יקבי עמק האלה מבטיחים וגם מקיימים באירוע שכולו נהנתנות מפונקת משולבת באהבה לאיכות, יופי והיסטוריה והכי חשוב יופי של יינות !

אלוהי מזג האוויר הילך אימים על הציבור כשהבטיח לנו סוף שבוע גשום וחורפי. ביקבי עמק האלה, ישנם משגיחי כשרות וחובשי כיפה חביבים בצוות היקב, שדאגו כנראה לשוחח עם היושב במרומים על מנת להבטיח יום שישי שטוף שמש בתוך חג החנוכה, עובדה שהביאה עשרות רבות של חובבי יין ומכוניות עתיקות אל היקב להפנינג רב-משתתפים, טעים ומלבב כמו תמיד.

ואכן, יש דברים שרק הולכים ומשתבחים עם השנים. אין ספק ששניים מהם ואולי הבולטים והידועים שבהם זה יין משובח ומכוניות קלאסיות. לקראת חנוכה החליטו ביקבי עמק האלה להוציא את היינות החדשים שלהם ובהם יין הפרסונל 2008 – יין ייחודי ואישי במיוחד, באירוע המחבר בין הדברים שהזמן רק מיטיב עימם.  

היקב אירח תערוכה של רכבי אספנות בשיתוף אספני כלי הרכב הארצישראלים.

הרעיון לחבר בין שני תחומי העניין אינו מיקרי. מנכ"ל היקב דני ולרו הוא אספן נלהב של אופנועים ישנים ונדירים אותם הוא משפץ באהבה רבה וחלקם מוצגים היום בחדר הטעימות של היקב.

לדברי ולרו יש משהו משותף בין שני התחומים, מעבר לעובדה הבסיסית ששניהם זקוקים לזמן על מנת להשתבח ולזכות להערכה, וזה ההתמסרות המלאה לתחום שפעמים רבות הופך מתחביב לדרך חיים ולאהבה אמיתית. "כפי שאספן אמיתי תמיד יחפש את הרכב הייחודי וישקיע בו את מירב תשוקתו, כך גם החיפוש המתמיד אחר ייצרת היין המושלם"   

יקבי עמק האלה – שרדונה 2010  ELLA VALLEY

השרדונה 2010 הוא דוגמא נפלאה של התוצאה המשקפת את הבציר את האזור שממנו מגיעים הענבים ואת הפרי המצוין לצד עבודה ייננית מוקפדת ומדויקת. השרדונה, הוא גם יין שמעניק עוצמה ופירותיות וארומות טובות ומצד שני הוא מאוד מעודן מרענן חומצי פריך ושומר על המבנה שלו בפה. הוא התיישן בצורה נפלאה. הוא יוצא לשיווק כיין "רגוע" אבל הזמן רק יעשה אותו הרבה יותר טוב וישבח אותו. היין מורכב מענבים המגיעים משני כרמים. הראשון הוא כרם אדרת הנמצא ממש בסמוך לקיבוץ נתיב הל"ה בו שוכן היקב. ענבי הכרם מעניקים לשרדונה את הבשלות ואת הפירותיות  כובד הטעמים, נגיעת הרמיזה לארומות האפרסק והתאנה. ואילו הכרם השני כרם נס הרים, ענביו מעניקים לשרדונה את העידון והליטוש הסופי, את המינראליות, האלגנטיות, את נגיעת המליחות והרעננות לצידה ואת האיפוק במכלול השלם של היין. ההתפתחות בחבית מצד אחד והתסיסה במיכלים מאידך שפיצלה עבור הענבים שני מסלולי עשייה של היין מעניקה עבור הטועם הנאה מהיישון בעץ החבית וגם רעננות ופירותיות. צריך להיות מודע לכך שאנחנו חיים בארץ חמה יחסית ויין שהוא כבד הוא גם יין מעייף ועם הוא היה רווי עץ הוא אולי היה מתאים לארץ קרה כמו צרפת אבל פחות נכון לישראל. האיזון שבין העץ לפרי הוא מושלם. החכמה כאן היא לדעת לקרוא את השוק ולנתב את המוצר שלך לכולם. ביקב עוד שרדונה מבציר 2010. הוא שייך לסדרה הגבוהה Vineyard's  Choice. הוא כרגע עדיין ממתין להשקה שתהיה כך מאמינים ביקב כשהיין יהיה מוכן בסמוך לפסח 2012. זהו יין, שהוא יותר שרדונה עם אוריינטציה של שהייה בחבית, יין יותר מורכב, קצת יותר כבד, קצת יותר הותסס מלולאקטית, שני היינות מאוד שונים.  היין עשוי מ- 100% ענבי שרדונה שהותססו 70% בחביות, 30% בנירוסטה שרדונה 2010 הורכב בקפדנות משני כרמים שבבעלות היקב:  אדרת ונס הרים מה שאפשר להביא לידי ביטוי את האיכויות והאופי המיוחד של כל חלקה. הענבים נבצרו בציר ידני ולילי ולאחר מיון קפדני חלק הועבר לתסיסה בחביות עץ אלון צרפתי וחלק לתסיסה במיכל יין יבש בעל גוף בינוני קש זהוב צלול פרי פריך ורענן, לימון, אשכולית, נגיעה של נקטרינה משולב עם רמיזות קלות של קלייה. פה עשיר ורענן כאחד. גוף בינוני ומאוזן, חמיצות מרעננת ומינראליות מלוות את ביטוי הפרי הנעטף בחמאתיות קלה ומוביל אל סיומת ארוכה. אם תינתן ההזדמנות, יתיישן בצורה נפלאה ויתגמל על הסבלנות. היין התיישן 11 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי 13% אלכוהול. מהיין יוצרו בקבוקים 14,000 מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪ .

יקבי עמק האלה- מרלו  2004 ELLA  VALLEY       

בציר 2004 הייה מוצלח והתאפיין בהבשלה איטית בכרם, פרי עשיר ומרוכז.מרלו 2004 הינו יין ארכיון במהדורה מוגבלת. זוהי דוגמא נפלאה להצלחת זן המרלו באזור הרי יהודה ולפוטנציאל יישון הגלום ביינות האדומים של יקבי עמק האלה. זהו יין שיצא לשוק ואזל. תויק ביקב כיין ארכיון והוא חוזר עכשיו עם אחרוני הבקבוקים שלו. בדצמבר הוא בעצם מושק מחדש כהשקת יין מתיישן. היין מקבל בשנית את הכבוד הראוי לו לאחר שכה למנוחה שהוא היה ראוי לה בכדי להשתבח עד שהוא מוכן לצאת. היין מקסים המשלב רבדים הבאים לידי ביטוי ביין מתיישן, הוא עדיין מאוד פירותי בומבסטי וסוחף, הוא חי ובועט ובעל אופי. יין שעומד בזכות עצמו. היין אומר אני פה. הוא רובסטי ועשיר ומציג מנעד רחב ומסקרן של עשבי תיבול, נגיעות אדמה, רמיזה לקליפת תפוז וקקאו עם רקע של עץ אלון. היין עשוי מ- 95% ענבי מרלו, 5% קברנה סוביניון יין יבש בעל גוף בינוני עד מלא אדום רובי כהה ארומות עשירות ומורכבות של תבלינים, מנטה, טבק ועור מלוות בפירותיות מבושמת. הרמוני ומורכב, פרי מתובל, שוקולד מריר, עשבוניות קלה. טאנינים קטיפתיים ותומכים מלווים את הטעימה אל סיומת אבקתית ומתמשכת . יין אלגנטי המגלה אופי מתיישן ומורכב, אך יחד עם זאת מנדב את הפרי הגלום בו ומפתיע את הטועם כל פעם מחדש. 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. 14.0% אלכוהול. נותרו בארכיון 588 בקבוקים בלבד. מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪ כולל מע"מ

יקבי עמק האלה- PERSONAL 2008 Vineyard's  Choice

יין ה- 2008  PERSONAL נוצר כחלק מפרויקט מיוחד במינו. כשמו כן הוא, זהו יין אישי אשר מוקדש ליינן דורון רב-הון לרגל פרישתו מהיקב לאחר 10 שנות עשייה. זהו יין של מהדורה מוגבלת. יין של מחווה. היינן העומד מאחוריו הוא דורון רב הון שעשה את היין ב-2008 בטרם העלה על דעתו שהיין יישא את חתימתו האישית על התווית הקדמית כחלק הכי בולט בתווית. היין עשוי בלנד של ענבי סירה וקברנה סוביניון. צבעו אדום- שחור עמוק, כמעט אטום יין יבש. בעל גוף מלא. יין אינטנסיבי ומרוכז. עם המון אישיות אופי ומורכבות. יין שהיה רוצה שתתנו אותו כמתנה לאדם היקר לכם. משהו שיהיה אחר. שונה. מיוחד. יין רסטי, אנימאלי, מעושן משהו, ככל שהוא שוהה בכוס צצות ארומות של שוקולד מריר ואספרסו חזק וקצר, באף, ארומות של שזיף טרי ואוסף פוט-פורי (עלי כותרת מיובשים וריחניים המשמשים לבישום) זיתים שחורים, פלפל שחור גרוס, נגיעות ליקריץ ועלי כותרת של שושנים ועור משולבים עם עץ תומך. בפה, עסיסי ומתובלן. גדוש בפרי אדום, מלא חיים ורענן. היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. אלכוהול 14.0% . מהיין יוצרו בקבוקים 2,630. מחיר מומלץ לצרכן: 210 ₪

 

יקבי עמק האלה הוקמו ב – 1998 ונחשבים מאז לאחד היקבים המתקדמים והאיכותיים ביותר בישראל המייצר כ-200 אלף בקבוקים בשנה, כולם יינות פרימיום איכותיים. כ-40% מהתפוקה מופנים  ליצוא כאשר יחלק ניכר מיוצא לשוק היפני. יקבי עמק האלה הוא בין היקבים הבודדים בישראל, בסדר גודל של 200,000 בקבוקים בשנה, המחזיקים בכרמים משלהם, המאפשרים להם להסתמך רק עליהם ללא צורך בכורמים חיצוניים. בבעלות היקב 800 דונם, כשליש מתוצרת הכרם נקלט על ידי היקב והיתרה נמכרת כחומר גלם ליקבים אחרים

נוסף לייצוא רחב היקף לאירופה ולארה"ב, יקבי עמק האלה הוא היקב הישראלי היחיד היום שהצליחו לחדור לשוק היפני המפונק והפרפקציוניסטי.

יקבי עמק האלה מייצרים יינות אדומים מזני מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פינו נואר, פטיט סירה וסירה. ביינות הלבנים קצר היקב הצלחות בזני שרדונה, סוביניון בלאן ומוסקט ליקב  שתי סדרות של יינות פרימיום: Ella Valley ו-  Vineyard's Choice 

 יקבי עמק האלה (כשר)

נתיב הל"ה  

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top