שוק האלכוהול בישראל 2011 – מחקר מקיף על שוק האלכוהול בישראל בעשור האחרון !

לאחרונה פרסמה חברת (IWSR (International Wine & Spirit Research הבריטית, אשר עורכת מחקרי שוק בתחום משקאות האלכוהול ברחבי העולם, מחקר מקיף על שוק האלכוהול בישראל בעשור האחרון. 

עליה של 25% בצריכת האלכוהול בעשור האחרון

על פי נתוני חברת IWSR נמצא כי בשנת 2011 צרכנו 7,750,000 ליטרים אלכוהול בישראל. עוד נמצא כי צריכת האלכוהול בישראל עלתה בעשור האחרון (2001-2011) ב- 25%. גם בחלוקה לענפי המשנה של שוק האלכוהול (יין, בירות ומשקאות חריפים), נמצא כי כל אחד מן הענפים הללו עלה בשיעור זהה של כ-25%.

 

הישראלי אוהב לשתות בעיקר יין

על פי המחקר, נכון לשנת 2011, צריכת היין מהווה כ-63% משוק האלכוהול בישראל, שוק הבירות מהווה כ- 12.5% והמשקאות החריפים כ-24.5% מצריכת שוק האלכוהול.

 

מגמות שתייה של משקאות חריפים בעשור החולף

כאשר מתמקדים בענף המשקאות החריפים בלבד (ללא יין ובירות) במבט לעשור החולף, נמצא כי במשקאות הביטרס והאפריטיפ חל הגידול המשמעותי ביותר (310%). מנגד, הברנדי רשם פיחות של 68% באותה תקופה, יותר מכל משקה חריף אחר. בנוסף, כ-54% מצריכת המשקאות החריפים הינה של וודקה בלבד. לאחריה באים משקאות האניס והוויסקי עם כ-12.5% משוק המשקאות החריפים כל אחד. 

 

מגמות טרנדיות (3 השנים האחרונות)

כאשר בדקנו מה קורה בשנים האחרונות (2009-2011), כאן נכונה לנו הפתעה. צריכת הוודקה הפופולארית יורדת בכ- 7.5%. אין מדובר באירוע נקודתי, אלא בירידה מתמשכת של שלוש שנים. גם הטקילה צונחת ב-90%. לעומתם, צריכת הוויסקי עולה בכ- 27.5% וצריכת משקאות האניס (ובעיקר הערק) עולה בכ- 4%.

 

"אחת הסיבות עיקריות לעליה בצריכת הערק אל מול ירידה בצריכת הוודקה" אומר אבי רווח, מנכ"ל חברת ש.ע.ל רובין, ייבואן וזכיין של משקאות אלכוהול. "היא ההיבט הבריאותי. השילוב הפופולארי של וודקה עם משקאות אנרגיה התגלה כשילוב מסוכן לבריאות. מנגד, הערק ידוע בסגולותיו הבריאותיות".

 

חדשנות וגיוון

אך לצד העניין הבריאותי, קיים גם עניין של חדשנות וגיוון אליו נחשף הצרכן הישראלי. לדברי מר רווח: "הערק יצא בטעמים רבים, אשר טשטשו את טעם האניס והפכו את המשקה ערב יותר לכיחם של צרכנים רבים"

ואכן, לצד ירידה קלה בצריכת משקאות חריפים ככלל, משקאות האפריטיפ, האניס והפירותיים, הבאים במגוון טעמים, דווקא רשמו עליה בצריכה. כך למשל, משקאות האפריטיפ רשמו עליה של כ- 38% ובמבט לעשור החולף עליה של לא פחות מ-8,100%!!

"קיימת סקרנות מצד הבליין הישראלי, לנסות משקאות חדשים בטעמים שונים והפאבים יודעים לספק את הצורך הזה" אומר אבי רווח ומוסיף: "כחלק מתוך אותה מגמה, גם הערק יצא במגוון טעמים מעניינים והפך לאחד המשקאות הפופולאריים בישראל. ממשקה שנתפס כמשקה עממי, הנצרך בעיקר ע"י מבוגרים, הפך למשקה יוקרתי, טרנדי ועכשווי, המבוקש בקרב בליינים ומובילי דעת קהל. דוגמא למותג כזה הוא 'ערק מברוקה', המשווק בשבעה טעמים שונים, כמו מנטה, תמרים ותאנים. זה מעניין, זה טעים וזה מהווה תחליף לוודקה".

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top