חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"דרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו" – "אנחנו מאוד מאוד אוהבים בשר, אבל לא פחות אוהבים אנשים".

יותר מ- 15 שנים, חלפו מאז הייתי כאן בפעם האחרונה בסדנת בשר בדרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו, אותה העביר המייסד והבעלים רפי קורנפלד. הרבה אני לא זוכר מאז, ולא מעט דברים השתנו. רפי זיכרונו לברכה נפטר, העסק עבר מניר צבי לאזור התעשייה טרוגוזין הסמוך בין כפר חב"ד לבית דגן מאחורי תחנת הדלק דור אלון, והמקום גדל והפך למפעל המייבא ומעבד בשר, לצידו נפתחה חנות/איטליז המוכרת את תוצרת המפעל ושלוש חנויות נוספות הראשונה בתוך הכלבו של קיבוץ מגל, השנייה בתוך הכלבו של קיבוץ עין חרוד מאוחד, והשלישית בצרכניית בית חנן, מוכרות ומשווקות את התוצרת. אז מה? אתם חושבים שאם חלפו למעלה מ- 15 שנים לא התגעגעתי לטעמים? אז חיפשתי סדנאות ואני בודק באתר האינטרנט וכולן כמעט מלאות ואני לרגע מהסס והן מתמלאות ומלאות, אז הפעלתי קצת קסם אישי וקשרים ומצאו לי מקום לסדנה שנערכה בערב יום חמישי האחרון.

בדרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו מתעסקים בבשר למעלה מ- 20 שנה, לפני כ-3- שנים, הם עברו לכאן למקום החדש, כאן הוקם המפעל וחנות האיטליז שלפניו. מרבית הבשר הנמכר כאן, מיובא מארגנטינה. עופר ויזל הכיר את רפי קורנפלד בשנת 1993 עת רפי היה ספק הבשר של רשת אל גאוצ'ו שבאותן השנים הייתה בשיא פריחתה ועופר ניהל את סניף אל גאוצ'ו ברחוב פינסקר בתל אביב. בשנת 1994 אחרי שרפי נפל למשכב, עופר הגיע לעזור בעסק ולציפי רעייתו של רפי וככה הכירו השניים והתפתחה ידידות שהפכה גם לשותפות. תוך כדי, עופר עוזב את אל גאוצ'ו ופונה לעסוק בתחום ההיי-טק כ-4 – שנים. לפני כ- 11 וקצת שנים, רפי קורנפלד זיכרונו לברכה הלך לעולמו ועופר ואחיו הגיעו לסייע לציפי ולקיים את סדנאות הבשר שהיה עורך רפי כממשיכי דרכו. אחרי שנתיים, ומ- 2010 השניים, ציפי קורנפלד ועופר ויזל שותפים.

מפעל הבשר הוא מפעל בוטיק שאינו עולה על 15 עובדים כולל משגיח הכשרות. סדנאות הבשר שמקיים המקום, מיועדות בראש ובראשונה לקהל הרחב. לימי כיף. לוועדי עובדים, למפגשי חברים, מסיבות רווקים, יום הולדת שישים וחגיגות יובל חמישים, לאירועי וערבי גיבוש. כמתנה לבת או בן הזוג. לאירועי חברה ומשפחה, לקרניבורים ושאר טורפים. והם מתקיימות פעמיים בחודש קבוע בימי חמישי בתיאום טלפוני מראש.

המסר הכי חשוב שיש לציפי קורנפלד לומר, זה קודם כל איכות. והיא מוסיפה ואומרת: "כל מי שנכנס אלינו לחנות, אנחנו רואים בו משפחה. בן בית שלרוב יחזור לפה ויהפוך במוקדם או מאוחר גם לחבר שלנו".

"יש בשר טוב בארץ" אומר עופר. "אנחנו מעריכים ומאוד מכבדים את הבקר ואת היצרנים המקומיים אבל כעובדה, הבשר בארגנטינה יותר טוב".

המפעל והאטליז, מוכרים נטו לאנשים בשוק הפרטי. ואם ישנן מסעדות בוטיק היודעות להעריך את הבשר ואת התוצרת של המפעל, הם מגיעים עד לכאן לרכוש.
תוכלו לרכוש כאן בורגרים ונקניקיות בשר בקר וגם כבש, חלקי עוף, ואפילו עוף שלם ללא עצמות, החורף בפתח וגם עצמות נהדרות לחמין תמצאו כאן.

סקופבדרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו יוצאים עם מוצר חדש שהולך להיות שוס אמיתי לכל חובב בישול באשר הוא פרטי או מקצועי וזה ציר בקר לא תעשייתי אלא כזה שנעשה באהבה עם עצמות וירקות שבושלו יחדיו 16-18 שעות וצומצמו לכדי כלי תכולה בצורת מגשית אטומה במנות של כוס ציר נקיות מכל מיני תוספים מלאכותיים או תעשייתיים מוצר שעד היום אין לו במתכונתו אח ורע בשוק האוכל ישראל.

מוצר חדש נוסף הוא שווארמה TO-GO זהו שיפוד עמוס בבשר אותו אתם לוקחים עמכם ומתקינים אותו בביתכם על מיתקן הגריל שלכם. את השיפוד אתם יכולים להחזיר ריק ולקבל במקומו כחוזר חלילה שיפוד חדש עמוס בבשר. גם את המתקנים הייעודיים המסתובבים תוכלו להשכיר כאן.

בדרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו נותנים יחס אישי ופרטני עם הרבה הערכה וכבוד ליקב טפרברג על שלל פורטפוליו היינות מסדרות הבסיס ועד ליין הדגל ויין הקינוח. עופר מספר כי "שנים, הם מלווים באהבה את היקב ויינותיו ואלה היינות מלווים את מנות הבשר לכל אורכן של סדנאות הבשר בהתאמה של יין לכל מנה".

אם אתם באתם רק לאכול ולא ממש מעניינים אתכם ההסברים המלומדים של עופר על הבשר על היין שמלווה או על איך מדליקים את האש ואיך שומרים על החום מתי הופכים ומתי מורידים מהגריל, אז הכול טוב. אין כאן איזו אג'נדה מוכתבת של הטפה של סדנא שאם לא תקשיבו לא תאכלו. באתם לשבת לאכול. אתם עסוקים בעצמכם, בסובבים אתכם ליד השולחנות, זה לגמרי בסדר, עופר פשוט יתפוגג ואתם תשקיעו את עצמכם עמוק באכילה.

חנות איטליז קטנה ומפתיעה.
כבר שנים שהם מספקים בשרים איכותיים למגזר הפרטי וקצת בסיטונאות. דרום אמריקה חרטה על דיגלה שיווק בשר איכותי ולא מעובד. הנקניקיות, הקבב ושאר הטחונים שלהם, מיוצרים בשיטות מסורתיות כאילו יוצרו בבית. ה"המבורגסה", מיוצרת באופן ידני מכיוון שלא הצליחו לייצר אותה כמו שרצו במכונה. בחנות הממוקמת באיזור התעשייה טרוגוזין בית דגן ניתן למצוא כמעט את כל סוגי הבשרים בתנאי שהם הצליחו למצוא אותם איכותיים מספיק וליישן אותם בדיוק במידה הנכונה.

מניסיונם העשיר, הם מאמינים כי הבשר בדרום אמריקה (היבשת) טוב יותר מזה המגודל בארץ. הבדלי הרמות נגרמים עקב שיטות גידול שונות, מזון שונה, גיל השחיטה ועוד מרכיבים רבים. במשך שנים יצא לבשר המיובא שם רע בגלל הנוהג לעבד אותו. כאן הם מוכיחים היום כי יש בשר מיובא המגיע לרמות שלמות במחירים הגיוניים.

כשרות – כל הבשרים כאן כשרים, וחלקם, רק אלו שניתן לבצע את התהליך ללא פגיעה באיכות המוצר אף מוכשרים.

בחנות ניתן לקבל הדרכה יעוץ ומתכונים לכל הבשרים הנמכרים ולכשתגיעו בפעם הראשונה רוב הסיכויים שתכניסו ראש תוהה ותשאלו איפה כאן מוכרים בשר. החנות הממוקמת באזור התעשייה טרוגוזין תפתיע אתכם מהרגע הראשון. תמצאו כאן שפע בשרים לכל עניין ומטרה כולם נבחרים בקפידה ומיוצרים באהבה בדגש על איכות המוצר והבקרה המוקפדת על טיבם. בנוסף לבשרים, יש כאן מגוון רחב של יינות, מוצרי פולקלור ארגנטינאי, סכיני שף, סירים, פלצ'ות, מלקחיים וכלים תומכים אחרים הם רק חלק ממגוון קטן של הכלים שניתן למצוא. גם ניתן לרכוש פריז'יטות שהם כלים המשמשים להגשה של בשר תוך כדי שמירה על החום על ידי שימוש בגחלים מהגריל, פחמים איכותיים, גרילים וציוד נלווה לגריל ולמטבח.

שירות אישי זה לא סיסמא בחנות. בחנות פוגש כל לקוח מוכר אשר ישמח לייעץ לו אודות סוגי הבשרים, כמויות, שיטות צליה תזמון ולמעשה להיות שם עבורכם בכל שאלה שיש לכם.
החנות פתוחה מיום א עד יום ו ברצף.

סדנאות הגריל
סדנאות הגריל בדרום אמריקה אסאדו וגריל, הינן חוויה לימודית מעשירה ומשביעה. שנים של ניסיון בתחום האסאדו ובתחום ההדרכה מתרכזים לשלוש שעות של עונג צרוף במהלכו לומדים המשתתפים להכיר את תרבות הגריל הארגנטינאי מבחירת הפחם והדלקתו, דרך הגריל המיוחד, סוגי הבשרים השונים, טיפים לצלייה כמויות והגשה. במהלך הסדנא אוכלים המשתתפים כמויות ענקיות של בשר המלווה במגוון יינות של יקב טפרברג.

את האמת לומר לכם, אינני יודע כמה אנשים השתתפו בסדנה, אבל מיותר לציין שהתפוסה הייתה מלאה. דבר אחד מובטח לכם וזה חשוב. מרגע שביצעתם את ההזמנה, מקומכם שמור. שמור בצורה שכזו שהשם שלכם ממתין לכם על השולחן ליד הצלחת וכוס היין.

כשהבטתי אל הנוכחים הקבוצה הייתה מורכבת מנשים וגברים כאחד עם יתרון מספרי קל שבקלים לטובת הגברים. אבל היו שם נשים בין אם כבת זוג, בין אם כזוג או שלוש חברות שהתכנסו יחד, כך גם הגברים. היו שהגיעו כבודד, היו כשניים והיו כקבוצת גברים, וכולם, אבל כולם רעבים.

אגב רעבים, אני מוכרח להכין אתכם מראש. תגיעו רעבים, תגיעו מוכנים, ותשאירו המון מקום בבטן לקראת מה שאתם הולכים לקבל, כי כמויות הבשר המוגשות אל השולחנות הן לא פחות משערורייתיות בלתי נתפסות הרבה מעבר ליכולת של העין והקיבה לקבל ולהכיל בלי להותיר טעם של עוד כי אתם תצאו מכאן באחריות מפוצצים.

בהתחלה, כדי לפתוח לכם את התיאבון, מוגשים אל השולחן טעימות של פיסות בשר שירדו זה עתה מהגריל. מדובר בפיסות של קוביות שבהן נעוץ קיסם, והן טעימות ומגרות והן אפילו לא מסמנות את תחילת ההילולה.

ציפי קורנפלד הבעלים, פותחת בהסבר קצר של קבלת פנים על המקום, על בעליו, על רפי קורנפלד בעלה ז"ל שהקים את העסק וייסד והוביל לאורך השנים את סדנאות הבשר.

ועופר ויזל השותף ממשיך אחריה ומספר על סוגי הבשר, חלקי הבשר בפרה, מוציא את הנוכחים לדקות אחדות אל החצר לחזות בהדלקה נכונה של מנגל ופחמים על הסוג המומלץ ומלווה לכל אורך הסדנא בהסברים ויין כמלווה המנות מבלי להיות מעיק או מעייף והוא בניסיונו הרב וחושיו יודע מתי לעצור כשהוא מרגיש שהוא מדבר יותר מדי לאוזניים עייפות ולעיניים רעבות.

בין מנות הבשר המוגשות תקבלו גם אמפנדס עם בשר וגם עם פטריות, רוטב צ'ימיצ'ורי, וגם סלט ירוק קצת חריף, וגם סלט ירקות ותפוחי אדמה, יש גם לסיום, בננה בשוקולד על הגריל, עם יין קינוח צונן מתוק ומפנק.

אין מילים בפי, לתאר את גודל החווייה. ואני תקווה שבחלק מן התמונות תמצאו את הטעמים והריחות.

דרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו

אזור התעשייה טרוגוזין בין כפר חב"ד לבית דגן  טל' 03-9014730

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top