יקב צ'ילאג ביהוד משיק לראשונה – יין קריניאן זני 2009 במהדורה מוגבלת של 660 בקבוקים בלבד!

יקב צ'ילאג ערך ביום שישי ה-23.12.11 בין השעות 10:00-15:00 בחצר היקב ביהוד, אירוע השקה פתוח למועדון החברים ולקהל הרחב. אורחי האירוע הוזמנו לטעום את הקריניאן החדש. והם הגיעו בהמוניהם מאז שעת הפתיחה בבוקר, כאשר החורף הישראלי שמאיים להתדפק על פתחינו בסוף השבוע, אפשר ליקב צ'ילאג מחווה של יום שטוף שמש להשלמת החוויה. הטעימה כמו תמיד נערכת על ידי אורנה צ'ילאג עם צוות מטעימים ומטעימות חביבים וביניהם גם הבת של אורנה. האווירה ססגונית ומלוות בגבינות, שמן זית ולחם. כמו כן למבקרים התאפשר לסייר בחדרי המיכלים והחביות ולשמוע הסברים מפורטים על תהליכי ההפרדה, התסיסה, היישון והבקבוק. תהליכי הייצור ביקב נעשים בעבודת יד ובדגש על השיטות המסורתיות .

  

 

טעמתי מהיין ולהלן רשמיי :

צבע סגול ארגמן שחור. היין עדיין צעיר. באף, ניחוחות פרי בשל, דחוס, מביא עמו, שזיפים, עשבי תיבול יבשים, מעט ירקרקות קלה, רמיזה לחרובים ונגיעות קסיס. בפה, היין מהודק ומופנם, מבקש כמו יתר היינות של אורנה זמן, להתבגר, זמן להיפתח. הגוף בינוני, איזון טוב בחיך, חומציות נוכחת. לטעמי, עדיין צעיר, אבל כבר עכשיו טוב ומהנה ומן הסתם מבטיח.

 

 

יקב צ'ילאג הפיק בפעם הראשונה יין קריניאן זני במהדורה מוגבלת וממוספרת של 660 בקבוקים בלבד! (כל בקבוק ממוספר), הקריניאן הינו זן ותיק בישראל ורק בשנים האחרונות לאחר שהגפנים התבגרו והיבול ירד למינימום התחיל הקריניאן להראות את צידו האלגנטי.

יין הקרניאן של צ'ילאג הינו יין בעל גוף ועומק המתאים למאכלים האופייניים לאגן הים התיכון שימוש בבשר כבש וטלה שמן זית וצמחי תבלין טבעיים.  צ'ילאג קריניאן בציר  2009 מורכז מהזנים:  85% קריניאן   10% קברנה סוביניון 3% סירה ו-2% פטיט ורדו  והוא מיועד ליישון ארוך.

רשמי טעימה של אורנה צ'ילאג, בעלים וייננית: "יין שצבעו ארגמני עדין ללא טבעת חומה סביב. בעל חמיצות טובה ושמר על הארומות הראשוניות של הפירותיות.  יחד עם זאת החבית עדיין מורגשת בארומות של וניל וקפה קלוי.  האיזון הגיע לשלמות והיין נותן תחושת מלאות ועומק בחיך".

 

בבסיס חזון יקב צ'ילאג עומדת התפיסה כי יין טוב עושים לאט, נותנים לטבע לעשות את פעולתו ללא האצת תהליכים (Slow wine ) ומאפשרים לתהליכי ההבשלה והתסיסה להתנהל בזמנם. אורנה צ'ילאג –ייננית, מנכ"לית ובעלים של יקב צילאג, מאמינה בלעשות יין שלוקח את הזמן – יין העשוי בשיטות מסורתיות ומשקף את רוח המקום בו הוא מיוצר.

יקב צ'ילאג– יקב עולם ישן במתחם ייחודי, יושב באזור התעשייה של יהוד.  היקב החל פעילותו ב- 1999 לאחר שאורנה צ'ילאג- הייננית ובעלת היקב, חזרה לארץ מלימודי מאסטר בייננות באוניברסיטת מילאנו ולאחר סטאז' ביקב בולגרי של אנטינורי בטוסקנה. בשנת 2001 זכתה אורנה בתואר האבירות האיטלקי Castellana. בנוסף, אורנה צ'ילאג חברה בארגון Le Donne del Vino, ארגון הפועל לקידום יינניות בעולם. יקב צ'ילג הינו מהיקבים הבודדים בארץ בעלי אישורי משרד הבריאות ומשרד איכות הסביבה.

  

כתובת: שבזי 12 אזור תעשייה יהוד

מומלץ לתאם ביקור מראש בטלפון 054-4562057.

לדף הפייסבוק של היקב: http://www.facebook.com/ChillagWinery

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top