חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן ממליץ לחג שבועות על ירדן פינו גרי 2018 זוכה במדליית זהב בתחרות היין של מגזין דקנטר 2019, DWWA – Decanter World Wine Awards

יקב רמת הגולן זכה במדליית זהב בתחרות היין היוקרתית של מגזין דקנטר 2019, DWWA – Decanter World Wine Awards, מהתערוכות החשובות והמוערכות בעולם היין, עבור ירדן פינו גרי 2018. זכייה זו מהווה ביטוי נוסף לייחודו של אזור הגידול היוצא דופן , והחזון הינני לייצר מהזן המקסים ביטוי ייחודיי של אזור הגידול. יקב רמת הגולן ממליץ לכבוד חג שבועות על היין הזוכה.

יקב רמת הגולן ירדן פינו גרי 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, ירוק בהיר, עם גוונים זהובים בוהקים בצלילותם. באף, ניחוחות של אגס ותפוח אפוי לצד פרחוניות קלילה ותיבול. הגוף, בינוני ויבש, שתי, נגיש, עכשווי, פירותי, רענן, ויטאלי, מאוזן, עגול ומתוחכם, עם חמיצות טובה ומאוזנת, וטעמים של יערה ופירות טרופיים לצד חבוש ותבלינים. הסיום רך ומתמשך. יופי של יין.

על ייחודיות שנת בציר 2018

2018 היה בציר מוקדם ויחסית קצר. חורף חמים ואביב מוקדם מהרגיל הביאו לעונת בציר מוקדמת. לאחר פתיחת הבציר 10 ימים לפני המועד, הטירוף הגיע בשבועות 5 ו-6, עם 34% מסך הענבים בשבועיים האלה בלבד. בעוד שבדרך כלל אנו בוצרים כ-30% מהפרי בחודש אוקטובר, ב-2018 נותרנו רק עם 11% מהענבים עדיין על הגפנים, וסיכמנו את הבציר ב-15 לאוקטובר.

מזג אוויר מהמם בקיץ יחד עם יבולים נמוכים מהרגיל סיפקו לאוהבי היין עוד בציר מעולה מבית יקב רמת הגולן.

ירדן פינו גרי 2018 הופק מענבי פינו גרי הגדלים בשני כרמים בצפון רמת הגולן. פינו גרי גדל בעיקר באלזס, צרפת ובצפון איטליה, שם מוכר יותר בשם פינו גריג'יו. כמחצית מהיין תסס בחביות עץ אלון גדולות. היין יוצר  בכמויות קטנות מאוד.

נתונים אנליטיים

 % אלכוהול 13.5
חומצה(גר'/ל') 7.3
pH 2.83
מתיקות יבש

על אזור הגידול

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

פוטנציאל יישון: ירדן פינו גרי מוכן לשתייה כעת וצפוי לשמור על איכותו עד כשנתיים ממועד הבציר.

התאמה לאוכל: היין ישתלב נהדר לצד סלמון צרוב, יאיקטורי (שיפודי עוף) או ספגטי קרבונרה.

כשרות: הרב אברהם דב אוירבך שליט"א אב"ד טבריה, O.K מהדרין. קצרין, רמת הגולן , קצרין

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

יקב רמת הגולן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top