רזרב אדום הינו יין הדגל של היקב.

יין זה מבטא את המיטב שבכל שנת בציר, כלומר את החלקות שהניבו ענבים יוצאי דופן מהם יוצרים הייננים את היין הטוב ביותר בכל שנה ושנה, יין המייצג יקב, שנת בציר וטרואר.

עם הגעת הענבים ליקב הם מופרדים מהשדרות ונמעכים בעדינות. לאחר תסיסה במיכלים וסחיטה, אנו מעבירים את היין לחביות מעץ אלון ו 500- ליטר. (FOUDRE) צרפתי, בגדלים מיוחדים של 3,000 ליטר השימוש בחביות גדולות אלו, מסייע בשמירה על רעננות הפרי ותורם ליצירת יין אלגנטי, מאוזן והרמוני.

במהלך חודשי ההתיישנות הראשונים בחביות נשמרת תוצרת כל חלקה בנפרד ולאחר מכן נערכת סדרת טעימות על מנת להחליט על הרכב הבלנד.

עם סיום הרכבת הבלנד, מוחזר היין לחביות להשלמת תקופת התיישנות של 16 חודשים, במהלכה הוא משתבח ומתעדן.

ספיישל רזרב אדום 2016 הינו יין בעל גוף מלא ועשיר ולו חומציות מאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים. ליין ניחוחות שוקולד ופירות יער, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים. בכדי לייצר את היין הטוב ביותר, ההרכב הזני של היין משתנה משנה לשנה, ובבציר 2016 הוא מורכב מקברנה סוביניון, סירה, קריניאן, מרסלאן ופטיט סירה.

על מנת לשמר את טעמיו הייחודיים בוקבק היין לאחר סינון גס בלבד והוא מוכן לשתייה כבר כעת אולם יתיישן היטב בבקבוק במהלך העשור הקרוב ואף יותר מכך.

מחיר מומלץ לצרכן: 189 ₪.

כשרות: כשר בהשגחת הרב וייס מכפר הרוא"ה (הרבנות הראשית), וה-Orthodox Union OU) והחל מבציר 2006, גם בהשגחת בד"צ "בית יוסף".

יקב רקנאטי

פארק תעשיות עמק חפר, גשר העץ 16, עמק חפר

04-622-2288

קרדיט צילום הבקבוקים: גיא הכט

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top