חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אור הגנוז זכה בציון 93 עם נמורה 2013 קברנה סוביניון כרם יחידני בתחרות היין הנחשבת ULTIMATE WINE CHALLENGE 2019

בתחרות היין הנחשבת ULTIMATE WINE CHALLENGE 2019 זכה היין קברנה סוביניון כרם יחידני נמורה 2013, של  יקב אור הגנוז, בציון 93  Highly Recommended, Excellent, יקב בוטיק "אור הגנוז" מייצר יינות בוטיק איכותיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם היין. החל בגידול מפוקח בכרמים, דרך תהליכי ייצור מתקדמים, וכלה בשימור ויישון מבוקרים. לפיכך, הצליח בשנים האחרונות לפרוץ לתודעה העולמית, ע"י זכייה בפרסים בינלאומיים יוקרתיים, מהנחשקים ביותר בתחום. ובכך ב"ה זכו אנשי היקב להעמיד בגאון יינות בוטיק משובחים מתוצרת הארץ בישורת הראשונה, מול יינות מהמובילים בעולם. אך יחד עם זאת, יש לציין כי עדיין "אין הם נחים על זרי הדפנה" וממשיכים להשקיע ללא הרף במחקר ופיתוח הן מתוך שאיפה למצוינות והן מתוך אהבה רבה לתחום.

היינות מקוטלגים בד"כ לסדרות על שם הכרמים וחלקות הגידול שלהם ("Single Vineyard"), למעט סדרת היינות המיוחדים וסדרת יינות הקינוח אשר מיוצרים מתערובת (Blended) של כמה זנים יחדיו.

יינות בוטיק "אור הגנוז" הנם כשרים למהדרין בהשגחת בד"ץ ירושלים העדה החרדית.

נכון להיום, יקב "אור הגנוז" מייצר כ- 18 סוגים שונים של יינות בוטיק איכותיים, כאשר כל אחד ואחד מהם נושא עמו את הסגנון האישי והבלעדי שלו המתבטא היטב בגוון, בניחוח ובטעם הייחודי שמאפיין את יינות הבוטיק של יקב "אור הגנוז". 

איכותו וטעמו של היין נקבעים לא רק בתהליך הייצור, אלא מתחילים כבר בכרם עצמו. לפיכך ישנה חשיבות רבה לאקלים ולטופוגרפיה של הכרם, כגון סוג הקרקע ואיכותה, גובה מעל פני הים, אחוזי לחות באויר, טמפרטורה וכיווני חשיפה לשמש. ישנו הבדל משמעותי למשל, בין גפנים הנטועות בשיפוע דרומי לבין אלו הנטועות בשיפוע מזרחי, ואפילו באותו הכרם עצמו. להבדל זה השפעה מכרעת על אופיו וטיבו של היין. בכרמים של "אור הגנוז" ישנו מפגש נדיר בין אדמת הר מירון וחלקות כרמים נבחרות, אשר ניתן לשרטט את ההיסטוריה הקדומה שלהן אחורה מאות שנים ואף עד לתקופת התנאים והמקדש. לאחר מחקר מעמיק של עשרות שנים בו בחנו כל חלקת גידול, כל מדרון ושנת בציר ביחס לקודמתה, הבדלנו את החלקות הנטועות בכרמים אלו והתוצאה הינה יינות משובחים ואיכותיים המאפיינים את תבנית מולדתם בצורה נאמנה ולכל חלקה בכרם היופי והייחודיות שלה. יינות הבוטיק של "אור הגנוז" מיוצרים מענבי גפנים הגדלים בהרי הגליל העליון, בכרם עמוקה, כרם מרום וכרם נמורה, בהם קיימים התנאים האופטימליים והאיכותיים ביותר לגידול ענבי  יין. כמו-כן אנו מתאימים את טכנולוגיות הייצור שלנו, בנוסף לזן הענב וסוג היין, גם בהתייחסות לחלקת הכרם בה הגפן גדלה. ולכן סדרות היין שלנו מקוטלגות לפי חלקות הגידול וזאת במטרה לשמור על איכות, טעם ומרקם זהים בכל שנת בציר. 

יקב אור הגנוז קברנה סוביניון כרם יחידני נמורה 2013

רשמי טעימה שלי: זהו יין בעל צבע עמוק יפהפה. באף, דובדבנים שחורים, פטל שחור, אוכמניות, דומדמניות שחורות, טבק, ציפורן, אשר משלימים רמזים של וניל וקאסיס. הטאנינים המאובקים, מספקים רקע לפירות הכהים ולצפיפות היין. בפה, טעמים של פטל ועשב תיבול ירקרק. הגוף, בינוני פלוס, נוטה למלא, עם מרקם קטיפתי, פירותי, משיי, הרמוני ועסיסי. המורכבות של הטעמים על החיך, מובילים לגימור אלגנטי וארוך, המגדיר את האיזון ביין הזה. היין טעים ומלא חיים עד הסיום.

סוג היין: אדום יבש

כרם: יחידני

ענבי הקברנה סוביניון גדלים בגליל העליון, מחלקת כרם נמורה הקטנה, המתפרשת על 3 דונם בלבד, בגובה של כ – 800 מ' מעל פני הים. המדרון עליו יושבת החלקה הוא בעל מפנה מערבי ושיפוע חד. הרכב הקרקע הינו אדמת טרה-רוסה.

התיישנות ותיאור היקב את היין: היין יושן כ-24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי והודות לכך הוא מתאפיין בטעמים עמוקים וגוף מלא, עם צבע אדום-בורדו עמוק עז, ארומה מתובלת, עם גרגירי יער שחורים, אוכמניות ועץ אלון קלוי משובח, טעם מורכב ומרגש וסיומת ארוכה, מיוחדת ונעימה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°C

כשרות: למהדרין בהשגחת בד"ץ ירושלים העדה החרדית

אלכוהול: 14.5%

מחיר מומלץ לצרכן: התמודד בתחרות בקטגוריה של יינות מ- 75$ ומעלה. אם תצליחו לשים ידכם על היין הספציפי הזה באחת מהחנויות המובחרות בארץ, תידרשו לשלם עליו כ- 300 ש"ח.

יקב אור-הגנוז

1390900 

ד.נ. מרום הגליל, ישראל

[email protected]

יקב : 04-6990836 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top