יקב תשבי – "אתה יכול לבוא בגלל היין. אבל להחליט אם להישאר, זה כבר בידיים שלך. אנחנו נותנים לא רק יין, אנחנו נותנים חוויה. אתה תבוא בגלל היין, אתה תישאר בגלל דברים אחרים".

אין לי כובע. אבל אם היה לי. הייתי אוכל אותו כאן ועכשיו. אני מרגיש שחטאתי חטא אישי, בכך שחשבתי לעצמי, שהרבה זמן לא שמעתי על יקב תישבי ושמזמן לא טעמתי או שמעתי על יין חדש של תישבי ושאולי החבר'ה שם בפאתי בנימינה, צריכים קצת יחסי ציבור, למנף את העשייה או את היין שלהם.

והנה, באה לפניי אושרה תישבי הבת של יונתן ואחותו של גולן, שהיא ואני חברים מהפייסבוק ואולי נפגשנו בעבר בחטף ב"שלום שלום" ותוך שעה של שיחה אישית איתה, תוך כדי טעימת יין חדש, קצת נישנושי גבינות ומטבלים, ומדגם קטן מהריבות המופלאות שלה, גרמה לי להתאהב בה קשות. כי היא פשוט שבתה את ליבי, בנועם דיבורה, בפשטות, בחיוך, בחביבות, שהיא מקרינה. ואישית שוכנעתי, שהמתיקות שנמצאת בריבות שלה, חייבת לבוא בראש ובראשונה ממנה מהאהבה שהיא משדרת, ממגע ידיה, מהכיוון הכול כך ברור אליו היא יודעת שהיא הולכת ומהגשמת החלומות שלה, הרבה לפני כל המרכיבים האחרים. ובכלל, עכשיו את החברות שלנו חיזקתי במסמרות.

"אנחנו לא גדולים. אנחנו משפחתיים. ויש הבדל גדול מאוד. היא אומרת. "אנחנו היקב הכי עסוק במדינת ישראל. אנחנו לקחנו החלטה לפני כמה שנים שאנחנו נשארים עם מיליון בקבוקים, או יותר נכון נשארים בגודל זה שמאפשר לנו לבני המשפחה לגעת בכל דבר. אנחנו עושים בעצמינו כל דבר. גולן עושה את היין, אני פה עם האוכל. אנחנו אוהבים את זה, זה בנשמתנו, טוב לנו, נעים לנו, אנחנו חיים פה, היום אנחנו כולנו באוכל. אני נכנסתי לאוכל כי אני אוהבת אוכל. אני קמה בבוקר אני מאושרת. אני עושה היום את חלום חיי. יש לי קו מוצרי גורמה. אני טסה בעולם. אני פוגשת אנשי אוכל, אני מגשימה את החלומות שלי. וזה גם מצליח. בגלל זה אנחנו לא רוצים לגדול. יש לנו יינות שאנחנו לא מספיקים להגיע איתם עד סוף השנה. אנחנו מוכרים יין ב- 23 – מדינות ברחבי העולם, המסעדות שלנו מלאות כל הזמן. אתה עושה טוב אנשים באים. אנחנו לא צריכים את האו-הא. זה קורה מפה לאוזן. זה הרבה יותר טוב, הרבה יותר נעים, זה מאפשר לנו גם לפגוש את האנשים מקרוב. הכי מקרוב. אנחנו אנשי עבודה. אנחנו לא אנשי יחסי ציבור. אנחנו לא. אני עוד יחסית יותר תקשורתית מהמשפחה שלי. "

"אתה יכול לבוא בגלל היין. אבל להחליט אם להישאר, זה כבר בידיים שלך. אנחנו נותנים לא רק יין, אנחנו נותנים חוויה. אתה תבוא בגלל היין, אתה תישאר בגלל דברים אחרים".

"לחם, אווירה, אוכל. זה עסק שמשתפר מיום ליום. אנחנו לומדים את המנות דואגים לשפר אותם להיטיב אותם. אנחנו טובים באוכל. אנחנו יוצרים את החוויה. אנחנו לא קונים אותה. אנחנו בונים אותה לבד. זה הבדל משמעותי ביותר שאדם אומר לעצמו אני חולם ואולי פעם אני אגשים את החלום לבין אני חולם ומחר אני עושה. הלקוחות נהנים לטעום את הסולידיות הזו. כשאנחנו עושים אוכל. זה הכול מכאן. הכול טרי. השמן הוא אמיתי, האוכל הוא אמיתי. כשאנחנו אופים את לחם המחמצת שלנו כאן בטאבון הלבנים שבנינו, וגונטר השף אופה את הלחם, אנשים יושבים כאן בשמונה בבוקר מחכים לצאת הלחם מהטאבון. תאמין לי, בן אדם נופלת לו הלסת. הוא יושב טועם מהלחם ועושה כיף חיים. איפה עוד הוא יראה לחם שכזה."

"אנחנו הרחבנו את הגינה בחזית היקב. אנחנו מכפילים את שטח המסעדה בזיכרון ועושים ממנה מקום של   FINE DINEING זה לא רק יין. זה אוכל. זה שוקולד. זה ריבות. זה WINE &FINE FOOD  השוקולד של וולרונה, נחטף בכמויות במרכז המבקרים, כמעט כל הסחורה אזלה ומחכים ביקב לקונטיינר שני של שוקולד שייכנס".

מוסיף ואומר גולן תישבי : "מפתיחת מרכז המבקרים החדש והשקת המיזם המשותף של יין ושוקולד וולרונה נמכרו עד היום 3,000 פלייטים של שוקולד שזה המון. גם בריבות אנחנו לא מספיקים לעמוד בביקוש. ביקב, היין מועמס היישר מקו הייצור אל המשאיות לא נכנס בכלל למחסנים, לא נחים אף פעם".

מה תפקידך ביקב? יש לך תפקיד מוגדר? או בגלל שאת הבת של יונתן את מרגישה חובה או צורך להיות מעורבת?

"אני מאמינה שבגלל שאני הבת של יונתן ואי אפשר להתעלם מזה שאני הבת של יונתן יש לי את החיידק של היזמות ושל הסקרנות ושל היצירה החדשנות והעבודה ואני מאמינה שזה לא רק אני זה גם האחים שלי זו הרוח הכללית פה מאז שאנחנו קטנים אבא שלי הכניס אותנו לעבודה זה התחיל כי צריך היה ידיים עובדות וכי לא תמיד היה כסף ואחר כך זה הפך להיות שפתאום מצאנו הרבה עניין בלעבוד פה."

אושרה, אני בתמימותי חשבתי, שאתם חסרים במערכת של יחסי ציבור ?

"משרד יחסי ציבור עשה עבודה מאוד טובה אבל עם הזמן, והניסיון שלנו גילינו שאנחנו לא טובים בלהמציא חומר למשרד יחסי הציבור אלא אנחנו מתרכזים בעבודה ומסתבר שעשייה מביאה את האנשים. אנשים באים ליקב בגלל הסקרנות בגלל החדשנות בגלל ובשל העשייה, אנחנו בחרנו להיכנס לעוד תחומים ולעשות עוד דברים".

 

איך את רואה את יקב תשבי היום ?

"אני רואה את היקב כיקב קודם כל משפחתי. אנחנו משפחה ואנחנו עובדים פה ויש לנו את הפריבילגיה לרצות ולפתח ולהכניס תחומים חדשים ובגלל שאנחנו חיים פה ואוכלים פה אז אנחנו רוצים לאכול טוב ואנחנו אוהבי לחם אז עשינו פה מאפיית לחם, ואנחנו אוהבי פיצה אז המצאנו פה תנור פיצה ופיתחנו מטבח שלם סביב המאכל הזה, אוכל שאנחנו אוהבים לאכול שהוא נקי מבחינת חומרי גלם שלו ומדובר בחומרים הכי טובים בלי שום מליצה, טהרת שמן זית שאנחנו מפיקים מהזיתים שלנו והקפדה על בריאות. הכוח המניע אותנו זו העשייה".

"בשנת 1999 פתחתי את הקונספט של חנות יין ובית קפה, וזה היה בשנה שיין נחשב למשהו מאוד אליטיסטי במדינת ישראל, וכולם הסתכלו עלי בעין חשדנית ותמהה הכיצד אני שמה קפה ליד היין ומגישה כוס יין עם שקשוקה, ואני אמרתי למה לא? למה לא לקום בבוקר ולשתות יין עם ארוחת הבוקר מה רע בזה? ונכנסתי שם למטבח וכשהיה צריך הייתי טבחית והיה לחץ והיה בלגאן, והמצאתי את התפריט ונגעתי באוכל ובשלתי אני לא צריכה להסביר זה למי שבנשמתו טמונה האהבה לאוכל. ואמרתי לעצמי אני רוצה לפתח את התרבות של יין ואוכל ואני רוצה לפצח את הנוסחא של האגוז הצעיר הזה. זה הדבר הכי טבעי שיש. הרי אתה לא מגיש יין בלי שיש על ידו איזו פרוסת לחם, או פיסת גבינה, או שמן זית, משהו להרטיב קצת את הגרון ואמרתי לעצמי יאללה אני מרימה את הכפפה יין ואוכל זה נחמד זה טוב זה בנשמה אבל זה לא מספיק ומכאן פיתחתי את הקונספט של יין ואוכל שזה בעצם היה הדבר הכי טוב שיש. נכנסתי לשווקים שלא היינו בהם כי אנחנו מאוד מזוהים עם יין.

כשאת אומרת נכנסתי, את אומרת "תישבי"? או אושרה תישבי?

"זה הבייבי שלי. אני היוזמת שלו ואני זו שמובילה את המהלך הזה. אני עושה את הכול מא' ועד תו' מהכתיבה של המתכונים ועד המוצר עצמו ועד המכירה שלו בעולם. אבל אני תישבי."

אז תספרי לי על החיבור? מה את עושה למעשה ?

"זה קו של מוצרי גורמה הנקרא FINE FOOD BY OSHRA TISHBI כי אני חושבת שלמוצר חשוב שיהיה אבא ואימא. שידעו מי עושה אותו. אני גאה לעמוד מאחורי המוצרים שלי ואני גם שמה את החתימה שלי על המוצרים שלי זה תו תקן איכות. אני לא טובה בתארים. אני נהנית מזה. התארים גדולים עלי.  בקיצור, זה אוכל. או יותר נכון קו של מוצרי גורמה, המשלבים בתוכם יין. ריבות שעשויות מיין. קונפיטורות שמשלבות פרי ויין. בדיעבד הסתבר שזה קו של מוצרים שלא קיים בעולם, חדשני לגמרי.קבלתי פרסים בארה"ב הכי יוקרתיים שיש שזה למעשה האוסקר של הפרסים. במגוון הריבות יין שלי ימצאו תאנה וקברנה, מנגו ושרדונה, פסיפלורה ושמפנייה, תות שדה ושמפנייה, תות בר ווניל, דובדבן ושיראז. יש ריבת מרלו. ריבת שרדונה. ריבת ריזלינג. ריבת קברנה. כל הריבות הללו יהוו שידוך נפלא למגוון סוגים של מאכלים בכל צנצנת, תמצאו פרי בשל ויינות איכות."

"הריבה זה כבר 3 שנים מתוכם אני שנה אחת עם הריבות בחו"ל. בשנה הזאת די הגשמתי הרבה חלומות שיש להם שמות. כמו דין אנד דה לוקה כאלה…ואני נפגשתי עם אנשים, שגם הם, בגדר הגשמת חלק מהחלומות שלי, והיד עוד נטויה."

"ריבות היין הן בעצם מה שפתח עבורי את הדלתות בעולם. יש מוצרים כאלו בעולם אבל אף אחד לא הצליח להגיע לרמה הזאת וזה פתח עבורי הרבה דלתות. זה קסם. שמתי את זה על השולחן אנשים טעמו ומכאן הקסם. הצלחת ריבות היין קשורה בתהליך הבישול שאתה מבשל יין אתה מאבד מהטעמים והארומות שלו אני הצלחתי לשמור על היין בתוך הריבה. הריבות שלי נשלחו וזכו בתחרויות הכי נחשבות. יש שפים שמשתמשים בזה במסעדות שלהם.תטעם מהריבה שלי האם אתה מרגיש בטעם ובארומה של היין? תשובתי היא כן. עכשיו תדמיין או בעצם תטעם את הריבה עם גבינה קשה, או יוגורט ואפילו גלידה, וגם עם בשר וקרפצ'ו, זה עובד. זה בריף מטורף. אז אתה מבין מה אני אומרת? ואתה יודע מה המבחן האמיתי שלי לדעת אם מישהו אוהב משהו בין אם זה יין ובין אם זה ריבה? פרק הזמן שחולף בין השלוק הראשון או הכפית הראשונה לשני ואם הזמן הוא מאוד קצר זו ההוכחה הכי טובה שזה נעם לך והעניק לך תחושה וצורך לטעם של עוד. אז אני מאמינה שעשייה עושה טוב. זכיתי באוסקר של האוכל בארצות הברית,  אני עושה אוכל בשביל התגובות האוהדות ובשביל הנאתם של אחרים זו הסיבה. כשאתה טועם את הריבות שלי אתה לא צריך רצינות ולא צריך מושגים מפוצצים ביין כמו עפיצות וכדומה אתה טועם ריבה של תישבי אתה מקבל חיוך מיידי. "

מה מונע מאחרים בארצות הברית, בארץ, בסין לחקות את הריבות?

"תראה, שינסו. זה לא פשוט בכלל. אני לא מפחדת ולהיפך כשיורד גשם כולם נרטבים. אני יודעת שיהיו אנשים שילכו אחרי. זה לגמרי בסדר. אבל אני מתרכזת בחדשנות וביצירתיות. ובדבר הבא ובעבודה ואני מאמינה שאם עושים משהו טוב אין לך מה לחשוש.

בארצות הברית אין לי מערכת של יחסי ציבור. גם לא מי שעושה לי יחסי ציבור. יחד עם זאת זכיתי שם לכתבות שבאו אליי וקבלתי חשיפה מאוד מכובדת בטלוויזיה הארצית. תראה, העשייה מביאה עניין אין מה לעשות."

 

אז תסלחי לי אושרה, איפה הבאזזז? איפה הרעש? למה את לא מודיעה בקולי קולות ומפרסמת את המוצרים ואת ההצלחה ?!

"הרעש הוא בעיקר בחו"ל. זה רעש שקט מפה לאוזן . אנחנו נמצאים ברשת Williams-Sonoma  האמריקאית היא ענקית הבישול מספר 1 בארצות הברית, ב-  Dean & Delucaמעדנייה מושקעת ומעוצבת – מקדש לכל הסלבריטאים הניו יורקים, ב- זייברס, שהיא מעדנייה עם אוריינטציה יהודית למעלה באפר-ווסט סייד, זה איכות זו עבודה, זו עשייה, זהו פשוט. גם כשאני שמה את המוצרים שלי בחו"ל ואני באה באופן אישי, כי זה חברות גדולות, הם שואלים הם מרימים גבה ואני אומרת להם הנה המוצרים, תטעמו, תבדקו, תבחנו, תחליטו אם אתם אוהבים אותם אז על הכיפאק אני אספר לכם מה שתירצו לשמוע עליהם ואם אתם לא אוהבים זה לגמרי בסדר. הכול מאוד פשוט."  

לפני כמה חודשים הייתה לי הזכות להיות אורח של היקב באירוע השקת מרכז המבקרים החדש והמיזם המשותף לשוקולד וולרונה והחיבור שלו בהטעמה ליינות של היקב. כמי שנמצא בתעשייה הנקראת עולם היין בישראל, חשתי סובייקטיבית לחלוטין, שהבאזז סביב הקמת המתחם וכניסת השילוב שבין שוקולד ליין לא בדיוק תפס, תקני אותי אם אני טועה.

"על מה אתה מדבר? זה הר געש. זה מטורף. אוטובוסים מגיעים מכל העולם ופורקים כאן תיירים. להרף עין האולם כולו עמוס במבקרים וחצי שעה אחרי זה הכול שוב נקי ומסודר וערוך לקבוצה הבאה. אתה אומר אף אחד לא שמע עלי אף אחד לא יודע. אתה תופתע אבל אני הפכתי להיות אחת מיצרני הריבות הגדולים במדינת ישראל בשקט אבל. זה טוב לי ככה. יש שמחה בעשייה כשאנשים אומרים לי מילה טובה בשבילי זה הכול. אני לא צריכה את הכותרות. יין ושוקולד זה רעידת אדמה. וולרונה, לא ראיתי מוצר כזה בחיים. בעולם. ואני האמן לי בקשר עם שפים בכל העולם, שהביקוש למוצר הזה בא מלמטה וכאן המקום להדגיש זה שוקולד מבין היקרים בעולם ואנשים לא מפסיקים לדבר עליו לטעום אותו ולקנות אותו. ואף אחד לא מדבר על מחיר ועל כלום. כולם רק מדברים על איכויות ועל אינפורמציה. כולם רוצים לדעת והרבה על השוקולד ומאיפה הוא בא ואיך הוא עשוי. ועל החיבור עם היין."

בימים האחרונים משיק היקב יין חדש.

תשבי גוורצטרמינר 2011 – זהו יין לבן חצי יבש היין עשוי 85% ענבי גוורצטרמינר ו- 15 % ענבי סוביניון בלאן. בהחלט יין מהנה כיפי, עם חמצמצות טובה, עם נגיעה של חנופה בדמותה של מתיקות מחמיאה שהייתי מגדיר אותה אפילו פופוליסטית שתתחבב בנקל על החך של רבים. לחלוטין רעננות ויין של קיץ. היקב מתאר את היין כפירותי, עסיסי ופרחוני, עם ארומות של ליצ'י, אפרסק לבן, פסיפלורה ויסמין. היין בוקבק ב- 17.11.2011. מהיין נעשו כ- 20,000 בקבוקים. ליין 14% אלכוהול. זהו יין שילווה היטב מאכלי סלמון, דגי טונה ומאפי גבינה. מחירו כ- 55 ₪.  

אומר גולן : "אין לי יין ואין לי בכלל מה למכור. לא היה לי פרנצ' ריזלינג, לא היה לי קברנה סירה, לא היה לי סוביניון ויניארדס, קברנה ויניארדס ומרלו ויניארדס אנחנו כבר עם הקרטונים האחרונים, היום אנחנו בקטע כזה שלא גדלנו 12 שנה. מה שהשתפר זה כישורי המכירה שלנו והשם שלנו גדל. אז היום אנחנו SOLD OUT לא לחינם נכנסנו לשוקולד הריבות הם דבר גדול אצלנו. ביום שישי הקרוב אנחנו בתפוסה מלאה מוזמנת מראש. מהבוקר עד שתיים בצהרים. אני היום יושב הראש של 22 יקבים מהאזור שלי. זה הולך להיות אפלסיון של יין אזורי. ודרך יין אמיתית. אני מאמין שהשכנים והסביבה כשהיא שמחה וכשיורד גשם הוא יורד גם עליי".

"אנחנו עושים דרך יין אמיתית מקיסריה ועד חיפה כמעט כל האטרקציות בדרך ואצלנו הם נכנסים בגלל היין ונחשפים אל השוקולד ואל החיבור עם הריבות הם עוצרים בגלל שזה יקב מן הסתם. הם לא עוצרים בגלל האוכל.  האוכל הוא בתוך היקב בוא ונדגיש את זה. כל הקונספט החדש, כל הפייסינג שלנו הוא מושתת על דבר שלם. הוא לא מושלם הוא שלם. אתה מגיש בחבילה אחת תחת אותה קורת גג. יין. שוקולד. ריבת יין. בסדר הזה או בסדר הפוך זה לא משנה. כל הצד הקולינארי של היקב הכול התרומם מעלה מעלה".

"השוקולד שאנחנו נציגיו הבלעדיים בישראל חשף אותנו לכ- 300- לקוחות עילית של השוקולד ובזכותם אנחנו נכנסים עם היין והריבות שלנו גם לשם. מי היה מכניס אותנו קודם למסעדות יוקרה שנים לא הצלחנו להיכנס לשם עם היין לבד. סירבנו לשלם כופר. אמרנו למסעדה תיקני או לא תיקני הבחירה בידייך. מה שהשתנה שהם כולם היום לקוחות שלנו דרך השוקולד. הוא מופיע אצלם בתפריט כמנת קינוח. היום כל רשת מלונות "דן" קונה את השוקולד שלנו כחומר גלם ואני מזכיר לך מדובר על מהשוקולדים היקרים ביותר בעולם. זה אומר שהרשת מאוד משקיעה בלקוחות שלה וזו מחמאה אדירה עבורם ועבור השוקולד שלנו. אני אשמח אם הלקוחות ידעו את זה וידעו גם להעריך את זה".

משרדי היקב 

ימים: א-ה
שעות פתיחה: 17:00 – 08:00
יום: ו
שעות פתיחה: 13:00 – 08:00

טלפון: 6380434/5 – 04
פקס: 6380223 – 04

חנות היקב – כביש 652

ימים: א-ה
שעות פתיחה: 17:00 – 08:00
יום: ו
שעות פתיחה: 15:00 – 08:00
טלפון: 6288195 – 04 
 
מרתפו של תישבי  בזיכרון יעקב

ימים: א-ה
שעות פתיחה: 24:00 – 09:00
יום: ו
שעות פתיחה: 15:00 – 09:00
טלפון: 6290280 – 04
המייסדים 33 (דרך היין) זיכרון יעקב

אימייל: [email protected] 

     

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top