חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

CAMELLIA סיפור על משפחתיות, איכות ואזוריות יקב פלם משיק יין דגל לבן חדש מבציר 2018 הנושא במחווה כבוד ובגאון את שם אם המשפחה קמליה פלם

CAMELLIA הוא יין נושא סיפור. הוא נקרא על שמה של קמליה פלם, אם המשפחה, אחת מאבני היסוד של היקב המשפחתי פלם. אי שם, בתחילת שנות ה- 70, באזור נאפה שבקליפורניה נרקם החלום להקים בישראל יקב בוטיק איכותי. חצי מאה אחרי, יוצא לאוויר יין דגל חדש הנושא את שמה.

רשמי טעימה שלי: יין דגל מחווה כבוד והערכה לאם המשפחה. יין מאוזן להפליא. ומהווה דוגמה נהדרת של שרדונה, עם גוון צהוב קש ואף מדהים של פירות טרופיים, שמן הדרים ופריחת תפוז. הריחות הם כמו שדה של פרחי בר. בעל גוף בינוני נוטה למלא, עם חומציות נהדרת רעננה שופעת ויטאליות ונוכחת. הדרים בהירים וקליפת לימון על החיך לצד שילוב מושלם של מינרליות וחמאה. יין עשיר, משיי, אלגנטי, פינוק אמיתי. שרדונה שיש לו מהכול. פרי הדר ואננס טרי חד, "מרקדים" על החיך בהרמוניה עם ההדריות שבאף. איזון נפלא של הפרי ועץ האלון, נותן יין עם מרקם מפואר כיאות ליין דגל עם גימור ארוך במיוחד.  

מיום הקמת היקב היינן גולן פלם התווה סגנון אישי ברור לדרך עשייה בה הפרי הוא הביטוי הטהור לטרואר והסביבה ממנה הוא מגיע ונותן ביטוי לתהליכים מקצועיים שעוברים על היינן. בעשור האחרון במהלך ביקורים שונים בצרפת, התחדדה אצל גולן המחשבה על יין לבן בוגר יותר, רציני יותר, אך כזה ששומר על האופי והסגנון שעומדים במרכז העשייה שלו.

כמעט 5 שנים חלפו במהלכן גולן פלם עוקב אחרי כל חלקה בכרם ויוצר בלנד המביא לידי ביטוי בצורה האוטנטית ביותר את הטרואר בכרם מטע בהרי יהודה.

לאחר שנים של מחקר בחביות נטרליות גולן פלם היינן מגיע לדיוק אותו הוא חיפש. שילוב של חביות עץ אלון צרפתיות בנות 3 שנים עם חבית עץ אלון חדשה בת 500 ליטר. תהליך שמוביל ליין השומר את הפרי במרכז אך יחד עם זאת מוסיף עוד ממד של העץ ויישון על השמרים. האיזון העדין, מציג יין שלמרות השהיה בחביות עץ האלון הצרפתיות מצליח לשמור על רעננות ואלגנטיות המאפיינים את כל משפחת היינות של פלם.

העשייה – התהליך התחיל בבציר לילי ומיון קפדני, לאחר מכן הועברו הענבים באשכולות שלמים לסחיטה עדינה, לתסיסה ויישון על שמרים ( SUR LIE ) בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 7 חודשים. והתוצאה יין לבן מהרי יהודה המופק מ – 90% ענבי שרדונה ו- 10% ענבי סוביניון בלאן.

על הכרם – כרם מטע שבהרי יהודה נטוע על עמק מדרוני ממזרח למערב כמעין מרזב. גובהו במזרח כ 700 מטרים מעל פני הים ובתחתיתו במערב גובהו כ 600 מטרים. חלקות השרדונה נטועות בוואדי ונהנות מקור הלילה והערפילים המכסים אותו עד שעות הבוקר המאוחרות. צבעה האדום של אדמת הטרה רוסה המאפיינת את אזור הרי יהודה נובע מתכולה גבוהה של תחמוצת ברזל וחומר אורגני. האדמה בעלת PH נמוך ויכולת ניקוז טובה המשפיעה על איכות הגפנים ואופי הפרי.

אלכוהול – 14%

תאריך ביקבוק – מאי 2019

בקבוקים – כ- 3,000

כשרות – למהדרין.

מחיר מומלץ לצרכן – 149 ש"ח.

ברכות יקירתי ליום הולדתך שנחגג לאחרונה והיין שנוצר לכבודך שאפו !

הפלם CAMELLIA כיין דגל, מצטרף בטבעיות למשפחת היינות של יקב פלם. גם הוא מופק מהחלקות הטובות ביותר בכרם, נאמן לסגנונו של היינן שנותן לטעם הפרי את הבמה ומביא לידי ביטוי את הטרואר האופייני לו.

יקב פלם

יער הקדושים אשתאול ,

 02-9929923/4/5

פקס: 02-9929926

[email protected]

אתר: לחצו כאן לאתר הבית

מפקח כשרות: הרב מרדכי סבה שליט"א

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top