חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק גראנש בלאן 2018 ו – קריניאן גפנים בוגרות 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019

יקב ויתקין מבטיח להפתיע ומקיים את הבטחתו. מסע ישראלי בין כרמים, זנים ונופים. יקב ויתקין הינו יקב בוטיק משפחתי הנחשב לאחד המרתקים בתעשיית היין הישראלית בזכות התמחותו בייצור יין ישראלי מקורי, והודות להיותו חלוץ הגישה הים תיכונית. כבר כשני עשורים מייצר היקב יינות איכות מזנים כמו קריניאן, קברנה פרנק ופטיט סירה, שהיו אז זנים שלא זכו להתייחסות מתעשיית היין המקומית. היקב מוכר על ידי הרשויות כיקב ירוק ומפרידים בו את כל סוגי האריזות אשר מועברים למיחזור. ביקב עצמו ממחזרים את כל הפסולת האורגנית – הכל חוזר לטבע:
השזרות– המפורדות מהענבים בתחילת התסיסה מהוות תוסף מזון עשיר למזון המיועד לרפתות של כפר ויתקין.
חלקי הקליפות והגפת הנותרת בתום התסיסה אף הם מהווים תוספת במיועד למזון לבעלי חיים.
המשקעים הנאספים בתחתית מיכלי התסיסה מפוזרים בכרמים שלנו ומהווים דשן אורגני ואיכותי לענבי השנה הבאה. יקב ויתקין משיק גראנש בלאן 2018 ו – קריניאן גפנים בוגרות 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019.

יקב ויתקין גראנש בלאן 2018 Grenache Blanc

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב חיוור ניחוחות של לימון ושזיף ירוק. פרחוניות לבנה ומינראליות מורכבת. תבלין אלון אקזוטי, בחך לימון אפרסק ואננס עם הכניסה, חומציות רעננה וגוף בינוני, טעם מסיים ארוך פריך ונקי נוגע בגרידת לימון

יין לבן ייחודי ונדיר בישראל ובמהדורת יצור מצומצמת.
ויתקין גרנאש בלאן הוא אחת התוצאות של חזון הייננות הים תיכונית שהתחיל ביקב ויתקין לפני כשש עשרה שנים. בויתקין השכלנו כבר אז לצאת מהקופסא של יינות מזנים בינלאומיים מוכרים ולהתרכז דווקא בזנים שיתאימו לאזורנו החם והיבש – חלקם גדלו כאן עשרות רבות של שנים וחלקם הובאו כחלק ממחשבה להעשיר את מגוון הזנים שמהם נבנה את יינות העתיד של ישראל. בשנת 2009 לאחר 8 שנים של תכנון קפדני נטענו מגוון זנים בכרמים השונים של היקב בהתאם לתכונותיו של כל זן וכרם. אחד מהזנים האלו היה הגרנאש הלבן.
גרנאש בלאן הוא המופע הלבן של זן הגרנאש נואר, מוצאו מאזור ברצלונה שבספרד והוא נטוע בעיקר בצפון ספרד ובדרום צרפת. בגלל נטייתו לייצר יינות עשירים ורחבים לרוב משלבים בו זנים נוספים כרוסאן לתרום מינרליות, רעננות ופירותיות. לאחר שורה של ניסיונות הגענו לאותו שילוב בדיוק גם אצלנו ביקב ויתקין.

הכרמים:
הענבים נבצרו בכרם הנטוע בגליל העליון על המורדות המזרחיים של הר מירון בגובה של כ-700 מטר מעל פני הים. הכרם מאופיין בקרקע דלה ומנוקזת, אבנית מאוד המורכבת משילוב של גיר וטרה רוסה. הקרקע עשירה במינרלים ודלה בחומר אורגני ולכן מרסנת את הזן הידוע כחזק ופורה במיוחד. הכרם טופל בקפידה ובזכות התאמת הזן לאקלים הארצישראלי החם כמעט ולא הזדקק להשקיה וטיפולים מיוחדים למעט דילולי פרי לקבלת איכות גבוהה.

הרכב זני:
עשוי בעיקר מענבי גרנאש לבן עם השלמה של ענבי רוסאן.

ביקב:
הענבים נבצרו לארגזים קטנים והובלו בקירור ליקב. לאחר סחיטה עדינה והצללה טבעית החלה התסיסה שבמהלכה הועבר חלק מהתירוש להמשך תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי, חלקן חדשות וחלקן בנות שנה, כולן בנפח של 500 ליטר, ובסיומה המשיך להתבגר על שמריו במשך מספר חודשים. החלק שנותר במכלי הנירוסטה שולב מחדש ביין כחלק מהממסך הסופי וכך נשמר איזון מדויק בין טעמי הפרי הייחודיים של הזן ואיכות אזור הגידול למורכבות מהתסיסה בחביות עץ האלון.

רשמי טעימה מטעם היקב:
ויתקין גרנאש בלאן שונה במהותו מהיינות הלבנים שייצרנו ביקב עד היום. הוא מתאפיין בארומות פרי הדר עדינות, אפרסק ועשבוניות שמזכירה שקדים ירוקים וכן נפח רחב ומורכב יחסית בטעימה. שלא כמו רוב היינות הלבנים האחרים שיבואו לידי ביטוי כאשר הם צוננים מאוד, כקודמיו, ייהנה מחשיפה מסוימת לחמצן ולכן מתפתח בצורה מרשימה כשהוא מתחמם מעט בכוסות.

התאמה לאוכל:
היין מתאים ללוות מאכלים רבים החל ממנות ראשונות כמו דג נא וכלה במנות מורכבות יותר על בסיס דגים, עוף ואף בשרים צלויים ומעושנים.

בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך 5-7 שנים משנת הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °15-°10 C

אלכוהול: 13%

כשרות: משנת 2015 – הכשר רבנות. ומשנת 2016 O.K, חרדים הרה"ג אשר אנשיל כ"ץ.

מחיר מומלץ לצרכן: 130 ₪.

יקב ויתקין קריניאן גפנים בוגרות 2016

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר וגם כתבתי את זה בעבר. הקריניאן של ויתקין מהווה מודל לאיך יין קריניאן צריך להיות ודי בדומה לקריניאן של יקב סומק, סבורני שהשניים הללו מטובי הקריניאנים שהסתובבו כאן בשנים האחרונות. צבע, אודם כהה. באף, ניחוחות של דובדבן אדום טרי עם שפע תווי פרחים סגולים, קליפת תפוז, פלפל חריף, שומר, ושפע עשבי בר, עלי כותרת של ורדים צפים יחד עם פרחי הבוסתן. החך, מובנה, נוגע בפרי יער טרי ועשיר, אדום וכחול, עם נגיעות של שזיפים, שוקולד, רמיזה מנטולית קלה, תמציות פיקנטיות ועשבוניות, שעוזבות בגימור פרחוני, ארוך ואבקתי קל של קקאו. איזון ואנרגיה מעולים בסיומת ארוכה וממושכת. יופי של יין. לא פחות.

יקב ויתקין, חלוץ המהפכה הים תיכונית של יינות ישראל ובראשם הקריניאן גאה להציג את המהדורה ה- 15 של יין הקריניאן גפנים בוגרות שלנו

הרכב זני :
100%  ענבי קריניאן

הכרמים: שני כרמים בוגרים, מאזור בנימינה וזיכרון יעקב, כולם ללא השקיה.

ביקב:

הכרמים נבצרו ידנית.  אשכולות הענבים והגרגירים שהיו קטנים כמו בשנים קודמות(בתמונה)  נמעכו בעדינות והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה, חלקם פתוחים. Punch down (שבירת כובע הקליפות) וערבוב היין נערכו מספר פעמים כל יום במהלך התסיסה האלכוהולית. בהמשך נסחט היין בעדינות והועבר לתסיסה מאלולקטית והתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי, בנפח של 500 ליטר, במטרה לכבד את מאפייני הזן והטרואר, למשך כ- 16 חודשים.

רשמי טעימה מטעם היקב:

ויתקין קריניאן 2016 בעל צבע סגול-רובי ארגמני ואטום, הינו יין עוצמתי, רענן, אלגנטי ועמוק המפגין קשת מרשימה של ארומות  אופייניות לזן הקריניאן כשזיף שחור, רכז רימונים, פטל פרחוניות ומעט אדמתיות. בטעימה הוא בעל מבנה אינטנסיבי, עשיר ומאוזן, עמוק ובעל רעננות תומכת. מורכבות טעמים עצמתיים החל מפירות אדומים ושחורים, מינראליות, בשר צלוי עשבי תיבול ים תיכוניים ופרחוניות. בעל סיומת ארוכה מאוד, מורכבת ומאוזנת,

התאמה לאוכל:

ויתקין קריניאן  ילווה היטב מנות בשר כבש ובקר מתובלות, ובעיקר בשר ציד או ברווז, גבינות קשות עזות טעם.

על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך לפתח עומק ומורכבות במשך תשע עד 14 שנים משנת הבציר ואף יותר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °18 C

אלכוהול: 13%

כשרות: משנת 2015 – הכשר רבנות. ומשנת 2016 O.K, חרדים הרה"ג אשר אנשיל כ"ץ.

מחיר מומלץ לצרכן 110 ₪.

יקב ויתקין

דרך גשר הצבים, נחל אלכסנדר, כפר ויתקין
waze: “יקב ויתקין”
טל. 09-8663505
פקס. 09-8664179

דוא”ל: [email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top