חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סומק ממליץ על "הדרך הלבנה" 2016, שרדונה 2017, סירה 2014, "כרם 13" 2014, קריניאן 2014, ויין הדגל "בקעת הנדיב" 2012, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019

תמיד לפני החגים, נופלת בחיקי ובחיכי, הזכות הגדולה, לטעום ולסקר את נבחרת היינות של יקב סומק . וכן זו נבחרת. ולא רק לנוכח העובדה, שמדובר כאן על לא פחות מ-  6 יינות. אלא ודווקא, על שום העובדה, שמדובר ביינות נבחרים, אחד אחד. בשבת הקרובה ה – 21.9.2019, בין השעות: 10:00-18:00, יקב סומק פותח עבורכם את שעריו לטעימה ומכירת יינות לראש השנה ואני אשתדל בעבורכם לפתוח צוהר קטן לחלק מהיינות שמוצעים לטעימה ולמכירה ביקב.  יקב סומק ממליץ על "הדרך הלבנה" 2016, שרדונה 2017, סירה 2014, "כרם 13" 2014, קריניאן 2014, ויין הדגל "בקעת הנדיב" 2012, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019. יקב סומק הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה. היקב מייצר 20 אלף בקבוקים בשנה.
ברק, דור חמישי לכורמים בזיכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב. יקב סומק הוא יקב משפחתי הממוקם במרכז המושבה זיכרון יעקב.
כרמי המשפחה נטועים באזור בקעת-הנדיב ומעובדים ע"י המשפחה מאז שנת 1882, באמונה כי מדובר באזור איכותי וייחודי לגידול ענביי יין.
כל בקבוק יין של היקב אשר נפתח הוא סופו של תהליך מהנה וארוך בו חברו האדמה, השמש, הגשמים והרוחות, לעבודת כפיים, תשומת לב קפדנית ואהבת היין. כרמי היקב נמצאים באזור בקעת הנדיב למרגלות זיכרון יעקב ואותן החלקות מעובדות ע"י המשפחה מאז שנת 1882.
מסורת טיפוח הכרמים העוברת מדור לדור מקנה ניסיון רב בגידול ובהכרת הטרואר המקומי.
הטיפול המיוחד בגפנים, זמירה קפדנית, דילול והשקיה מועטה מביאים ליבולים נמוכים ולאיכות ענבים גבוהה במיוחד.

יקב סומק "Vegan Friendly" פועל על פי פילוסופיית "עולם ישן" ומקפיד להשתמש רק בענבים המגיעים מכרמי המשפחה הנטועים באזור בקעת הנדיב.
כל המוצרים של יקב סומק הם מוצרים פרי עבודת ידם, אשר נעשים תוך שימוש בחומרים טבעיים, טריים ואיכותיים, ללא שימוש בחומרים משמרים, שמרי אפייה ובמוצרים מן החי. יש בעובדה זו בכדי להפוך את היקב לנקודה מבוקשת לתיירות חו"ל.

אתגר לא קל ולא פשוט, הצבתי לעצמי עם 6 בקבוקי יין לא פחות, של יקב הבוטיק סומק שבקשתי לעצמי לסקר יינות אלה לכבוד החג. סבורני, שכל אחד מהיינות, יותר מיכול לעמוד בזכות עצמו כיין בודד, שמביא אתו את הסיפור שלו. מצד אחד, הלב אמר לי, תעלה אותם אחד אחד, תמשוך אותם בניחותא אל אחרי החג גם הרבה אחרי החג. ולו בשל העובדה הפשוטה שהיינות נכנסו אלי הביתה ימים בודדים לפני ערב החג, אחרי שעשרות רבות של בקבוקי יינות השארתי מיותמים חצי ושלוש רבעי ריקים מאחרי ואני מרגיש בימים האחרונים שהיין "רץ" אחרי…ואני מנסה משום מה לעמוד ולהדביק את הקצב. מצד שני, יש לי חובה. והיא כלפיכם קוראיי לתת במה לכבוד החג, גם ליינות של יקב הבוטיק סומק. יקב פשוט מקסים, סוג של פנינת חמד איכותית ומזמינה, המהווה תחנת עצירה, שאתם חייבים אותה לעצמכם. 

יקב סומק "הדרך הלבנה" 2016

רשמי טעימה שלי: בעוד הטרואר מתבטא דרך ניחוחות זר עדין של תווי פרחים עם נגיעות לימון, אגס ודבש, וריחות הדרים, הבלנד העשיר הזה, מפתה את החך בכל לגימה רעננה ומפנקת. מציג פה עגול, עשיר ועוצמתי בטעמים, נתמך בחומציות פריחה ונקייה, עם פרופיל טעם מרענן של האפרסק הלבן והרמיזות לפרי המישמש, מעניקים גימור שופע ומתמהמה. מושלם לכל אירוע. בלנד של חוויה. יין של קיץ ומנות ראשונות.

שם היין: היין נקרא על שם הדרך הרומית העתיקה החוצה את הכרמים של בקעת הנדיב

סוג היין: בלנד לבן יבש

הרכב היין: ענבי רוסאן, שאנין בלאן, ויונייה

תיאור היקב את היין: מבריק צבע קש זהוב יפיפה. ארומות של פריחת הדרים, שקד ירוק, פאי לימון איכותי וקרם וניל. בפה, תחושה מלטפת ומתיקות קלה, וחמיצות מאוד עדינה. הסיומת של עוגת וניל נהדרת עם שקדים קלויים.

המלצת הגשה: להגיש היישר מהמקרר. טעים ליד מנות מתוקות עוגות גבינה וסלט פירות גם לצד גבינה כחולה וסלט רענן.

אלכוהול: 14%

כשר: לא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9°-12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב סומק שרדונה 2017

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב פלטינה בהירה מאוד, מלוטשת עם גוון ירוק בשוליים הבוהקים, יין מלא חיים. האף, מורכב, מושך, עם תווים אגסים, הדרים ופרחים לבנים, המתפתחים לעושר קרם לימון, ארז, שיבולת שועל ושומר, ורמיזות לממתק מרציפן. בחך, היין בעל גוף בינוני וליניארי אך שומר על טעמי פרי הדר ממוקדים עם חומציות מלוטשת, מאוזנת ופריכה שלוקחת לסיומת ארוכה ונעימה מאוד רעננה מלאת חיים עם פרי הדר נקי נגיעות אלון ורמיזות למינרליות סלעית.

סוג היין: זני לבן יבש

הרכב היין: 100% ענבי שרדונה

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

תיאור היקב את היין: צבעו זהוב מבריק. ארומות של אשכולית לבנה, תפוח זהוב, סלרי, שומשום, אגוזי לוז, וניל וקרמל. בפה, מורגשת נוכחות נעימה, תחושה מלטפת, וחומציות מאוזנת. סיומת ממושכת של אורנים, שומשום קלוי וקרמל, יין מקסים ואלגנטי.

המלצת הגשה: לשתות קר לצד דגים נאים, בשר כבוש, או מנות תאילנדיות, או הודיות.

אלכוהול: 13%

כשר: לא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9°-12°C

מחיר מומלץ לצרכן:  85 ₪.

יקב סומק סירה 2014

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות מלאי חיים פירותיים פרחוניים ושחורים, מפנים מקום לטעמי אוכמניות ודומדמניות, עם רמיזות לפלפל לבן, אספלט גשום, ציפורן ואניס. בחך, תחושה עגלגלה, נוגעת קלילות בסוג של נימת מתקתקות. מרקם, מורכב. עם טעמים של לבנדר, ומיץ אוכמניות, שצפים על פני החך, נוגעים בפטל שחור, זמש, פרחי בר סגולים וסלע כתוש, לצד פלפל לבן, רצפת יער, פאי שזיפים ובשר מעושן, כל אלה במינעד טעמים רחב, בסירה האולטרה מורכבת הזו. תחושת פה מפוארת, ולאחריה טאנינים משובחים. סיומת טובה.

סוג היין: זני אדום יבש

הרכב היין: 100% ענבי סירה

תיאור היקב את היין: צבעו סגול עמוק עשיר. מפגין ניחוחות וטעמים של שוקולד, זעתר, פלפל שחור ופטל שחור. נוכחות מורכבת וחמיצות מרעננת. סיומת עדינה ואלגנטית.

התיישנות: 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי

המלצת הגשה: להנאה מרבית לפתוח כשעה לפני שמוזגים. "מומלץ לשים לב איך הריחות משתנים ומתפתחים עם הזמן". "כי אם הוא לא היה יין בוודאי היה נזיד חורפי ועשיר."

אלכוהול: 15%

כשר: לא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב סומק קריניאן 2014

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר וגם כתבתי על כך בעבר. הקריניאן של יקב סומק, היה ונשאר מהטובים בקריניאנים שמסתובבים כאן בשנים האחרונות ודי בדומה לקריניאן של יקב ויתקין, שני היינות הללו הם מהטובים שנעשו אי פעם בישראל. צבע דובדבן אדום עמוק. באף, ניחוחות פרי אדומים עזים ותווים מורכבים של אדמה, עלה דפנה וגווני נענע. אניס מתוק, פטל ושזיפים אדומים, עם קצה מינרלי מלוח. החך, הוא טרי ורענן, פירות אדומים, פרי פטל שחור ודובדבן שחור, ליקוריץ ותבלינים מיובשים, שמובילים את מרכז הבמה עם נגיעה של טבק, להשלמת עשבי התיבול, הממלאים תפקיד משני. הטאנינים גמישים, בשלים וחלקים. והחומציות העסיסית מעניקים ליין אופי משלו טביעת אצבע טרוארית ואישיות מיוחדת.

סוג היין: זני אדום יבש

הרכב היין: 100% ענבי קריניאן מחלקת כרם יחידני בן כ-50 שנה.

תיאור היקב את היין: צבעו סגול עמוק ארגמני. יין רציני עם ניחוחות של אדמה רטובה, פטריות,שזיפים, פטל שחור, תות עץ שחור, חמוציות יבשות, בלווי ניחוחות של תבלינים כמו כמון, פלפל שחור וקצת בשר מעושן. גוף עשיר עפיצות מאוד עדינה, אך נותנת מבנה יפה וחמיצות יפה ונוכחת. סיומת ארוכה ונוכחת של פטל טרי.

המלצת הגשה: להנאה מרבית לפתוח כשעה לפני ההגשה או בדינקנטר לחצי שעה. מומלץ להגיש עם סטייק, גבינת בושה, או ירקות צלויים על הגריל. "כי אם הוא לא היה יין כנראה היה סטייק עם פלפל שחור"

אלכוהול: 14.5%

כשר: לא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן:  125 ₪.

יקב סומק "כרם 13" 2014

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם בהיר. אף, מתובל ארז, קינמון, ערער, דומדמניות אדומות, מרינדת סויה, אבקת קקאו ועור חדש, עם רמז לשזיף בשל ווניל ודובדבן כהה. החך, נעים, בטעמים של שזיף, דובדבן, שוקולד אפוי, ווניל ונענע. מרקם רך, מלא ומעוגל. טאנינים לעוסים ותיבול מתוק, מתמהמה בגימור.

סוג היין: בלנד אדום יבש

הרכב היין: ענבי גראנאש ומורבדר

תיאור היקב את היין: צבעו ארגמן סגלגל עמוק. ארומות עוצמתיות של פירות יער שחורים כמו שזיף ודובדבן שחור. קוקוס, קרמל, ווניל וקקאו. נוכחות עשירה. חמיצות ועפיצות עדינות. סיומת ממושכת ומעניינת.

המלצת הגשה: להנאה מרבית לפתוח כשעה לפני ההגשה או בדינקנטר לחצי שעה. לשתות לצד מזון עשיר ומתובל כמו בשר על הגריל מאפה ירקות שורש ועשבי תיבול.

אלכוהול: 14%

כשר: לא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן:  145 ₪.

יקב סומק בקעת הנדיב 2012

רשמי טעימה שלי: יין הדוניסטי. עשיר. מורכב ו- "רב מבע". אף, של פירות יער שחורים, תבלינים וארז. החך עשיר וצפוף, מאוזן על ידי מבנה טאני מעודן ויציב, המונף על ידי חומציות עסיסית ובהירה. המירקם, רך וקטיפתי, בנוי היטב. מפתה, ואלגנטי. פרי עשיר, בולט באיכותו, עם טעמים צפופים של שזיף, סיגליות ומוקה, דובדבן כהה, עם רמזים לאניס. סיומת ארוכה וממושכת. וואו. לא פחות.

סוג היין: בלנד אדום יבש

הרכב היין: ענבי קברנה פרנק, פטי וורדו וקריניאן

תיאור היקב את היין: צבעו ארגמן סגלגל עמוק ומבריק. ארומות נדיבות של פירות בשלים, תות עץ שחור, שזיף, ריבת דובדבנים, פלפל שחור, טבק וליקוריץ. טעמו עמוק, רך לשתייה ומורכב. סיומת ארוכה, עשירה ואלגנטית.

התיישנות: 36 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

המלצת הגשה: לשתות לצד מזון עשיר בטעמים כמו פאייה, דג בגריל או מאפה ירקות בתבלינים ים תיכוניים. יין מרגש ועוצמתי.

אלכוהול: 15%

כשר: לא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן:  160 ₪.

יקב סומק

[email protected]
הרצל 16, זיכרון יעקב

04-6397982
050-5346491

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top